Martin Whitmarsh odmítl, že by zvažoval svoji rezignaci na základě velmi nepovedených výkonů, které McLaren zkraje sezony 2013 předvádí.
Whitmarsh nahradil Rona Dennise na postu šéfa McLarenu před sezonou 2009. Od té doby se týmu ještě nepodařilo vyhrát titul mezi jezdci ani konstruktéry. Martin Whitmarsh hraje u McLarenu jednu z klíčových rolí od svého příchodu do týmu z Wolkingu (to se psal rok 1989). Brit odmítá rezignovat v době, kdy se týmu nedaří, naopak chce osobně dohlédnout na obrat ve výkonech.
Šéf McLarenu také dodává, že zprávy o tom, že by o jeho nahrazení mělo jednat představenstvo McLarenu, jsou liché. "Ne nevěřím tomu, že by se o mém nahrazení mělo jednat na představenstvu. Alespoň z toho, co zatím vím, to není pravda.
Věřím týmu, věřím, že se z toho dokážeme dostat. Takže nezvažuji nic jiného, než to, že tento tým vrátím tam, kam patří." Nástupce Rona Dennise dále poukázal na obtížné časy, které klasická britská stáj zažila v minulosti a ani tehdy se nesahalo k tak drastickým krokům.
Podle svých slov si práci pro McLaren užívá: "Tímto sportem jsem obklopen už hodně dlouho. Byl jsem zde při těžkých momentech a černých okamžicích, ale také při dobrých částech historie. Užívám si motorsport a užívám si motorsport pro vítězství, takže opravdu nemám rád, když postavíte auto, které nemá na vítězství.
Za dobu, co jsem součástí týmu, jsme vyhráli více než 100 závodů a jsem si naprosto jistý tím, že v této statistice budeme pokračovat. Budeme pracovat ještě tvrději, abychom toho dosáhli ještě tento rok."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.