Barcelona, 3.trénink; Ve třetím tréninku úřadovaly týmy Ferrari, Lotus a Red Bull, jejichž piloti obsadili prvních šest míst.
Sobotní trénink F1 v Barceloně začíná pod jasnou oblohou. Teplota vzduchu: 18 °C, teplota tratě 21 °C a vane silný vítr. Do garáže McLarenu dnes dorazil velký balík dalších novinek, tým z Wokingu však již nebude mít dostatek času je všechny vyzkoušet.
"Máme zde nové přední křídlo, které však musí schválit FIA. Udělali jsme další změny a zaměříme se na kvalifikaci. Závodní simulace včera vypadala dobře," uvedl pro Sky Sports šéf McLarenu Martin Whitmarsh.
Zelená na konci boxové uličky a vozy v čele s Paulem Di Restou vyrážejí do instalačního kola. Všichni piloti zatím na tvrdé sadě pneumatik. Jako poslední na trať po šesti minutách vyráží Räikkönen. Lotus včera testoval nové přední i zadní křídlo a v týmu panovala spokojenost.
První měřený čas si připsal Lewis Hamilton s hodnotou 1:28,350 min. Po dvanácti minutách se však na čele drží Charles Pic s Caterhamem. Dlouhý stint hned na začátek zvolili oba piloti Mercedesu - Hamilton a Rosberg. Většina pilotů však zatím zůstává v garáži. Po patnácti minutách se do čela dostává Esteban Gutiérrez s časem 1:25,013 min. Ne však na dlouho, když jej překonává Sebastian Vettel i Nico Hülkenberg.
Do čela se dostává Kimi Räikkönen, kterého překonává jeho týmový kolega Romain Grosjean. Lotusy jsou nastaveny hodně nízko a hodně jiskří. A co se budoucnosti finského závodníka týče, šéf Red Bullu Christian Horner uvedl, že rozhodně nemají nedostatek možností, pokud by Webber neprodloužil smlouvu a dodal, že chtějí dva nejlepší možné piloty.
Kdo bude Vettelův týmový kolega? (foto: Red Bull Racing)
Na trať vyrazil domácí hrdina Fernando Alonso, který se s časem 1:23,006 min dostal na první místo. Grosjean však ztrácí pouhé 0,036 s. V následujícím kole udělal Alonso malou chybu a svůj čas tak nezlepšil.
Pořadí po půl hodině: Alonso, Grosjean, Räikkönen, Massa, Vettel.
Pérez najel v poslední zatáčce na obrubník a části jeho monopostu odlétly na trať, poté zajel do boxů a mechanici upravují vůz. Hülkenberg si po deseti kolech stěžuje, že jeho zadní pneumatiky jsou na odpis. Po čtyřiceti minutách vyjíždí Alonso a Rosberg na středně-tvrdé sadě. Připojuje se i Hamilton.
Alonso létá a zajíždí nejrychlejší časy v prvním i druhém sektoru. Zlepšuje se na 1:22,254 min. Za něj se řadí oba Mercedesy. Na trať opět vyráží Pérez. Do konce zbývá 15 minut a piloti přezouvají na střední sadu. Räikkönen zajíždí nejrychlejší kolo, překonává Alonsa o 0,347 s.
Pérez je rádiem upozorněn, že může mít problém s posilovačem řízení. Podle Whitmarshe na něm mechanici budou později pracovat, nyní bude Mexičan pokračovat. Do čela se dostává Webber, kterého vzápětí překonává Massa. Skvělé kolo zajel Räikkönen, posouvá se na druhé místo. První šestice - Ferrari, Lotus, Red Bull. Za nimi Force Indie.
Počet ujetých kol
Maximální rychlosti: 1. Alonso - 318,8 km/hod; 2. Pérez - 317,2; 3. Vergne - 317,2; 4. Button - 317,0; 5. Ricciardo - 316,5; 6. Di Resta - 314,7; 7. Chilton - 314,7; 8. Bianchi - 314,2...... 21. Vettel - 306,3; 22. Webber - 306,3.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.