Barcelona, 3.trénink; Ve třetím tréninku úřadovaly týmy Ferrari, Lotus a Red Bull, jejichž piloti obsadili prvních šest míst.
Sobotní trénink F1 v Barceloně začíná pod jasnou oblohou. Teplota vzduchu: 18 °C, teplota tratě 21 °C a vane silný vítr. Do garáže McLarenu dnes dorazil velký balík dalších novinek, tým z Wokingu však již nebude mít dostatek času je všechny vyzkoušet.
"Máme zde nové přední křídlo, které však musí schválit FIA. Udělali jsme další změny a zaměříme se na kvalifikaci. Závodní simulace včera vypadala dobře," uvedl pro Sky Sports šéf McLarenu Martin Whitmarsh.
Zelená na konci boxové uličky a vozy v čele s Paulem Di Restou vyrážejí do instalačního kola. Všichni piloti zatím na tvrdé sadě pneumatik. Jako poslední na trať po šesti minutách vyráží Räikkönen. Lotus včera testoval nové přední i zadní křídlo a v týmu panovala spokojenost.
První měřený čas si připsal Lewis Hamilton s hodnotou 1:28,350 min. Po dvanácti minutách se však na čele drží Charles Pic s Caterhamem. Dlouhý stint hned na začátek zvolili oba piloti Mercedesu - Hamilton a Rosberg. Většina pilotů však zatím zůstává v garáži. Po patnácti minutách se do čela dostává Esteban Gutiérrez s časem 1:25,013 min. Ne však na dlouho, když jej překonává Sebastian Vettel i Nico Hülkenberg.
Do čela se dostává Kimi Räikkönen, kterého překonává jeho týmový kolega Romain Grosjean. Lotusy jsou nastaveny hodně nízko a hodně jiskří. A co se budoucnosti finského závodníka týče, šéf Red Bullu Christian Horner uvedl, že rozhodně nemají nedostatek možností, pokud by Webber neprodloužil smlouvu a dodal, že chtějí dva nejlepší možné piloty.
Kdo bude Vettelův týmový kolega? (foto: Red Bull Racing)
Na trať vyrazil domácí hrdina Fernando Alonso, který se s časem 1:23,006 min dostal na první místo. Grosjean však ztrácí pouhé 0,036 s. V následujícím kole udělal Alonso malou chybu a svůj čas tak nezlepšil.
Pořadí po půl hodině: Alonso, Grosjean, Räikkönen, Massa, Vettel.
Pérez najel v poslední zatáčce na obrubník a části jeho monopostu odlétly na trať, poté zajel do boxů a mechanici upravují vůz. Hülkenberg si po deseti kolech stěžuje, že jeho zadní pneumatiky jsou na odpis. Po čtyřiceti minutách vyjíždí Alonso a Rosberg na středně-tvrdé sadě. Připojuje se i Hamilton.
Alonso létá a zajíždí nejrychlejší časy v prvním i druhém sektoru. Zlepšuje se na 1:22,254 min. Za něj se řadí oba Mercedesy. Na trať opět vyráží Pérez. Do konce zbývá 15 minut a piloti přezouvají na střední sadu. Räikkönen zajíždí nejrychlejší kolo, překonává Alonsa o 0,347 s.
Pérez je rádiem upozorněn, že může mít problém s posilovačem řízení. Podle Whitmarshe na něm mechanici budou později pracovat, nyní bude Mexičan pokračovat. Do čela se dostává Webber, kterého vzápětí překonává Massa. Skvělé kolo zajel Räikkönen, posouvá se na druhé místo. První šestice - Ferrari, Lotus, Red Bull. Za nimi Force Indie.
Počet ujetých kol
Maximální rychlosti: 1. Alonso - 318,8 km/hod; 2. Pérez - 317,2; 3. Vergne - 317,2; 4. Button - 317,0; 5. Ricciardo - 316,5; 6. Di Resta - 314,7; 7. Chilton - 314,7; 8. Bianchi - 314,2...... 21. Vettel - 306,3; 22. Webber - 306,3.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.