Barcelona, 3.trénink; Ve třetím tréninku úřadovaly týmy Ferrari, Lotus a Red Bull, jejichž piloti obsadili prvních šest míst.
Sobotní trénink F1 v Barceloně začíná pod jasnou oblohou. Teplota vzduchu: 18 °C, teplota tratě 21 °C a vane silný vítr. Do garáže McLarenu dnes dorazil velký balík dalších novinek, tým z Wokingu však již nebude mít dostatek času je všechny vyzkoušet.
"Máme zde nové přední křídlo, které však musí schválit FIA. Udělali jsme další změny a zaměříme se na kvalifikaci. Závodní simulace včera vypadala dobře," uvedl pro Sky Sports šéf McLarenu Martin Whitmarsh.
Zelená na konci boxové uličky a vozy v čele s Paulem Di Restou vyrážejí do instalačního kola. Všichni piloti zatím na tvrdé sadě pneumatik. Jako poslední na trať po šesti minutách vyráží Räikkönen. Lotus včera testoval nové přední i zadní křídlo a v týmu panovala spokojenost.
První měřený čas si připsal Lewis Hamilton s hodnotou 1:28,350 min. Po dvanácti minutách se však na čele drží Charles Pic s Caterhamem. Dlouhý stint hned na začátek zvolili oba piloti Mercedesu - Hamilton a Rosberg. Většina pilotů však zatím zůstává v garáži. Po patnácti minutách se do čela dostává Esteban Gutiérrez s časem 1:25,013 min. Ne však na dlouho, když jej překonává Sebastian Vettel i Nico Hülkenberg.
Do čela se dostává Kimi Räikkönen, kterého překonává jeho týmový kolega Romain Grosjean. Lotusy jsou nastaveny hodně nízko a hodně jiskří. A co se budoucnosti finského závodníka týče, šéf Red Bullu Christian Horner uvedl, že rozhodně nemají nedostatek možností, pokud by Webber neprodloužil smlouvu a dodal, že chtějí dva nejlepší možné piloty.
Kdo bude Vettelův týmový kolega? (foto: Red Bull Racing)
Na trať vyrazil domácí hrdina Fernando Alonso, který se s časem 1:23,006 min dostal na první místo. Grosjean však ztrácí pouhé 0,036 s. V následujícím kole udělal Alonso malou chybu a svůj čas tak nezlepšil.
Pořadí po půl hodině: Alonso, Grosjean, Räikkönen, Massa, Vettel.
Pérez najel v poslední zatáčce na obrubník a části jeho monopostu odlétly na trať, poté zajel do boxů a mechanici upravují vůz. Hülkenberg si po deseti kolech stěžuje, že jeho zadní pneumatiky jsou na odpis. Po čtyřiceti minutách vyjíždí Alonso a Rosberg na středně-tvrdé sadě. Připojuje se i Hamilton.
Alonso létá a zajíždí nejrychlejší časy v prvním i druhém sektoru. Zlepšuje se na 1:22,254 min. Za něj se řadí oba Mercedesy. Na trať opět vyráží Pérez. Do konce zbývá 15 minut a piloti přezouvají na střední sadu. Räikkönen zajíždí nejrychlejší kolo, překonává Alonsa o 0,347 s.
Pérez je rádiem upozorněn, že může mít problém s posilovačem řízení. Podle Whitmarshe na něm mechanici budou později pracovat, nyní bude Mexičan pokračovat. Do čela se dostává Webber, kterého vzápětí překonává Massa. Skvělé kolo zajel Räikkönen, posouvá se na druhé místo. První šestice - Ferrari, Lotus, Red Bull. Za nimi Force Indie.
Počet ujetých kol
Maximální rychlosti: 1. Alonso - 318,8 km/hod; 2. Pérez - 317,2; 3. Vergne - 317,2; 4. Button - 317,0; 5. Ricciardo - 316,5; 6. Di Resta - 314,7; 7. Chilton - 314,7; 8. Bianchi - 314,2...... 21. Vettel - 306,3; 22. Webber - 306,3.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.