O nových motorech se toho už hodně napsalo. Týmy si stěžují, že na ně jednoduše nebudou mít. McLaren, zdá se, se vydal jinou cestou. Smlouva s Mercedesem vyprší na konci roku 2014. To znamená pouze jediné: Od roku 2015 přichází Honda!
Už týdny se o tom šušká. Více jak polovina týmů F1 je ve finančních problémech a zároveň by nové motory měly stát více peněz než stávající. Dle některých zpráv dokonce až dvakrát tolik. Mluví se o ceně mezi 18 a 23 miliony eur za rok.
Teď čtyři z pěti současných zákázníků Renaultu v Paříži potvrdili, že takovou cenu nebudou moci zaplatit. Jen Red Bull nemá žádný problém, nicméně ostatní, Lotus, Williams, Toro Rosso a Caterham už ano. Dle rozsahu celého balíku by měly motory Renaultu konkrétně stát 20 až 23 milionů eur.
Francouzský šestiválcový turbomotor by se tak stal nejdražším v poli. V Mercedesu zareagovali na špatnou situaci ostatních týmů a cenu základního paketu srazili pod 20 milionů eur. Kdo však bude chtít více, bude muset více také zaplatit. Extra zkušební testy budou stát také extra peníze, ohledně kontrétní sumy můžeme jen spekulovat, ale měla by se pohybovat mezi 17 a 19 miliony.
Ferrari by mělo zatím nabízet nejlevnější paket, který by měl cenově vyjít údajně na 15 až 17 milionů eur. Švýcarský Sauber například už vloni varoval, že více než 15 milionů za motory nebude schopen zaplatit.
Nakonec tak výrobci motorů nemají jinou možnost. Pokud nasadí ceny tak vysoko, že je bude moci zaplatit jen málo vyvolených, tak mohou na refinancování nákladného vývoje motorů rychle zapomenout.
McLaren už s motory Honda jezdil, zde Ayrton Senna v roce 1988
To McLaren bude od roku 2015 dostávat motory zřejmě zdarma. Příští rok pojede dle platné smlouvy ještě s motory Mercedes. Závodní stáj z Wokingu se do konce dubna musela rozhodnout, jestli chtějí s Mercedesem pokračovat i v roce 2015. Zprávy z týmu hovoří o tom, že tato lhůta již uplynula a nedošlo k podpisu nové smlouvy. McLaren tak s největší pravděpodobností pojede od roku 2015 s motory Honda.
Jako vývojový partner bude McLaren pravděpodobně motory z Dálného východu dostávat zdarma. Bylo to tak i mezi roku 1988 až 1992, kdy McLaren a Honda spolupracovaly. Motory zdarma jsou samozřejmě pádným důvodem, protože i tým bývalých mistrů světa nemá po finanční stránce na růžích tak ustláno, jako míval dříve.
Japonci musejí na žádost FIA dodávat motory ještě minimálně jednomu týmu. Cena za šestiválce z Japonska není ještě známa. Některé týmy však již měly projevit zájem. Mluví se o Sauberu a Lotusu.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.