O nových motorech se toho už hodně napsalo. Týmy si stěžují, že na ně jednoduše nebudou mít. McLaren, zdá se, se vydal jinou cestou. Smlouva s Mercedesem vyprší na konci roku 2014. To znamená pouze jediné: Od roku 2015 přichází Honda!
Už týdny se o tom šušká. Více jak polovina týmů F1 je ve finančních problémech a zároveň by nové motory měly stát více peněz než stávající. Dle některých zpráv dokonce až dvakrát tolik. Mluví se o ceně mezi 18 a 23 miliony eur za rok.
Teď čtyři z pěti současných zákázníků Renaultu v Paříži potvrdili, že takovou cenu nebudou moci zaplatit. Jen Red Bull nemá žádný problém, nicméně ostatní, Lotus, Williams, Toro Rosso a Caterham už ano. Dle rozsahu celého balíku by měly motory Renaultu konkrétně stát 20 až 23 milionů eur.
Francouzský šestiválcový turbomotor by se tak stal nejdražším v poli. V Mercedesu zareagovali na špatnou situaci ostatních týmů a cenu základního paketu srazili pod 20 milionů eur. Kdo však bude chtít více, bude muset více také zaplatit. Extra zkušební testy budou stát také extra peníze, ohledně kontrétní sumy můžeme jen spekulovat, ale měla by se pohybovat mezi 17 a 19 miliony.
Ferrari by mělo zatím nabízet nejlevnější paket, který by měl cenově vyjít údajně na 15 až 17 milionů eur. Švýcarský Sauber například už vloni varoval, že více než 15 milionů za motory nebude schopen zaplatit.
Nakonec tak výrobci motorů nemají jinou možnost. Pokud nasadí ceny tak vysoko, že je bude moci zaplatit jen málo vyvolených, tak mohou na refinancování nákladného vývoje motorů rychle zapomenout.
McLaren už s motory Honda jezdil, zde Ayrton Senna v roce 1988
To McLaren bude od roku 2015 dostávat motory zřejmě zdarma. Příští rok pojede dle platné smlouvy ještě s motory Mercedes. Závodní stáj z Wokingu se do konce dubna musela rozhodnout, jestli chtějí s Mercedesem pokračovat i v roce 2015. Zprávy z týmu hovoří o tom, že tato lhůta již uplynula a nedošlo k podpisu nové smlouvy. McLaren tak s největší pravděpodobností pojede od roku 2015 s motory Honda.
Jako vývojový partner bude McLaren pravděpodobně motory z Dálného východu dostávat zdarma. Bylo to tak i mezi roku 1988 až 1992, kdy McLaren a Honda spolupracovaly. Motory zdarma jsou samozřejmě pádným důvodem, protože i tým bývalých mistrů světa nemá po finanční stránce na růžích tak ustláno, jako míval dříve.
Japonci musejí na žádost FIA dodávat motory ještě minimálně jednomu týmu. Cena za šestiválce z Japonska není ještě známa. Některé týmy však již měly projevit zájem. Mluví se o Sauberu a Lotusu.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.