Lewis Hamilton věří, že Mercedes bude ve Španělsku v lepší formě poté, co porozuměl některým ze svých problémů z úvodu sezóny.
Lewis Hamilton a Nico Rosberg vyhráli poslední dvě kvalifikace, v závodech však především kvůli vyšší degradaci zadních pneumatik nedokázali držet tempo se svými soupeři. V Barceloně očekávají, že na tom budou podstatně lépe.
"Rozhodně si myslím, že to bude trochu jiné. V Bahrajnu byla velmi omezující degradace zadních pneumatik, ale na mé straně garáže to bylo celkem pozitivní, určitě aspoň ve druhé polovině závodu, takže jsem nadšený z toho, co jsme se v něm naučili. Doufáme, že si to přeneseme i tady," říká Hamilton.
"Zde je to více o vyvážení mezi degradaci předních a zadních pneumatik, zajímavá bude levá přední a zadní. Máme zde novou tvrdou směs, která snad bude hrát více do našich karet. Všichni jsou na stejné lodi, ale vzhledem k teplotám si myslím, že máme vyšší šanci," pokračuje pilot Mercedesu.
Při rozboru zlepšení ve druhé části Velké ceny Bahrajnu uvedl, že se vyvážení jeho vozu zlepšilo poté, co teploty mírně poklesly, a v nádrži se zmenšilo množství paliva.
"Vždy se snažíte minimalizovat klouzání a množství tepla, které dostáváte do pneumatik protáčením kol atd. Dělal jsem úplně to stejné, co v první polovině závodu, jen se zlepšilo vyvážení. Pozitivní věcí z toho víkendu však je to, že pneumatiky mohou vydržet a že netrpíme tak špatnou degradaci, jak si lidé myslí," vysvětluje Brit.
Podle Hamiltona není degradace pneumatik na voze Mercedesu tak špatná, tým do Barcelony dorazil jen s drobnými úpravami vozu F1 W04 (foto: Mercedes AMG F1 Team)
K otázce nových dílů Mercedesu pro Barcelonu uvádí: "Máme tady balík vylepšení stejně jako ostatní, tým však dělá věci trochu jinak, než jsem zažíval v minulosti. V prvních čtyřech závodech sezóny jsme toho moc nedělali, a pak jsme přišli s velkým balíkem pro evropské závody, zatímco s tímto týmem se snažíme přivážet vylepšení na každý závod.
Takže sem asi nepřijíždíme s největším možným balíkem, ale máme některá vylepšení, která nám snad o víkendu pomohou," dodává Hamilton.
Mercedes v Barceloně nastoupí se stejnou konfiguraci jako v Bahrajnu, k drobným změnám sáhl pouze v oblasti křidélek kolem kokpitu, zadních brzdových kanálků a zadního zavěšení za účelem zlepšení vyvážení - ostatní věci včetně křídel zůstávají stejné.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.