Lewis Hamilton věří, že Mercedes bude ve Španělsku v lepší formě poté, co porozuměl některým ze svých problémů z úvodu sezóny.
Lewis Hamilton a Nico Rosberg vyhráli poslední dvě kvalifikace, v závodech však především kvůli vyšší degradaci zadních pneumatik nedokázali držet tempo se svými soupeři. V Barceloně očekávají, že na tom budou podstatně lépe.
"Rozhodně si myslím, že to bude trochu jiné. V Bahrajnu byla velmi omezující degradace zadních pneumatik, ale na mé straně garáže to bylo celkem pozitivní, určitě aspoň ve druhé polovině závodu, takže jsem nadšený z toho, co jsme se v něm naučili. Doufáme, že si to přeneseme i tady," říká Hamilton.
"Zde je to více o vyvážení mezi degradaci předních a zadních pneumatik, zajímavá bude levá přední a zadní. Máme zde novou tvrdou směs, která snad bude hrát více do našich karet. Všichni jsou na stejné lodi, ale vzhledem k teplotám si myslím, že máme vyšší šanci," pokračuje pilot Mercedesu.
Při rozboru zlepšení ve druhé části Velké ceny Bahrajnu uvedl, že se vyvážení jeho vozu zlepšilo poté, co teploty mírně poklesly, a v nádrži se zmenšilo množství paliva.
"Vždy se snažíte minimalizovat klouzání a množství tepla, které dostáváte do pneumatik protáčením kol atd. Dělal jsem úplně to stejné, co v první polovině závodu, jen se zlepšilo vyvážení. Pozitivní věcí z toho víkendu však je to, že pneumatiky mohou vydržet a že netrpíme tak špatnou degradaci, jak si lidé myslí," vysvětluje Brit.
Podle Hamiltona není degradace pneumatik na voze Mercedesu tak špatná, tým do Barcelony dorazil jen s drobnými úpravami vozu F1 W04 (foto: Mercedes AMG F1 Team)
K otázce nových dílů Mercedesu pro Barcelonu uvádí: "Máme tady balík vylepšení stejně jako ostatní, tým však dělá věci trochu jinak, než jsem zažíval v minulosti. V prvních čtyřech závodech sezóny jsme toho moc nedělali, a pak jsme přišli s velkým balíkem pro evropské závody, zatímco s tímto týmem se snažíme přivážet vylepšení na každý závod.
Takže sem asi nepřijíždíme s největším možným balíkem, ale máme některá vylepšení, která nám snad o víkendu pomohou," dodává Hamilton.
Mercedes v Barceloně nastoupí se stejnou konfiguraci jako v Bahrajnu, k drobným změnám sáhl pouze v oblasti křidélek kolem kokpitu, zadních brzdových kanálků a zadního zavěšení za účelem zlepšení vyvážení - ostatní věci včetně křídel zůstávají stejné.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.