Felipe Massa věří, že okruh v Barceloně bude Ferrari sedět a že vylepšení, která přivezli, pomohou zvýšit konkurenceschopnost vozu F138 také v kvalifikaci.
Ferrari se těší mohutné podpoře španělských fanoušků, kteří budou hnát vpřed zejména svého krajana Fernanda Alonsa. Jeho týmový kolega Felipe Massa očekává o víkendu výborný výsledek z pohledu svého týmu.
"Tohle by pro nás mohla být dobrá trať. Je jednou z těch, na které nám to v zimě šlo. Nejvíc je také mou oblíbenou, takže jsem před tímto závodem velmi pozitivní, když přemýšlím o naší rychlosti. Doufám ale, že budeme konkurenceschopní i v kvalifikaci," popisuje Brazilec.
Ferrari přivezlo do Barcelony několik novinek, které bude zkoušet v pátečních trénincích. "Máme nové díly, to ano, a samozřejmě vždy doufáme, že auto získá vyšší přítlak, degradace pneumatik bude nižší, ale za vyšší přilnavosti. Snad skončíme s vozem, který pomáhá pneumatikám lépe fungovat, a to nejen v kvalifikaci, ale i v závodě," přeje si Massa.
Velké změny v relativní výkonnosti týmů ale přes množství novinek nečeká: "Nemyslím si, že se situace z toho, co jsme doposud vídávali, nějak moc změní, ačkoliv je pravda, že mnoho týmů přiveze hodně novinek a dočkáme se vylepšení. Možná týmy, které trpěly více, budou trpět o něco méně.
Ale někteří z čelních představitelů se můžou také posunout vpřed, protože na konci třítýdenní přestávky někdo může přijít s vylepšeným balíkem, který bude představovat vylepšením. Nemyslím si však, že to povede k velké změně."
Felipe Massa věří, že Barcelona bude Ferrari sedět a nové díly pomohou zvýšit jejich konkurenceschopnost v kvalifikaci (foto: Scuderia Ferrari)
Massa patří k pilotům, kteří jsou spokojeni s úpravou tvrdé směsi pneumatik, k níž Pirelli přistoupilo od Velké ceny Španělska. Rozdíl vysvětluje takto: "Nové pneumatiky jsou pozitivní změnou, protože rozdíl mezi středně-tvrdou a tvrdou směsí byl, že tvrdá byla letos pomalejší, ale také se opotřebovávala více než středně-tvrdá.
Teď si myslím, že bude tvrdá o něco rychlejší než dříve s o něco lepším opotřebením než středně-tvrdá. Ale těžko říct, dokud ji nepoužijeme. Potřebujeme také vidět, jak si s ní povedou ostatní týmy," dodává pilot Ferrari.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.