Fernando Alonso a Kimi Räikkönen komentují odchod technického ředitele Lotusu Jamese Allisona. Podle finského závodníka Lotusu až čas ukáže, jak odchod jejich technického ředitele tým ovlivní. Španěl řekl, že by ve Ferrari uvítal každou pomoc navíc.
Podle Kimiho Räikkönena až čas ukáže, jaký vliv bude mít na Lotus odchod technického ředitele Jamese Allisona. Finský pilot také uvedl, že to nebude faktor, který by hrál roli při jeho plánech do budoucna.
"Pro mě to neznamená žádný rozdíl. Nemohu říci, zda se ukáže rozdíl za týden, rok či třeba vůbec. Není to tak, že by to přišlo z čista jasna. Hovořili jsme o tom a tým věděl již delší dobu, že to přijde. Takže to není tak, že bychom se probudili a vše bylo jinak, než když jsme šli spát. Myslím, že zde máme hodně šikovných lidí a měli bychom být ok," okomentoval novinářům situaci.
Byl také dotázán, zda odchod Allisona nějak ovlivní jeho plány do budoucna. "To rozhodnutí bude čistě o tom, co pro mě bude nejlepší. Nemám tušení, co se stane a dokonce o tom teď ani moc nepřemýšlím, protože se chci soustředit na závody a máme před sebou dlouhou sezonu. Do příštího roku je dlouhá doba. Všichni o tom mluví, ale já na to nespěchám," nechal se slyšet Räikkönen.
Na druhé straně tábora - ve Ferrari, se kterým je nyní Allison spojován, by jeho příchod prý uvítali. Tak zhodnotil dění v zákulisí Fernando Alonso.
"Uvítali bychom každou extra pomoc. Zvolí si sám, třeba si vybere zůstat doma - nevíme. Vím jen to, co se objevilo včera ve zprávách a nic víc. Pracoval jsem s ním a dvakrát jsme získali titul mistra světa.
V roce 2009 už byl technickým ředitelem a nebyli jsme příliš úspěšní. Ale viděli jsme vozy Lotusu v posledních letech a není tajemstvím, že je špičkou ve svém oboru. Uvidíme, co mu přinese budoucnost," uvedl Alonso.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.