Fernando Alonso a Kimi Räikkönen komentují odchod technického ředitele Lotusu Jamese Allisona. Podle finského závodníka Lotusu až čas ukáže, jak odchod jejich technického ředitele tým ovlivní. Španěl řekl, že by ve Ferrari uvítal každou pomoc navíc.
Podle Kimiho Räikkönena až čas ukáže, jaký vliv bude mít na Lotus odchod technického ředitele Jamese Allisona. Finský pilot také uvedl, že to nebude faktor, který by hrál roli při jeho plánech do budoucna.
"Pro mě to neznamená žádný rozdíl. Nemohu říci, zda se ukáže rozdíl za týden, rok či třeba vůbec. Není to tak, že by to přišlo z čista jasna. Hovořili jsme o tom a tým věděl již delší dobu, že to přijde. Takže to není tak, že bychom se probudili a vše bylo jinak, než když jsme šli spát. Myslím, že zde máme hodně šikovných lidí a měli bychom být ok," okomentoval novinářům situaci.
Byl také dotázán, zda odchod Allisona nějak ovlivní jeho plány do budoucna. "To rozhodnutí bude čistě o tom, co pro mě bude nejlepší. Nemám tušení, co se stane a dokonce o tom teď ani moc nepřemýšlím, protože se chci soustředit na závody a máme před sebou dlouhou sezonu. Do příštího roku je dlouhá doba. Všichni o tom mluví, ale já na to nespěchám," nechal se slyšet Räikkönen.
Na druhé straně tábora - ve Ferrari, se kterým je nyní Allison spojován, by jeho příchod prý uvítali. Tak zhodnotil dění v zákulisí Fernando Alonso.
"Uvítali bychom každou extra pomoc. Zvolí si sám, třeba si vybere zůstat doma - nevíme. Vím jen to, co se objevilo včera ve zprávách a nic víc. Pracoval jsem s ním a dvakrát jsme získali titul mistra světa.
V roce 2009 už byl technickým ředitelem a nebyli jsme příliš úspěšní. Ale viděli jsme vozy Lotusu v posledních letech a není tajemstvím, že je špičkou ve svém oboru. Uvidíme, co mu přinese budoucnost," uvedl Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.