Lotus včera potvrdil překvapivý odchod svého talentovaného technického ředitele Jamese Allisona. Kam zamíří zkušený inženýr, který Lotus vytáhl na špici?
Podle Autosportu jedná s Ferrari, kde v minulosti strávil pět let (od roku 2000). V týmu, který se snaží posílit svou organizační strukturu, by pracoval po boku současného technického ředitele Pata Frye.
Smlouva však ještě není dotažena do konce. Znamená to, že přestup do Maranella nemusí vyjít, pokud se obě strany nedohodnou na konečných podmínkách. Kvůli tomu Ferrari zastírá zprávy o jeho příchodu.
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo včera v Maranellu prohlásil: "Nevím, že by to byla pravda. Musím to popřít." Později však dodal: "Budeme komunikovat, když k tomu budeme mít nějakou zprávu, ale ne tehdy, když se o tom šíří zvěsti."
Allison je považován za velmi schopného a v minulosti se jej pokoušelo získat několik týmů včetně McLarenu, Mercedesu či Williamsu. Ani přestup k Red Bull, který je soustředěný kolem Adriana Neweyho, není moc pravděpodobný.
Lotus včera potvrdil jeho odchod s tím, že jeho práci s okamžitou platností přebírá Nick Chester (více zde).
James Allison (vpravo) s šéfem týmu Ericem Boullierem (uprostřed)při slavnostním odhalení loňského Lotusu E20 (foto: Lotus F1 Team)
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.