Lotus včera potvrdil překvapivý odchod svého talentovaného technického ředitele Jamese Allisona. Kam zamíří zkušený inženýr, který Lotus vytáhl na špici?
Podle Autosportu jedná s Ferrari, kde v minulosti strávil pět let (od roku 2000). V týmu, který se snaží posílit svou organizační strukturu, by pracoval po boku současného technického ředitele Pata Frye.
Smlouva však ještě není dotažena do konce. Znamená to, že přestup do Maranella nemusí vyjít, pokud se obě strany nedohodnou na konečných podmínkách. Kvůli tomu Ferrari zastírá zprávy o jeho příchodu.
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo včera v Maranellu prohlásil: "Nevím, že by to byla pravda. Musím to popřít." Později však dodal: "Budeme komunikovat, když k tomu budeme mít nějakou zprávu, ale ne tehdy, když se o tom šíří zvěsti."
Allison je považován za velmi schopného a v minulosti se jej pokoušelo získat několik týmů včetně McLarenu, Mercedesu či Williamsu. Ani přestup k Red Bull, který je soustředěný kolem Adriana Neweyho, není moc pravděpodobný.
Lotus včera potvrdil jeho odchod s tím, že jeho práci s okamžitou platností přebírá Nick Chester (více zde).
James Allison (vpravo) s šéfem týmu Ericem Boullierem (uprostřed)při slavnostním odhalení loňského Lotusu E20 (foto: Lotus F1 Team)
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.