Lotus včera potvrdil překvapivý odchod svého talentovaného technického ředitele Jamese Allisona. Kam zamíří zkušený inženýr, který Lotus vytáhl na špici?
Podle Autosportu jedná s Ferrari, kde v minulosti strávil pět let (od roku 2000). V týmu, který se snaží posílit svou organizační strukturu, by pracoval po boku současného technického ředitele Pata Frye.
Smlouva však ještě není dotažena do konce. Znamená to, že přestup do Maranella nemusí vyjít, pokud se obě strany nedohodnou na konečných podmínkách. Kvůli tomu Ferrari zastírá zprávy o jeho příchodu.
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo včera v Maranellu prohlásil: "Nevím, že by to byla pravda. Musím to popřít." Později však dodal: "Budeme komunikovat, když k tomu budeme mít nějakou zprávu, ale ne tehdy, když se o tom šíří zvěsti."
Allison je považován za velmi schopného a v minulosti se jej pokoušelo získat několik týmů včetně McLarenu, Mercedesu či Williamsu. Ani přestup k Red Bull, který je soustředěný kolem Adriana Neweyho, není moc pravděpodobný.
Lotus včera potvrdil jeho odchod s tím, že jeho práci s okamžitou platností přebírá Nick Chester (více zde).
James Allison (vpravo) s šéfem týmu Ericem Boullierem (uprostřed)při slavnostním odhalení loňského Lotusu E20 (foto: Lotus F1 Team)
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.