Šéf McLarenu během včerejší telekonference s novináři hovoří o problémech McLarenu a plánech pro zbytek letošní sezóny.
Před blížící se Velkou cenou Španělska, pro kterou McLaren chystá celou řadu vylepšení, generální ředitel McLarenu Jonathan Neale říká: "Myslím, že v této chvíli budeme opatrní. Náš pokrok se bude porovnáván se soupeři, měření našeho pokroku bude odhaleno v sobotu odpoledne a v neděli, kdy budeme mít šanci kvantifikovat to, co jsme vykonali."
Práce na nápravě podle něj probíhají dobře, některé novinky již vyzkoušeli v pondělí na dráze ve španělské Idiadě s Oliverem Turveyem za volantem. "Jsem spokojený s tím, jak věci fungují, a myslím si, že jsme odvedli velmi pečlivou práci. Absolvovali jsme rovněž test na rovince, abychom byli schopni některé informace ověřit, ale v této chvíli budeme opatrní, dokud nebudeme vědět, jak na tom jsme. Některé věci budou fungovat, jiné ne."
McLaren v aerodynamickém tunelu Toyoty zejména kvůli nedostatečně reprezentativním modelů pneumatik Pirelli, které se na dráze deformují odlišně, čelí problémům s korelací dat, podobně jako loni Ferrari. "Věřím, že je skutečně důležité vyřešit problémy, které máme s autem, a korelaci, protože po celou dobu máte ten vleklý pocit: 'Počkej vteřinku, co se tady vlastně pokazilo a jak to opravíme?.'
Vždy je možnost, že se to znovu vrátí. To, co jsme si mysleli, že celou zimu optimalizujeme, se prokázalo být jako něco jiného," přiznává Neale. Vyřešit to však tým z Wokingu musí ještě letos, aby tím nebyl postižen příští vůz.
"Brzdí nás také auto pro rok 2014, na které musíme už také myslet. U něj nejde pouze o integraci pohonného ústrojí, ale také o aerodynamické změny, které máme. Takže nyní se soustředíme na té, abychom pochopili a měli pod kontrolou fyziku našeho vozu, aby se veškeré předpoklady u vozu 2014 vyplnily," pokračuje generální ředitel McLarenu.
McLaren bude v pátek v Barceloně testovat spoustu novinek (foto: McLaren Mercedes)
Jeho tým nyní čeká na dráze během tréninků spousta práce a testování: "Máme během pátků mnohem více práce. Vidím to tak, že od nynějška až do léta budeme během pátků jezdit s vozem s velkým množstvím vylepšení.
Myslím, že je opravdu důležité, abychom se vrátili na vítěznou cestu, což je naším plánem. Co se týče šampionátu, je dlouhý a myslím si, že to budeme moci lépe komentovat až před letní přestávkou," dodává Neale.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.