Šéf McLarenu během včerejší telekonference s novináři hovoří o problémech McLarenu a plánech pro zbytek letošní sezóny.
Před blížící se Velkou cenou Španělska, pro kterou McLaren chystá celou řadu vylepšení, generální ředitel McLarenu Jonathan Neale říká: "Myslím, že v této chvíli budeme opatrní. Náš pokrok se bude porovnáván se soupeři, měření našeho pokroku bude odhaleno v sobotu odpoledne a v neděli, kdy budeme mít šanci kvantifikovat to, co jsme vykonali."
Práce na nápravě podle něj probíhají dobře, některé novinky již vyzkoušeli v pondělí na dráze ve španělské Idiadě s Oliverem Turveyem za volantem. "Jsem spokojený s tím, jak věci fungují, a myslím si, že jsme odvedli velmi pečlivou práci. Absolvovali jsme rovněž test na rovince, abychom byli schopni některé informace ověřit, ale v této chvíli budeme opatrní, dokud nebudeme vědět, jak na tom jsme. Některé věci budou fungovat, jiné ne."
McLaren v aerodynamickém tunelu Toyoty zejména kvůli nedostatečně reprezentativním modelů pneumatik Pirelli, které se na dráze deformují odlišně, čelí problémům s korelací dat, podobně jako loni Ferrari. "Věřím, že je skutečně důležité vyřešit problémy, které máme s autem, a korelaci, protože po celou dobu máte ten vleklý pocit: 'Počkej vteřinku, co se tady vlastně pokazilo a jak to opravíme?.'
Vždy je možnost, že se to znovu vrátí. To, co jsme si mysleli, že celou zimu optimalizujeme, se prokázalo být jako něco jiného," přiznává Neale. Vyřešit to však tým z Wokingu musí ještě letos, aby tím nebyl postižen příští vůz.
"Brzdí nás také auto pro rok 2014, na které musíme už také myslet. U něj nejde pouze o integraci pohonného ústrojí, ale také o aerodynamické změny, které máme. Takže nyní se soustředíme na té, abychom pochopili a měli pod kontrolou fyziku našeho vozu, aby se veškeré předpoklady u vozu 2014 vyplnily," pokračuje generální ředitel McLarenu.
McLaren bude v pátek v Barceloně testovat spoustu novinek (foto: McLaren Mercedes)
Jeho tým nyní čeká na dráze během tréninků spousta práce a testování: "Máme během pátků mnohem více práce. Vidím to tak, že od nynějška až do léta budeme během pátků jezdit s vozem s velkým množstvím vylepšení.
Myslím, že je opravdu důležité, abychom se vrátili na vítěznou cestu, což je naším plánem. Co se týče šampionátu, je dlouhý a myslím si, že to budeme moci lépe komentovat až před letní přestávkou," dodává Neale.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.