Lotus oznámil, že jejich technický ředitel James Allison se chystá na odchod k jinému týmu. Jeho náhradou bude Nick Chester.
James Allison se připravuje na odchod z Lotusu. Jeho další působiště zatím není známé, ale předpokládá se, že to bude Ferrari či McLaren.
"Naším dalším technickým ředitelem bude Nick Chester. Je v Enstone již dvanáct let a všichni jej znají. Už nyní je přímo zapojen do vývoje nového vozu pro příští rok, aby změna, která byla zřejmá již nějakou dobu, proběhla bez problému," uvedl šéf Lotusu Eric Boullier.
"Technické změny pro příští rok představují velkou výzvu, zatímco naše druhé místo v poháru konstruktérů i jezdců znamená, že nesmíme polevit v letošní bitvě. Jako tým i za sebe bych rád poděkoval Jamesovi Allisonovi za jeho výkony během jeho pobytu v Enstone a přeji mu vše nejlepší v jeho dalším působení," dodává Boullier.
Uvidíme příští rok v Lotusu i další změny? (foto: Lotus F1 Team)
Na svou novou pozici se Nick Chester těší. "Pracoval jsem v Enstone přes 12 let a jsem velmi rád, že mohu převzít roli technického ředitele. Děkuji managementu v Enstone za jejich víru, kterou mi povýšením do této pozice prokázali.
Jsem si vědom toho, že musíme pokračovat ve vývoji E21 stejně jako vozu pro příští rok. V Enstone nastanou vzrušující časy a jsem hrdý na to, že mohu být jejich součástí," nechal se slyšet Chester.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.