Lotus oznámil, že jejich technický ředitel James Allison se chystá na odchod k jinému týmu. Jeho náhradou bude Nick Chester.
James Allison se připravuje na odchod z Lotusu. Jeho další působiště zatím není známé, ale předpokládá se, že to bude Ferrari či McLaren.
"Naším dalším technickým ředitelem bude Nick Chester. Je v Enstone již dvanáct let a všichni jej znají. Už nyní je přímo zapojen do vývoje nového vozu pro příští rok, aby změna, která byla zřejmá již nějakou dobu, proběhla bez problému," uvedl šéf Lotusu Eric Boullier.
"Technické změny pro příští rok představují velkou výzvu, zatímco naše druhé místo v poháru konstruktérů i jezdců znamená, že nesmíme polevit v letošní bitvě. Jako tým i za sebe bych rád poděkoval Jamesovi Allisonovi za jeho výkony během jeho pobytu v Enstone a přeji mu vše nejlepší v jeho dalším působení," dodává Boullier.
Uvidíme příští rok v Lotusu i další změny? (foto: Lotus F1 Team)
Na svou novou pozici se Nick Chester těší. "Pracoval jsem v Enstone přes 12 let a jsem velmi rád, že mohu převzít roli technického ředitele. Děkuji managementu v Enstone za jejich víru, kterou mi povýšením do této pozice prokázali.
Jsem si vědom toho, že musíme pokračovat ve vývoji E21 stejně jako vozu pro příští rok. V Enstone nastanou vzrušující časy a jsem hrdý na to, že mohu být jejich součástí," nechal se slyšet Chester.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.