Nejprve se rozešel se svým otcem, poté i s Ronem Dennisem a s McLarenem. Lewis Hamilton se po kritizovaném přestupu k Mercedesu cítí být konečně volný.
"Rozhodně tam jsou paralely. Můj otec a Ron jsou velmi, velmi podobné osobnosti. Oba jsou velmi ambiciózní a vlivní jedince, velmi silní. Můj otec je hlavou celé rodiny. Všichni chodí za mým otcem. Je něco jako kmotr," uvádí Hamilton pro britský Mirror.
"V McLarenu je kmotrem Ron. Přirozeně s tím přichází i moc. Nevím, jestli to je o strachu, ale rozhodně tam byly paralely. Žil jsem ve velmi řízeném prostředí od doby, kterou si dokážu vybavit, a až v posledních pár letech jsem se z ní vymanil.
Nyní mě nikdo nekontroluje. Můžu být sám sebou. Samozřejmě že mám v Mercedesu šéfy - v Rossovi Brawnovi, Totovi Wolffovi a v Nikim Laudovi. Cítím, že má rodina mi vštípila dobrou morálku a základy a já dokážu být vždy zdvořilým. Ale jo, činím teď rozhodnutí, která chci. Jsem sám sebou - a to je to, po čem jsem vždy toužil.
Teď jsem šťastnější. Můžu dělat různé věci a nikomu se nemusím zodpovídat. Opravdu to není nic, co bych chtěl do detailů rozebírat, protože s otcem vycházím dobře, ale byly doby, kdy jsem se nějak rozhodl a pak se obával, jestli to bylo dobré či špatné, protože jsem byl tak vychováván."
Lewis Hamilton před McLarenem, který loni opustil (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Byl jsem pod takovým tlakem, teď už tomu tak ale není. A je skvělé, že svému otci zavolám a řeknu: 'Tati, rozhodl jsem se koupit dům či tohle auto a rád bych ti ho ukázal.' Nyní to je zcela odlišný proces. Dříve tomu tak nikdy nebylo," popisuje Lewis, který byl za své rozhodnutí opustit McLaren na sklonku loňské sezóny kritizován.
"Někdy mi scházela energie, motivace. Je to téměř jaké deprese, ale není to deprese. Vysává to vaši energii a touhu po dělání různých věcí. Nejste schopni se soustředit na danou práci. Byly okamžiky, kdy jsem jezdil a bezdůvodně havaroval. Nešlo mi to.
V F1 se musíte celou dobu 100% soustředit. Nemáte čas myslet na něco jiného. Zabralo mi to všechna ta éta než jsem se dostal do bodu, kdy mi to, co lidé říkají, nevadí. Stávalo se mi v soukromém životě, že někdo řekl něco, co se mě opravdu dotklo. Už jsou to tři roky, jednalo se o spoustu věcí.
Odehrává se spousta věcí. Vnímal jsem to jako pokus dostat mě do té pozice. Nemělo mi to pomoct. A žel, dotýkalo se mě to. Nyní tomu už tak není. V životě mám skvělé věci. Musíte mít kolem sebe ty správné věci. Musíte být v soukromém životě šťastní, abyste mohli v čemkoliv 100% fungovat."
Lewis se konečně cítí být svobodný, záležitosti má ve svých rukou (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Před konečným rozhodnutím opustit McLaren - při rozhodování se mezi bezpečím a rizikem - odjel do Thajska, kde se snažil naslouchat svému hlasu, nikoliv hlasu jiných lidí.
"Vzhledem k tomu, že mám rád adrenalin a riziko, tak pro mě byly obě možnosti dobrými, akorát jedna byla o něco riskantnější než druhá - a tu jsem chtěl vyzkoušet. Je to něco, jako když odcházíte z domu. Ve skutečnosti ještě extrémnější, učinit takový skok. Pokud bych neodešel, zůstal bych v prostředí, na které jsem byl celý život zvyklý.
Zůstal bych s lidmi, které jsem znal celý život. Byl bych chráněn. Ve druhém případě by všechno bylo nové. Musím to co nejlépe využít, budovat tato přátelství, uchopit to oběma rukama. Není čas na hrátky kolem. Není čas na chyby. Vše záleží na mě," dodává Hamilton.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.