Podle bývalého jezdce F1 Davida Coultharda McLaren v letošní sezóně i přes slibované zlepšení už na boj o titul mít nejspíše nebude.
Přestože podle McLarenu ještě není nic ztraceno, Coulthard optimismus britského týmu krotí: "V této sezóně zbývá spousta závodů. Když se ale podíváte na posledních několik let, je jasné, že na bodech potřebujete dojíždět téměř ve všech - a to na hodně dobrých bodech. Myslím, že to pro ně to může být těžké."
Jedinou šancí týmu je, že by balík vylepšení v Barceloně fungoval a vůz by najednou zrychlil o více než sedm desetin sekundy. "Učinili jsme určitý pokrok, potřebujeme však více," uvedl šéf týmu Martin Whitmarsh po posledním závodě v Bahrajnu.
Pilot Jenson Button je před Velkou cenou Španělska opatrný (více zde) a připouští: "Barcelona je pro nás důležitější než obvykle, sedm či osm desetin ale najednou nezískáme, což je to, co nám v kvalifikaci chybí. Snad se však vydáme správným směrem, protože s tímto vozem můžeme dokázat mnohem více."
Pro McLaren by možná bylo lepší volbou odpískat vývoj současného vozu a přesunout zdroje k tomu pro příští sezónu, kdy vstoupí v platnost nová pravidla pro aerodynamiku a motory. To sice šéf týmu odmítá, Button ale přiznává, že "by to je něco, o čem bychom měli přemýšlet."
McLaren stále věří, že vůz zlepší a zapojí se do boje o titul (foto: McLaren Mercedes)
"Na druhou stranu, nevím. Chceme vyhrávat závody tento rok. Našim cílem stále zůstává bojovat o [letošní] šampionát, takže se nejprve ze všeho soustřeďme na to, co musíme udělat v Barceloně," dodává mistr světa z roku 2009.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.