Nejvíce na úpravu tvrdé směsi pneumatik Pirelli v Barceloně podle bývalého hlavního inženýra Williamsu - Marka Gillana - doplatí zřejmě Mercedes. Proč?
Německý tým ovládl poslední dvě kvalifikace, ale v závodě se postupně propadal. Příčinou je zřejmě schopnost monopostu F1 W04 velmi rychle zahřát tvrdší směsi pneumatik, což je sice v sobotní části výhodou, v průběhu velkých cen však kvůli jejich přehřívání ztrácí.
Podle Marka Gillana pro Barcelonu plánovaná změna tvrdé pneumatiky a rozšíření jejího pracovního rámce pomůže paradoxně soupeřům Mercedesu, kteří v kvalifikaci ztráceli.
"Pirelli na začátku sezóny uvedlo, že pracovní rámec jejich tvrdé pneumatiky je 110 - 135 °C. Mercedes se do tohoto rámce dokáže dostat velmi rychle, což je část problému. V kvalifikaci můžou zajet velmi dobré kolo, ale pak se dostávají mimo pracovní rámec a pneumatiku příliš rychle přehřívají, takže budou chtít pneumatiky dodatečně ochlazovat," tvrdí Gillan v podcastu JA on F1.
"Ostatní týmy se trápí s tím, aby je v kvalifikaci do pracovního rámce dostaly dostatečně rychle, takže při snížení spodní teplotní hranice ze 110 na možná 100 °C se tvrdá směs více přiblíží středně-tvrdé, která začíná na 90 °C. Z toho budou určitě těžit všechny ostatní týmy, ale asi kromě Mercedesu.
Provozní rámce letošních směsí Pirelli
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery o upravené tvrdé směsi, jež se má více podobat loňské specifikaci, řekl, že "by měla lépe fungovat za nižších teplot." V Barceloně kromě ní příští týden týmům poskytnou středně-tvrdou směs, podobně jako v Bahrajnu či v Malajsii, kde kvalifikaci ovlivnil déšť.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.