Podle italských médií se Red Bull definitivně rozešel se svým dodavatelem poruchových alternátorů - se společností Magneti Marelli.
V loňské sezóně přišel mistrovský tým kvůli závadám alternátorů o spoustu cenných bodů a málem i o titul. Ve Valencii kvůli nim odstoupil z prvního místa Sebastian Vettel poté, co si vybudoval 20 sekundový náskok, a stejně tak i Romain Grosjean s Lotusem, kterému patřilo druhé místo.
"Dnes to bylo opravdu zklamání, protože Sebastian byl vpředu s dobrým náskokem a zdálo se, že má závod v kapse. Pak se alternátor přehřál, přestal dodávat elektrickou energii a motor vypnul. Nejsme si jisti, proč k tomu došlo - může za tím být řada věcí," řekl tehdy zástupce Renaultu Cyril Dumont.
"Chci, aby se Renault rozešel se svým dodavatelem Magneti Marelli a využíval někoho jiného," uvedl loni v září naštvaný majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz.
Red Bullu pak došla trpělivost a podle La Gazzetta dello Sport se rozhodl ukončit spolupráci s italskou Magneti Marelli a alternátory pro své motory odebírat od společnosti TAG McLaren, která je dodává mnoha týmům ve Formuli 1.
Alternátor (zdroj: Magneti Marelli)
Red Bull sice podle přešel na alternátory McLaren Electronics, ale Lotus i nadále zůstává u Magneti Marelli, které minulý rok představilo novou, leč poruchovou specifikaci, kterou musel dodatečně upravovat. Rakouský tým však novou verzi přes ujišťování o vyřešení problémů odmítal nasadit.
Toto Wolff, šéf Mercedesu, uvedl, že již nejedná o přestupu Maxe Verstappena z Red Bullu. Po spekulacích o změně týmu pro Verstappena se Mercedes zaměřuje na jiné strategické cíle.
George Russell přiznal, že nečeká, že by byl rychlejší než jeho nový týmový kolega, nováček Andrea Kimi Antonelli. Britský jezdec tvrdí, že se dnes necítí rychlejší než při svém debutu ve Formuli 1 v roce 2019, a jedinou výhodou, kterou přináší, jsou zkušenosti nasbírané během šesti let v šampionátu.
McLaren věří, že rivalita mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim nebude ohrožovat týmovou spolupráci v boji o titul. Oba jezdci loni pomohli McLarenu k šesti vítězstvím a prvnímu titulu v Poháru konstruktérů po 26 letech. Po úspěšných testech v Bahrajnu je Norris favoritem.
Liam Lawson, který nahradil Sergia Péreze v Red Bullu, ví, že hned neporazí Maxe Verstappena, ale chce využít jeho zkušenosti k co nejrychlejšímu zlepšení. I když první dojmy z vozu RB21 byly pozitivní, Lawson přiznal, že kvůli omezenému času na testování nemá dostatek informací pro hlubší hodnocení.
Lando Norris má v plánu bojovat o titul mistra světa v roce 2025 a vyzvat Maxe Verstappena o sesazení z trůnu. Pokud se mu to podaří, nejen že překazí Verstappenovu snahu o pátý titul v řadě, ale také zhatí jeho ambice vyrovnat historický rekord Michaela Schumachera.
Velká cena Austrálie znamená pro tým Williams začátek nové kapitoly. S cílem vrátit se mezi lídry F1 je tento závod pro tým naprosto klíčový.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.