Podle italských médií se Red Bull definitivně rozešel se svým dodavatelem poruchových alternátorů - se společností Magneti Marelli.
V loňské sezóně přišel mistrovský tým kvůli závadám alternátorů o spoustu cenných bodů a málem i o titul. Ve Valencii kvůli nim odstoupil z prvního místa Sebastian Vettel poté, co si vybudoval 20 sekundový náskok, a stejně tak i Romain Grosjean s Lotusem, kterému patřilo druhé místo.
"Dnes to bylo opravdu zklamání, protože Sebastian byl vpředu s dobrým náskokem a zdálo se, že má závod v kapse. Pak se alternátor přehřál, přestal dodávat elektrickou energii a motor vypnul. Nejsme si jisti, proč k tomu došlo - může za tím být řada věcí," řekl tehdy zástupce Renaultu Cyril Dumont.
"Chci, aby se Renault rozešel se svým dodavatelem Magneti Marelli a využíval někoho jiného," uvedl loni v září naštvaný majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz.
Red Bullu pak došla trpělivost a podle La Gazzetta dello Sport se rozhodl ukončit spolupráci s italskou Magneti Marelli a alternátory pro své motory odebírat od společnosti TAG McLaren, která je dodává mnoha týmům ve Formuli 1.
Alternátor (zdroj: Magneti Marelli)
Red Bull sice podle přešel na alternátory McLaren Electronics, ale Lotus i nadále zůstává u Magneti Marelli, které minulý rok představilo novou, leč poruchovou specifikaci, kterou musel dodatečně upravovat. Rakouský tým však novou verzi přes ujišťování o vyřešení problémů odmítal nasadit.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.