Podle italských médií se Red Bull definitivně rozešel se svým dodavatelem poruchových alternátorů - se společností Magneti Marelli.
V loňské sezóně přišel mistrovský tým kvůli závadám alternátorů o spoustu cenných bodů a málem i o titul. Ve Valencii kvůli nim odstoupil z prvního místa Sebastian Vettel poté, co si vybudoval 20 sekundový náskok, a stejně tak i Romain Grosjean s Lotusem, kterému patřilo druhé místo.
"Dnes to bylo opravdu zklamání, protože Sebastian byl vpředu s dobrým náskokem a zdálo se, že má závod v kapse. Pak se alternátor přehřál, přestal dodávat elektrickou energii a motor vypnul. Nejsme si jisti, proč k tomu došlo - může za tím být řada věcí," řekl tehdy zástupce Renaultu Cyril Dumont.
"Chci, aby se Renault rozešel se svým dodavatelem Magneti Marelli a využíval někoho jiného," uvedl loni v září naštvaný majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz.
Red Bullu pak došla trpělivost a podle La Gazzetta dello Sport se rozhodl ukončit spolupráci s italskou Magneti Marelli a alternátory pro své motory odebírat od společnosti TAG McLaren, která je dodává mnoha týmům ve Formuli 1.
Alternátor (zdroj: Magneti Marelli)
Red Bull sice podle přešel na alternátory McLaren Electronics, ale Lotus i nadále zůstává u Magneti Marelli, které minulý rok představilo novou, leč poruchovou specifikaci, kterou musel dodatečně upravovat. Rakouský tým však novou verzi přes ujišťování o vyřešení problémů odmítal nasadit.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.