Romain Grosjean podle inženýra Renaultu Ricarda Penteada už překonal své problémy z úvodu letošní sezóny a po vydařeném závodu v Bahrajnu bude dosahovat dalších úspěchů.
Loňské kolize a horší výkonnost z úvodu sezóny Grosjean již překonal, nyní se podle Penteada, jenž má na starosti správnou funkčnost motorů Renault RS27 v Lotusu Kimiho Räikkönen, můžeme těšit na mnohem lepší výkony z jeho strany.
Francouz v prvních třech závodech sezóny 2013 zůstával v hlubokém stínu Räikkönena, kterému na vedoucího Vettela schází na druhém místě jen 10 bodů, když sotva dojížděl na bodech. V šampionát mu patří až sedmá příčka, na Kimiho mu chybí 41 bodů.
Grosjean za kratší konec tahal i ve všech dosavadních kvalifikacích, v nichž si vyjel průměrně devátou pozici a na Kimiho ztrácí 0,622 sekundy.
V Bahrajnu však s novým šasi předvedl mnohem lepší výkon a skončil na pódiu. To je podle Penteada důkazem, že je znovu ve formě: "Myslím, že na rok 2012 už může zapomenout. Všechna jeho předjetí byla perfektní, do nikoho nenarazil. Bylo to čisté a skutečně to ukázalo, kým Grosjean je - zejména jeho rychlost."
V Bahrajnu se Romain konečně dočkal pódiového umístění (foto: Lotus F1 Team)
"Loni ukázal, že je velmi rychlým jezdcem, a řekl bych, že systémy vozu dokáže využívat ještě lépe než Kimi. Jeho výzvou je nalezení správného nastavení a větší sebedůvěra," dodává inženýr Renaultu.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.