Zřejmě to není místo, o kterém v F1 toužil. Fin je však rád alespoň za to, že může být trojkou týmu Caterham. Heikki Kovalainen pro britský Autosport hovoří o svém návratu do F1.
"Být zpět v akci v Bahrajnu pro Caterham bylo skvělé. Nikdy jsem se nechtěl svého místa vzdát a samozřejmě jsem nebyl F1 nijak otráven, nicméně okolnosti mi nedovolily pro letošní rok pokračovat v roli závodního jezdce. Jsem šťastný, že jsem se neupsal nikde mimo F1. Věděl jsem totiž, že to tu pro mě ještě neskončilo. Když skončila sezona 2012, tak jsem věděl, že se Caterham rozhlíží po různých možnostech a já jsem byl jednou z nich. Takže dokud jsem se nedozvěděl jejich rozhodnutí, tak jsem dělal vše stejně."
"Ačkoliv nová smlouva byla daleko, stále zde byla realistická šance. V takovéto situaci samozřejmě nemůžete být uvolněný, ale já jsem si řekl, že i kdyby to nemělo vyjít, tak bych to akceptoval. Před Vánoci mi Tony Fernandes nabídl možnost odjet některé páteční tréninky a pomáhat s vývojem auta, ale já byl proti tomu. Chtěl jsem být závodním jezdcem a do začátku února nebylo rozhodnuto o tom, že tým podepíše s Giedem van der Gardem. Takže do té doby nebyla moje situace jasná."
Heikki v Bahrajnu v boxech (foto: Team Caterham F1)
"Pár dalších lidí mi zavolalo a nabídlo roli třetího jezdce, ale já se o to nezajímal. Byly zde samozřejmě také nějaké další nabídky z jiných kategorií, například některé týmy z Le Mans, ale já se zajímal jen o F1. Nechtěl jsem se moc ukazovat před médii. Hodně lidí se mě ptalo na nějaké komentáře k závodům a ne jen ve Finsku, ale mě to nezajímalo. Nepociťoval jsem potřebu mluvit veřejně o diskuzích, které jsem v té době absolvoval. Nezajímaly mě také komentáře ohledně toho, co se děje ve Formuli 1."
"Sledoval jsem to, ale mým zájmem byla moje kariéra závodního jezdce a snaha o udržení této situace. Jak šel čas, tak jsem nikdy neměl pocit, že by to byla nějaká katastrofa, kdybych nestál na roštu F1, ale chtěl jsem být 100% připraven na návrat. Když už nebyly žádné debaty, tak jsem začal sledovat testy a brzy sezona v Austrálii začla. Pak jsem si řekl. 'Wow, já tam opravdu chci být'."
Heikki v letošním voze v Bahrajnu (foto: Team Caterham F1)
"Neměl jsem nějaký problém se sledováním Grand Prix Austrálie, ale dalo vám to jinou perspektivu po šesti letech, co jste se pohybovali na roštu. Když jste v té rutině F1 a možná něděláte velký pokrok, tak to může být těžká práce, ale jakmile jste mimo to, tak Vám začnou některé věci chybět. Chtěl jsem tam být. Samozřejmě jsem sledoval, co se děje a během mokré kvalifikace v Austrálii jsem Tonymu poslal vtipnou smsku, že to bylo pro Caterham počasí v Q2!"
"Moje uvažování se změnilo a já neměl nic proti tomu být třetím jezdcem, protože pomáhat něčemu takovému, jako je Caterham, bylo mnohem lepší, než sedět doma. Bylo dobré mít pauzu, ale ne tak dlouho! Nápadem, který měl tým, bylo použít mě k získání přímého porovnání aut z tohoto a minulého roku, které jsem byl schopen provést v Bahrajnu."
"Když jsme tu zprávu oznámili, tak jsem mi dostalo hodně pozitivní zpětné vazby od fanoušků a přišly mi dokonce i nějaké zprávy od šéfů jiných týmů z paddocku, ve kterých bylo, že mě rádi vidí zpět. Ale nejdůležitější věcí bylo vrátit se do práce. Nejuspokojivější věcí bylo, že jakmile jsem byl na dráze, tak jsem mohl jet naplno, cítit auto a pracovat na zodpovězení otázek, na které chtěl tým znát odpověď."
"Teď se zaměřuji na svoji roli rezervního jezdce u Caterhamu, a tak to bude po zbytek sezony. Určitě bych chtěl v budoucnu závodit a to mi pomáhá v práci s týmem, kde mám dobré vztahy se závodními jezdci. V této fázi života jsem ještě nebyl připraven dělat jiné věci nebo prostě zůstat doma. Po několika měsících bytí mimo mi to začalo chybět. A to je jasný znak, že tomu musíte dát další šanci."
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.