Zřejmě to není místo, o kterém v F1 toužil. Fin je však rád alespoň za to, že může být trojkou týmu Caterham. Heikki Kovalainen pro britský Autosport hovoří o svém návratu do F1.
"Být zpět v akci v Bahrajnu pro Caterham bylo skvělé. Nikdy jsem se nechtěl svého místa vzdát a samozřejmě jsem nebyl F1 nijak otráven, nicméně okolnosti mi nedovolily pro letošní rok pokračovat v roli závodního jezdce. Jsem šťastný, že jsem se neupsal nikde mimo F1. Věděl jsem totiž, že to tu pro mě ještě neskončilo. Když skončila sezona 2012, tak jsem věděl, že se Caterham rozhlíží po různých možnostech a já jsem byl jednou z nich. Takže dokud jsem se nedozvěděl jejich rozhodnutí, tak jsem dělal vše stejně."
"Ačkoliv nová smlouva byla daleko, stále zde byla realistická šance. V takovéto situaci samozřejmě nemůžete být uvolněný, ale já jsem si řekl, že i kdyby to nemělo vyjít, tak bych to akceptoval. Před Vánoci mi Tony Fernandes nabídl možnost odjet některé páteční tréninky a pomáhat s vývojem auta, ale já byl proti tomu. Chtěl jsem být závodním jezdcem a do začátku února nebylo rozhodnuto o tom, že tým podepíše s Giedem van der Gardem. Takže do té doby nebyla moje situace jasná."
Heikki v Bahrajnu v boxech (foto: Team Caterham F1)
"Pár dalších lidí mi zavolalo a nabídlo roli třetího jezdce, ale já se o to nezajímal. Byly zde samozřejmě také nějaké další nabídky z jiných kategorií, například některé týmy z Le Mans, ale já se zajímal jen o F1. Nechtěl jsem se moc ukazovat před médii. Hodně lidí se mě ptalo na nějaké komentáře k závodům a ne jen ve Finsku, ale mě to nezajímalo. Nepociťoval jsem potřebu mluvit veřejně o diskuzích, které jsem v té době absolvoval. Nezajímaly mě také komentáře ohledně toho, co se děje ve Formuli 1."
"Sledoval jsem to, ale mým zájmem byla moje kariéra závodního jezdce a snaha o udržení této situace. Jak šel čas, tak jsem nikdy neměl pocit, že by to byla nějaká katastrofa, kdybych nestál na roštu F1, ale chtěl jsem být 100% připraven na návrat. Když už nebyly žádné debaty, tak jsem začal sledovat testy a brzy sezona v Austrálii začla. Pak jsem si řekl. 'Wow, já tam opravdu chci být'."
Heikki v letošním voze v Bahrajnu (foto: Team Caterham F1)
"Neměl jsem nějaký problém se sledováním Grand Prix Austrálie, ale dalo vám to jinou perspektivu po šesti letech, co jste se pohybovali na roštu. Když jste v té rutině F1 a možná něděláte velký pokrok, tak to může být těžká práce, ale jakmile jste mimo to, tak Vám začnou některé věci chybět. Chtěl jsem tam být. Samozřejmě jsem sledoval, co se děje a během mokré kvalifikace v Austrálii jsem Tonymu poslal vtipnou smsku, že to bylo pro Caterham počasí v Q2!"
"Moje uvažování se změnilo a já neměl nic proti tomu být třetím jezdcem, protože pomáhat něčemu takovému, jako je Caterham, bylo mnohem lepší, než sedět doma. Bylo dobré mít pauzu, ale ne tak dlouho! Nápadem, který měl tým, bylo použít mě k získání přímého porovnání aut z tohoto a minulého roku, které jsem byl schopen provést v Bahrajnu."
"Když jsme tu zprávu oznámili, tak jsem mi dostalo hodně pozitivní zpětné vazby od fanoušků a přišly mi dokonce i nějaké zprávy od šéfů jiných týmů z paddocku, ve kterých bylo, že mě rádi vidí zpět. Ale nejdůležitější věcí bylo vrátit se do práce. Nejuspokojivější věcí bylo, že jakmile jsem byl na dráze, tak jsem mohl jet naplno, cítit auto a pracovat na zodpovězení otázek, na které chtěl tým znát odpověď."
"Teď se zaměřuji na svoji roli rezervního jezdce u Caterhamu, a tak to bude po zbytek sezony. Určitě bych chtěl v budoucnu závodit a to mi pomáhá v práci s týmem, kde mám dobré vztahy se závodními jezdci. V této fázi života jsem ještě nebyl připraven dělat jiné věci nebo prostě zůstat doma. Po několika měsících bytí mimo mi to začalo chybět. A to je jasný znak, že tomu musíte dát další šanci."
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.