Zřejmě to není místo, o kterém v F1 toužil. Fin je však rád alespoň za to, že může být trojkou týmu Caterham. Heikki Kovalainen pro britský Autosport hovoří o svém návratu do F1.
"Být zpět v akci v Bahrajnu pro Caterham bylo skvělé. Nikdy jsem se nechtěl svého místa vzdát a samozřejmě jsem nebyl F1 nijak otráven, nicméně okolnosti mi nedovolily pro letošní rok pokračovat v roli závodního jezdce. Jsem šťastný, že jsem se neupsal nikde mimo F1. Věděl jsem totiž, že to tu pro mě ještě neskončilo. Když skončila sezona 2012, tak jsem věděl, že se Caterham rozhlíží po různých možnostech a já jsem byl jednou z nich. Takže dokud jsem se nedozvěděl jejich rozhodnutí, tak jsem dělal vše stejně."
"Ačkoliv nová smlouva byla daleko, stále zde byla realistická šance. V takovéto situaci samozřejmě nemůžete být uvolněný, ale já jsem si řekl, že i kdyby to nemělo vyjít, tak bych to akceptoval. Před Vánoci mi Tony Fernandes nabídl možnost odjet některé páteční tréninky a pomáhat s vývojem auta, ale já byl proti tomu. Chtěl jsem být závodním jezdcem a do začátku února nebylo rozhodnuto o tom, že tým podepíše s Giedem van der Gardem. Takže do té doby nebyla moje situace jasná."
Heikki v Bahrajnu v boxech (foto: Team Caterham F1)
"Pár dalších lidí mi zavolalo a nabídlo roli třetího jezdce, ale já se o to nezajímal. Byly zde samozřejmě také nějaké další nabídky z jiných kategorií, například některé týmy z Le Mans, ale já se zajímal jen o F1. Nechtěl jsem se moc ukazovat před médii. Hodně lidí se mě ptalo na nějaké komentáře k závodům a ne jen ve Finsku, ale mě to nezajímalo. Nepociťoval jsem potřebu mluvit veřejně o diskuzích, které jsem v té době absolvoval. Nezajímaly mě také komentáře ohledně toho, co se děje ve Formuli 1."
"Sledoval jsem to, ale mým zájmem byla moje kariéra závodního jezdce a snaha o udržení této situace. Jak šel čas, tak jsem nikdy neměl pocit, že by to byla nějaká katastrofa, kdybych nestál na roštu F1, ale chtěl jsem být 100% připraven na návrat. Když už nebyly žádné debaty, tak jsem začal sledovat testy a brzy sezona v Austrálii začla. Pak jsem si řekl. 'Wow, já tam opravdu chci být'."
Heikki v letošním voze v Bahrajnu (foto: Team Caterham F1)
"Neměl jsem nějaký problém se sledováním Grand Prix Austrálie, ale dalo vám to jinou perspektivu po šesti letech, co jste se pohybovali na roštu. Když jste v té rutině F1 a možná něděláte velký pokrok, tak to může být těžká práce, ale jakmile jste mimo to, tak Vám začnou některé věci chybět. Chtěl jsem tam být. Samozřejmě jsem sledoval, co se děje a během mokré kvalifikace v Austrálii jsem Tonymu poslal vtipnou smsku, že to bylo pro Caterham počasí v Q2!"
"Moje uvažování se změnilo a já neměl nic proti tomu být třetím jezdcem, protože pomáhat něčemu takovému, jako je Caterham, bylo mnohem lepší, než sedět doma. Bylo dobré mít pauzu, ale ne tak dlouho! Nápadem, který měl tým, bylo použít mě k získání přímého porovnání aut z tohoto a minulého roku, které jsem byl schopen provést v Bahrajnu."
"Když jsme tu zprávu oznámili, tak jsem mi dostalo hodně pozitivní zpětné vazby od fanoušků a přišly mi dokonce i nějaké zprávy od šéfů jiných týmů z paddocku, ve kterých bylo, že mě rádi vidí zpět. Ale nejdůležitější věcí bylo vrátit se do práce. Nejuspokojivější věcí bylo, že jakmile jsem byl na dráze, tak jsem mohl jet naplno, cítit auto a pracovat na zodpovězení otázek, na které chtěl tým znát odpověď."
"Teď se zaměřuji na svoji roli rezervního jezdce u Caterhamu, a tak to bude po zbytek sezony. Určitě bych chtěl v budoucnu závodit a to mi pomáhá v práci s týmem, kde mám dobré vztahy se závodními jezdci. V této fázi života jsem ještě nebyl připraven dělat jiné věci nebo prostě zůstat doma. Po několika měsících bytí mimo mi to začalo chybět. A to je jasný znak, že tomu musíte dát další šanci."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.