Tým, který skončí na 11. místě v šampionátu konstruktérů, už nebude podle nové smlouvy dostávat od Bernieho Ecclestona žádné peníze.
Ecclestone odhalil, že podle nové dohody odměnu pro jedenáctý tým šampionátu sníží z loňských 10 milionů dolarů na nulu. Tuto dohodu podepsaly všechny týmy kromě Marussie, která loni skončila na 11. místě, v letech 2010 a 2011 dokonce na místě 12.
V rozhovoru pro britský Telegraph mění původní dohodu, která byla uzavřena ještě s původním prezidentem FIA Maxem Mosleym.
"Marussia nemá komerční dohodu, protože nepatří mezi deset nejlepších. Platíme nejlepších deset, tak to děláme. Po tři roky tomu bylo jinak, protože jsme měli smlouvu s Maxem, od nynějška ale budeme vyplácet nejlepších deset a hotovo," uvádí Ecclestone.
Marussii v současnosti patří díky Julesovi Bianchimu (v Malajsii finišoval jako třináctý) v šampionátu desáté místo, o které s ní bojuje jedenáctým Caterhamem. Nová smlouva se dotkne i zbylých týmů, protože se zvýší fond pro vyplácení odměn na 698,5 milionů dolarů (přes 13,8 miliardy Kč). Z celkových příjmů nově obdrží 63 místo původních 50 procent.
Poslední tým letošního šampionátu od Ecclestona letos nedostane ani dolar (foto: Marussia F1 Team)
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.