Tým, který skončí na 11. místě v šampionátu konstruktérů, už nebude podle nové smlouvy dostávat od Bernieho Ecclestona žádné peníze.
Ecclestone odhalil, že podle nové dohody odměnu pro jedenáctý tým šampionátu sníží z loňských 10 milionů dolarů na nulu. Tuto dohodu podepsaly všechny týmy kromě Marussie, která loni skončila na 11. místě, v letech 2010 a 2011 dokonce na místě 12.
V rozhovoru pro britský Telegraph mění původní dohodu, která byla uzavřena ještě s původním prezidentem FIA Maxem Mosleym.
"Marussia nemá komerční dohodu, protože nepatří mezi deset nejlepších. Platíme nejlepších deset, tak to děláme. Po tři roky tomu bylo jinak, protože jsme měli smlouvu s Maxem, od nynějška ale budeme vyplácet nejlepších deset a hotovo," uvádí Ecclestone.
Marussii v současnosti patří díky Julesovi Bianchimu (v Malajsii finišoval jako třináctý) v šampionátu desáté místo, o které s ní bojuje jedenáctým Caterhamem. Nová smlouva se dotkne i zbylých týmů, protože se zvýší fond pro vyplácení odměn na 698,5 milionů dolarů (přes 13,8 miliardy Kč). Z celkových příjmů nově obdrží 63 místo původních 50 procent.
Poslední tým letošního šampionátu od Ecclestona letos nedostane ani dolar (foto: Marussia F1 Team)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.