Tým, který skončí na 11. místě v šampionátu konstruktérů, už nebude podle nové smlouvy dostávat od Bernieho Ecclestona žádné peníze.
Ecclestone odhalil, že podle nové dohody odměnu pro jedenáctý tým šampionátu sníží z loňských 10 milionů dolarů na nulu. Tuto dohodu podepsaly všechny týmy kromě Marussie, která loni skončila na 11. místě, v letech 2010 a 2011 dokonce na místě 12.
V rozhovoru pro britský Telegraph mění původní dohodu, která byla uzavřena ještě s původním prezidentem FIA Maxem Mosleym.
"Marussia nemá komerční dohodu, protože nepatří mezi deset nejlepších. Platíme nejlepších deset, tak to děláme. Po tři roky tomu bylo jinak, protože jsme měli smlouvu s Maxem, od nynějška ale budeme vyplácet nejlepších deset a hotovo," uvádí Ecclestone.
Marussii v současnosti patří díky Julesovi Bianchimu (v Malajsii finišoval jako třináctý) v šampionátu desáté místo, o které s ní bojuje jedenáctým Caterhamem. Nová smlouva se dotkne i zbylých týmů, protože se zvýší fond pro vyplácení odměn na 698,5 milionů dolarů (přes 13,8 miliardy Kč). Z celkových příjmů nově obdrží 63 místo původních 50 procent.
Poslední tým letošního šampionátu od Ecclestona letos nedostane ani dolar (foto: Marussia F1 Team)
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.