Tým, který skončí na 11. místě v šampionátu konstruktérů, už nebude podle nové smlouvy dostávat od Bernieho Ecclestona žádné peníze.
Ecclestone odhalil, že podle nové dohody odměnu pro jedenáctý tým šampionátu sníží z loňských 10 milionů dolarů na nulu. Tuto dohodu podepsaly všechny týmy kromě Marussie, která loni skončila na 11. místě, v letech 2010 a 2011 dokonce na místě 12.
V rozhovoru pro britský Telegraph mění původní dohodu, která byla uzavřena ještě s původním prezidentem FIA Maxem Mosleym.
"Marussia nemá komerční dohodu, protože nepatří mezi deset nejlepších. Platíme nejlepších deset, tak to děláme. Po tři roky tomu bylo jinak, protože jsme měli smlouvu s Maxem, od nynějška ale budeme vyplácet nejlepších deset a hotovo," uvádí Ecclestone.
Marussii v současnosti patří díky Julesovi Bianchimu (v Malajsii finišoval jako třináctý) v šampionátu desáté místo, o které s ní bojuje jedenáctým Caterhamem. Nová smlouva se dotkne i zbylých týmů, protože se zvýší fond pro vyplácení odměn na 698,5 milionů dolarů (přes 13,8 miliardy Kč). Z celkových příjmů nově obdrží 63 místo původních 50 procent.
Poslední tým letošního šampionátu od Ecclestona letos nedostane ani dolar (foto: Marussia F1 Team)
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.