Michael Andretti se pro britský Autosport velmi zajímavě vyjádřil o McLarenu a dal varování nováčkovi u této stáje, Sergiu Pérezovi.
Očekávání od jezdců jsou v McLarenu hodně vysoká. Zatímco šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, byl po Bahrajnu ohledně výkonu Sergia Péreze optimistický, tak dříve kritizoval jeho nevýrazné výkony a jeho slabý výkon o týden dříve v Číně.
Michael Andretti, který za McLaren závodil v roce 1993, ale po 13 závodech byl vyhozen poté, co dojel na bodech pouze třikrát, s Pérezem sympatizuje. Sám moc dobře zná tlak na jezdce v týmu z Wokingu a varuje před tím, co se stane, když přijdete o podporu.
"To je problém s Formulí 1, je taková politická. Je těžké říci, co dělat v situaci, kdy necítíte podporu. On se ale nenechal stáhnout dolů a zůstal koncentrován na svoji práci," řekl Andretti pro britský Autosport.
"Problémem je, že jsem si jistý, že se dívá kolem a hledá věci, které nebyly udělány tak, jak měly. Stále se musíte dívat přes vaše rameno. Bohužel McLaren byl vždy týmem, který tímto stylem pracoval. Nejsem to jen já, zeptejte se Fernanda [Alonsa]..."
Je důležité si však uvědomit, že Andretti není zrovna nestranný, protože jeho pobyt u McLarenu se zvrhl v katastrofu. Tehdy učinil nějaká mimořádná prohlášení, která ho u týmu měla udržet. Když ale říká, že McLaren může zničit kariéru Péreze, pokud u něj neuspěje, tak zřejmě chápe, jaká by byla situace Mexičana, pokud by ztratil podporu stáje.
V Bahrajnu zajel Pérez za dobu působení u McLarenu nejlepší závod(Foto: McLaren Mercedes)
"Nikomu jsem nevěřil. Pokud se jednou dostanete do této situace, tak už to prostě nebude fungovat. Prolémem je, že mohou zničit jeho kariéru. To je na tom ta smutnější část. Kdo ho zvedne, pokud se ho McLaren zbaví?
Je mi ho líto, ale tak to ve Formuli 1 chodí." Komentáře Whitmarsche po Bahrajnu však ukázaly, že Pérez nebude zase v až tak špatné situaci. Nicméně komentáře Andrettiho poukazují na to, že se nesmí jednat pouze o výjimečnou GP.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.