Michael Andretti se pro britský Autosport velmi zajímavě vyjádřil o McLarenu a dal varování nováčkovi u této stáje, Sergiu Pérezovi.
Očekávání od jezdců jsou v McLarenu hodně vysoká. Zatímco šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, byl po Bahrajnu ohledně výkonu Sergia Péreze optimistický, tak dříve kritizoval jeho nevýrazné výkony a jeho slabý výkon o týden dříve v Číně.
Michael Andretti, který za McLaren závodil v roce 1993, ale po 13 závodech byl vyhozen poté, co dojel na bodech pouze třikrát, s Pérezem sympatizuje. Sám moc dobře zná tlak na jezdce v týmu z Wokingu a varuje před tím, co se stane, když přijdete o podporu.
"To je problém s Formulí 1, je taková politická. Je těžké říci, co dělat v situaci, kdy necítíte podporu. On se ale nenechal stáhnout dolů a zůstal koncentrován na svoji práci," řekl Andretti pro britský Autosport.
"Problémem je, že jsem si jistý, že se dívá kolem a hledá věci, které nebyly udělány tak, jak měly. Stále se musíte dívat přes vaše rameno. Bohužel McLaren byl vždy týmem, který tímto stylem pracoval. Nejsem to jen já, zeptejte se Fernanda [Alonsa]..."
Je důležité si však uvědomit, že Andretti není zrovna nestranný, protože jeho pobyt u McLarenu se zvrhl v katastrofu. Tehdy učinil nějaká mimořádná prohlášení, která ho u týmu měla udržet. Když ale říká, že McLaren může zničit kariéru Péreze, pokud u něj neuspěje, tak zřejmě chápe, jaká by byla situace Mexičana, pokud by ztratil podporu stáje.
V Bahrajnu zajel Pérez za dobu působení u McLarenu nejlepší závod(Foto: McLaren Mercedes)
"Nikomu jsem nevěřil. Pokud se jednou dostanete do této situace, tak už to prostě nebude fungovat. Prolémem je, že mohou zničit jeho kariéru. To je na tom ta smutnější část. Kdo ho zvedne, pokud se ho McLaren zbaví?
Je mi ho líto, ale tak to ve Formuli 1 chodí." Komentáře Whitmarsche po Bahrajnu však ukázaly, že Pérez nebude zase v až tak špatné situaci. Nicméně komentáře Andrettiho poukazují na to, že se nesmí jednat pouze o výjimečnou GP.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.