Šéf McLarenu Martin Whitmarsh potvrdil, že jeho tým dosáhl v Bahrajnu dalšího drobného pokroku, upozorňuje však, že je zapotřebí mnohem více.
V prvním závodě v Melbourne ztrácel McLaren podle Jensona Button na nejlepší 1,5 sekundy, přesto dokázal Brit vybojovat dva body. V Malajsii na okruhu, který měl britskému týmu sedět, stáhl ztrátu na 0,9 s.
Dalšího zlepšení dosáhl v Číně a o desetinu zrychlil i v Bahrajnu, přestože tento okruh moc vozu MP4-28 nevyhovoval - horko, málo rychlých zatáček, spousta brzdění a akcelerace. Sergio Pérez na vítězného Vettela užívajícího si čistý vzduch na čele závodu ztrácel průměrně 0,63 sekundy na kolo.
Oba piloti během závodu jezdili na bodovaných pozicích: Mexičan skončil šestý, Jenson Button po přechodu na plán C a zastávku navíc desátý. Dohromady devět bodů bylo po trápení v trénincích příjemným překvapením.
"Byli jsme o něco silnější, ale stále ještě nejsme tam, kde bychom chtěli. Ano, udělali jsme trochu pokrok, ale neměli bychom se tím nechat unést," souhlasí Whitmarsh, který však chce vidět své jezdce bojovat mnohem výše.
"Naši piloti odvedli skvělou práci při závodění a tým odvedl poměrně slušnou práci, auto však momentálně není dostatečně rychlé. Udělali jsme nějaké pokroky, potřebujeme však mnohem více," pokračuje šéf McLarenu, kterému na Středním východě nevyhovovaly vysoké teploty.
"Neřekl bych, že nám horké podmínky pomohly, ne. Jenson by to určitě neřekl, se svými pneumatikami se trápil. U Jensona mě to trochu překvapilo, někdy ale zkrátka dostanete sadu pneumatik a ty jednoduše nefungují dle očekávání," odkazuje na překvapivou zastávku navíc u Buttona, jehož pneumatikám neprospívaly ani tvrdé souboje s týmovým kolegou Pérezem.
Sergio Pérez předjíždí svého týmového kolegu Jensona Buttona (foto: McLaren Mercedes)
"Po té druhé zastávce už celkem brzy cítil, že trpí termální degradací, a trápil se. Abych byl upřímný, došlo k tomu, když jej dojel Sergio a v danou chvíli cítil, že je silnější a rychlejší. Závodili spolu, za to je platíme," popisuje Whitmarsh, který sympaticky svým pilotům bojovat mezi sebou o pozice.
Pérez v posledním kole předjel ještě Marka Webbera a skončil na překvapivé šesté pozici. "To je bezpochyby skvělá věc. Připojil se k McLarenu, kde jej Jenson odvádějící skvělou práci předčil. Lidé jej za to kritizovali. Je pilotem McLarenu a bude pod určitým tlakem," říká Whitmarsh.
"Domnívám se, že to byl vzrušující závod, překročil hranici, když zezadu narazil do Jensona - bylo to nebojácné a tvrdé a on se probil na šesté místo. Musí to být po něj dobré a já mám z něj radost. Trochu jsme si o některých věcech z toho promluvili, myslím si však, že jej to posílí," dodává šéf McLarenu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.