Šéf McLarenu Martin Whitmarsh potvrdil, že jeho tým dosáhl v Bahrajnu dalšího drobného pokroku, upozorňuje však, že je zapotřebí mnohem více.
V prvním závodě v Melbourne ztrácel McLaren podle Jensona Button na nejlepší 1,5 sekundy, přesto dokázal Brit vybojovat dva body. V Malajsii na okruhu, který měl britskému týmu sedět, stáhl ztrátu na 0,9 s.
Dalšího zlepšení dosáhl v Číně a o desetinu zrychlil i v Bahrajnu, přestože tento okruh moc vozu MP4-28 nevyhovoval - horko, málo rychlých zatáček, spousta brzdění a akcelerace. Sergio Pérez na vítězného Vettela užívajícího si čistý vzduch na čele závodu ztrácel průměrně 0,63 sekundy na kolo.
Oba piloti během závodu jezdili na bodovaných pozicích: Mexičan skončil šestý, Jenson Button po přechodu na plán C a zastávku navíc desátý. Dohromady devět bodů bylo po trápení v trénincích příjemným překvapením.
"Byli jsme o něco silnější, ale stále ještě nejsme tam, kde bychom chtěli. Ano, udělali jsme trochu pokrok, ale neměli bychom se tím nechat unést," souhlasí Whitmarsh, který však chce vidět své jezdce bojovat mnohem výše.
"Naši piloti odvedli skvělou práci při závodění a tým odvedl poměrně slušnou práci, auto však momentálně není dostatečně rychlé. Udělali jsme nějaké pokroky, potřebujeme však mnohem více," pokračuje šéf McLarenu, kterému na Středním východě nevyhovovaly vysoké teploty.
"Neřekl bych, že nám horké podmínky pomohly, ne. Jenson by to určitě neřekl, se svými pneumatikami se trápil. U Jensona mě to trochu překvapilo, někdy ale zkrátka dostanete sadu pneumatik a ty jednoduše nefungují dle očekávání," odkazuje na překvapivou zastávku navíc u Buttona, jehož pneumatikám neprospívaly ani tvrdé souboje s týmovým kolegou Pérezem.
Sergio Pérez předjíždí svého týmového kolegu Jensona Buttona (foto: McLaren Mercedes)
"Po té druhé zastávce už celkem brzy cítil, že trpí termální degradací, a trápil se. Abych byl upřímný, došlo k tomu, když jej dojel Sergio a v danou chvíli cítil, že je silnější a rychlejší. Závodili spolu, za to je platíme," popisuje Whitmarsh, který sympaticky svým pilotům bojovat mezi sebou o pozice.
Pérez v posledním kole předjel ještě Marka Webbera a skončil na překvapivé šesté pozici. "To je bezpochyby skvělá věc. Připojil se k McLarenu, kde jej Jenson odvádějící skvělou práci předčil. Lidé jej za to kritizovali. Je pilotem McLarenu a bude pod určitým tlakem," říká Whitmarsh.
"Domnívám se, že to byl vzrušující závod, překročil hranici, když zezadu narazil do Jensona - bylo to nebojácné a tvrdé a on se probil na šesté místo. Musí to být po něj dobré a já mám z něj radost. Trochu jsme si o některých věcech z toho promluvili, myslím si však, že jej to posílí," dodává šéf McLarenu.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.