Šéf McLarenu Martin Whitmarsh potvrdil, že jeho tým dosáhl v Bahrajnu dalšího drobného pokroku, upozorňuje však, že je zapotřebí mnohem více.
V prvním závodě v Melbourne ztrácel McLaren podle Jensona Button na nejlepší 1,5 sekundy, přesto dokázal Brit vybojovat dva body. V Malajsii na okruhu, který měl britskému týmu sedět, stáhl ztrátu na 0,9 s.
Dalšího zlepšení dosáhl v Číně a o desetinu zrychlil i v Bahrajnu, přestože tento okruh moc vozu MP4-28 nevyhovoval - horko, málo rychlých zatáček, spousta brzdění a akcelerace. Sergio Pérez na vítězného Vettela užívajícího si čistý vzduch na čele závodu ztrácel průměrně 0,63 sekundy na kolo.
Oba piloti během závodu jezdili na bodovaných pozicích: Mexičan skončil šestý, Jenson Button po přechodu na plán C a zastávku navíc desátý. Dohromady devět bodů bylo po trápení v trénincích příjemným překvapením.
"Byli jsme o něco silnější, ale stále ještě nejsme tam, kde bychom chtěli. Ano, udělali jsme trochu pokrok, ale neměli bychom se tím nechat unést," souhlasí Whitmarsh, který však chce vidět své jezdce bojovat mnohem výše.
"Naši piloti odvedli skvělou práci při závodění a tým odvedl poměrně slušnou práci, auto však momentálně není dostatečně rychlé. Udělali jsme nějaké pokroky, potřebujeme však mnohem více," pokračuje šéf McLarenu, kterému na Středním východě nevyhovovaly vysoké teploty.
"Neřekl bych, že nám horké podmínky pomohly, ne. Jenson by to určitě neřekl, se svými pneumatikami se trápil. U Jensona mě to trochu překvapilo, někdy ale zkrátka dostanete sadu pneumatik a ty jednoduše nefungují dle očekávání," odkazuje na překvapivou zastávku navíc u Buttona, jehož pneumatikám neprospívaly ani tvrdé souboje s týmovým kolegou Pérezem.
Sergio Pérez předjíždí svého týmového kolegu Jensona Buttona (foto: McLaren Mercedes)
"Po té druhé zastávce už celkem brzy cítil, že trpí termální degradací, a trápil se. Abych byl upřímný, došlo k tomu, když jej dojel Sergio a v danou chvíli cítil, že je silnější a rychlejší. Závodili spolu, za to je platíme," popisuje Whitmarsh, který sympaticky svým pilotům bojovat mezi sebou o pozice.
Pérez v posledním kole předjel ještě Marka Webbera a skončil na překvapivé šesté pozici. "To je bezpochyby skvělá věc. Připojil se k McLarenu, kde jej Jenson odvádějící skvělou práci předčil. Lidé jej za to kritizovali. Je pilotem McLarenu a bude pod určitým tlakem," říká Whitmarsh.
"Domnívám se, že to byl vzrušující závod, překročil hranici, když zezadu narazil do Jensona - bylo to nebojácné a tvrdé a on se probil na šesté místo. Musí to být po něj dobré a já mám z něj radost. Trochu jsme si o některých věcech z toho promluvili, myslím si však, že jej to posílí," dodává šéf McLarenu.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.