Bývalý pilot Force Indie, Nico Hülkenberg, musí přihlížet, jak jeho bývalá stáj bojuje o pódia, zatímco on končí hluboko v poli poražených bez bodů. Přesto si Němec za svojí volbou stojí.
Sezona 2013 začala pro Nica Hülkenberga snad nejhůře, jak mohla: Kvůli problémům s palivovou nádrží nemoh rodák z Emmerichu nastoupit do VC Austrálie. Poté následovala Malajsie, kde byl 8. v cíli, procitnutí - monopost C32 není konkurenceschopný, což Nico ihned rozpoznal a po dojezdu do cíle se o tom podělil i se svým týmem (tehdy prohlásil, že takové výkony jsou neakceptovatelné).
Má se za to, že za problémy Sauberu by mohly stát pneumatiky v aerodnamickém tunelu (více o tomto problému se dočtěte zde). Nové 60 % pneumatiky Pirelli se výrazně liší svými vlastnostmi od reality a proto přinášejí zkreslující údaje. Sauber, který se narozdíl od Force Indie rozhodl vsadit na poměrně inovativní koncept vozu, teď tápe a neví si rady.
25letý pilot musí přihlížet, jak jeho loňský kolega, kterého porážel, Paul di Resta, bojuje o podium a nebo jeho nástupce, Adrian Sutil, dlouho vedl závod v Austrálii. Nico Hülkenberg se chtěl přes Sauber dostat do nějakého top týmu jako je třeba Ferrari. Jenže místy jako bylo 12. v Bahrajnu se mu jen ztěží podaří prokázat svůj talent.
I přesto však nevnímá odchod z indického týmu jako chybu. "Je to skvělý pocit, když vedete Grand Prix," říká jezdec švýcarského týmu, který si tento pocit užil v Malajsii a Číně. "Ukazuje to, že jste museli něco udělat dobře. Je to určitě dobré znamení." Nico má momentálně na svém kontě pouze 5 bodů, podle něj však ještě potenciál C32 nebyl plně využit: "Je to auto, které má na TOP10 a my jako tým dokážeme postavit auto, které bude pravidelně sbírat body - tím jsem si jistý."
Nico se zatím trápí s technikou (zdroj: Sauber Motorsport AG)
Po skvělých výkonech, které Saubery vloni na závodní dráze podávaly, potají jezdec doufal ve vítězství, teď je ale realistou: "Chci vyhrávat, ale nepřišel jsem sem s tím, že budu vyhrávat každý závod. To by nebylo realistické." Teď se tým snaží ze všech sil, aby auto pravidelně dojíždělo v TOP10. "To je podle nás realistické," doplnil jezdec.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.