Bývalý pilot Force Indie, Nico Hülkenberg, musí přihlížet, jak jeho bývalá stáj bojuje o pódia, zatímco on končí hluboko v poli poražených bez bodů. Přesto si Němec za svojí volbou stojí.
Sezona 2013 začala pro Nica Hülkenberga snad nejhůře, jak mohla: Kvůli problémům s palivovou nádrží nemoh rodák z Emmerichu nastoupit do VC Austrálie. Poté následovala Malajsie, kde byl 8. v cíli, procitnutí - monopost C32 není konkurenceschopný, což Nico ihned rozpoznal a po dojezdu do cíle se o tom podělil i se svým týmem (tehdy prohlásil, že takové výkony jsou neakceptovatelné).
Má se za to, že za problémy Sauberu by mohly stát pneumatiky v aerodnamickém tunelu (více o tomto problému se dočtěte zde). Nové 60 % pneumatiky Pirelli se výrazně liší svými vlastnostmi od reality a proto přinášejí zkreslující údaje. Sauber, který se narozdíl od Force Indie rozhodl vsadit na poměrně inovativní koncept vozu, teď tápe a neví si rady.
25letý pilot musí přihlížet, jak jeho loňský kolega, kterého porážel, Paul di Resta, bojuje o podium a nebo jeho nástupce, Adrian Sutil, dlouho vedl závod v Austrálii. Nico Hülkenberg se chtěl přes Sauber dostat do nějakého top týmu jako je třeba Ferrari. Jenže místy jako bylo 12. v Bahrajnu se mu jen ztěží podaří prokázat svůj talent.
I přesto však nevnímá odchod z indického týmu jako chybu. "Je to skvělý pocit, když vedete Grand Prix," říká jezdec švýcarského týmu, který si tento pocit užil v Malajsii a Číně. "Ukazuje to, že jste museli něco udělat dobře. Je to určitě dobré znamení." Nico má momentálně na svém kontě pouze 5 bodů, podle něj však ještě potenciál C32 nebyl plně využit: "Je to auto, které má na TOP10 a my jako tým dokážeme postavit auto, které bude pravidelně sbírat body - tím jsem si jistý."
Nico se zatím trápí s technikou (zdroj: Sauber Motorsport AG)
Po skvělých výkonech, které Saubery vloni na závodní dráze podávaly, potají jezdec doufal ve vítězství, teď je ale realistou: "Chci vyhrávat, ale nepřišel jsem sem s tím, že budu vyhrávat každý závod. To by nebylo realistické." Teď se tým snaží ze všech sil, aby auto pravidelně dojíždělo v TOP10. "To je podle nás realistické," doplnil jezdec.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.