Bývalý pilot Force Indie, Nico Hülkenberg, musí přihlížet, jak jeho bývalá stáj bojuje o pódia, zatímco on končí hluboko v poli poražených bez bodů. Přesto si Němec za svojí volbou stojí.
Sezona 2013 začala pro Nica Hülkenberga snad nejhůře, jak mohla: Kvůli problémům s palivovou nádrží nemoh rodák z Emmerichu nastoupit do VC Austrálie. Poté následovala Malajsie, kde byl 8. v cíli, procitnutí - monopost C32 není konkurenceschopný, což Nico ihned rozpoznal a po dojezdu do cíle se o tom podělil i se svým týmem (tehdy prohlásil, že takové výkony jsou neakceptovatelné).
Má se za to, že za problémy Sauberu by mohly stát pneumatiky v aerodnamickém tunelu (více o tomto problému se dočtěte zde). Nové 60 % pneumatiky Pirelli se výrazně liší svými vlastnostmi od reality a proto přinášejí zkreslující údaje. Sauber, který se narozdíl od Force Indie rozhodl vsadit na poměrně inovativní koncept vozu, teď tápe a neví si rady.
25letý pilot musí přihlížet, jak jeho loňský kolega, kterého porážel, Paul di Resta, bojuje o podium a nebo jeho nástupce, Adrian Sutil, dlouho vedl závod v Austrálii. Nico Hülkenberg se chtěl přes Sauber dostat do nějakého top týmu jako je třeba Ferrari. Jenže místy jako bylo 12. v Bahrajnu se mu jen ztěží podaří prokázat svůj talent.
I přesto však nevnímá odchod z indického týmu jako chybu. "Je to skvělý pocit, když vedete Grand Prix," říká jezdec švýcarského týmu, který si tento pocit užil v Malajsii a Číně. "Ukazuje to, že jste museli něco udělat dobře. Je to určitě dobré znamení." Nico má momentálně na svém kontě pouze 5 bodů, podle něj však ještě potenciál C32 nebyl plně využit: "Je to auto, které má na TOP10 a my jako tým dokážeme postavit auto, které bude pravidelně sbírat body - tím jsem si jistý."
Nico se zatím trápí s technikou (zdroj: Sauber Motorsport AG)
Po skvělých výkonech, které Saubery vloni na závodní dráze podávaly, potají jezdec doufal ve vítězství, teď je ale realistou: "Chci vyhrávat, ale nepřišel jsem sem s tím, že budu vyhrávat každý závod. To by nebylo realistické." Teď se tým snaží ze všech sil, aby auto pravidelně dojíždělo v TOP10. "To je podle nás realistické," doplnil jezdec.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.