Za největšího soupeře mistrovský Red Bull momentálně nepovažuje Ferrari, ale Lotus, jehož rychlost je podle odborného poradce Helmuta Marka pro rakouský tým záhadou.
Red Bull vede po čtyřech úvodních závodech sezóny 2013 oba šampionáty, na druhém místě je mezi piloty s desetibodovou ztrátou Kimi Räikkönen, mezi týmy schází Lotusu 16 bodů.
Na dotaz rakouských novin Kleine Zeitung, zda očekávali v Räikkönenovi tak zdatného protivníka, Marko odpověděl: "Už dlouho jsme věděli, že budou možná těmi nejtěžšími soupeři. Momentálně se bojíme více Lotusu než Ferrari."
Fernando Alonso však má zatím smůlu: v Malajsii špatně vyhodnotili poškození předního křídla a místo jeho výměny v boxech Španěl pokračoval a ve druhém kole havaroval, v Bahrajnu jej zase zradila technika, když se mu zaseknul mechanismus ovládající DRS.
Na otázku, jestli si opravdu myslí, že Lotus bude po celý ročník vážnějším soupeřem než Ferrari, Marko uvedl: "Momentálně to tak vypadá. Zatím však šlo jen o čtyři závody a víme, že se věci mohou změnit. Spíše je pro nás záhadou, díky čemu je Lotus tak rychlý."
V Bahrajnu scházelo Lotusu na vítězný Red Bull přes horší startovní pozici jen 9 sekund(foto: Lotus F1 Team)
Dotaz na perfektně vyladěný FRIC systém zavěšení u Lotusu (více zde) nechtěl odborný poradce Red Bullu komentovat.
K možnému přestupu Räikkönena po sezóně z Lotusu Marko dodal: "Už jsem to říkal několikrát. Jezdce si vybíráme kolem až kolem srpna a v tomto roce to bude stejné."
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.