Za největšího soupeře mistrovský Red Bull momentálně nepovažuje Ferrari, ale Lotus, jehož rychlost je podle odborného poradce Helmuta Marka pro rakouský tým záhadou.
Red Bull vede po čtyřech úvodních závodech sezóny 2013 oba šampionáty, na druhém místě je mezi piloty s desetibodovou ztrátou Kimi Räikkönen, mezi týmy schází Lotusu 16 bodů.
Na dotaz rakouských novin Kleine Zeitung, zda očekávali v Räikkönenovi tak zdatného protivníka, Marko odpověděl: "Už dlouho jsme věděli, že budou možná těmi nejtěžšími soupeři. Momentálně se bojíme více Lotusu než Ferrari."
Fernando Alonso však má zatím smůlu: v Malajsii špatně vyhodnotili poškození předního křídla a místo jeho výměny v boxech Španěl pokračoval a ve druhém kole havaroval, v Bahrajnu jej zase zradila technika, když se mu zaseknul mechanismus ovládající DRS.
Na otázku, jestli si opravdu myslí, že Lotus bude po celý ročník vážnějším soupeřem než Ferrari, Marko uvedl: "Momentálně to tak vypadá. Zatím však šlo jen o čtyři závody a víme, že se věci mohou změnit. Spíše je pro nás záhadou, díky čemu je Lotus tak rychlý."
V Bahrajnu scházelo Lotusu na vítězný Red Bull přes horší startovní pozici jen 9 sekund(foto: Lotus F1 Team)
Dotaz na perfektně vyladěný FRIC systém zavěšení u Lotusu (více zde) nechtěl odborný poradce Red Bullu komentovat.
K možnému přestupu Räikkönena po sezóně z Lotusu Marko dodal: "Už jsem to říkal několikrát. Jezdce si vybíráme kolem až kolem srpna a v tomto roce to bude stejné."
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.