Za největšího soupeře mistrovský Red Bull momentálně nepovažuje Ferrari, ale Lotus, jehož rychlost je podle odborného poradce Helmuta Marka pro rakouský tým záhadou.
Red Bull vede po čtyřech úvodních závodech sezóny 2013 oba šampionáty, na druhém místě je mezi piloty s desetibodovou ztrátou Kimi Räikkönen, mezi týmy schází Lotusu 16 bodů.
Na dotaz rakouských novin Kleine Zeitung, zda očekávali v Räikkönenovi tak zdatného protivníka, Marko odpověděl: "Už dlouho jsme věděli, že budou možná těmi nejtěžšími soupeři. Momentálně se bojíme více Lotusu než Ferrari."
Fernando Alonso však má zatím smůlu: v Malajsii špatně vyhodnotili poškození předního křídla a místo jeho výměny v boxech Španěl pokračoval a ve druhém kole havaroval, v Bahrajnu jej zase zradila technika, když se mu zaseknul mechanismus ovládající DRS.
Na otázku, jestli si opravdu myslí, že Lotus bude po celý ročník vážnějším soupeřem než Ferrari, Marko uvedl: "Momentálně to tak vypadá. Zatím však šlo jen o čtyři závody a víme, že se věci mohou změnit. Spíše je pro nás záhadou, díky čemu je Lotus tak rychlý."
V Bahrajnu scházelo Lotusu na vítězný Red Bull přes horší startovní pozici jen 9 sekund(foto: Lotus F1 Team)
Dotaz na perfektně vyladěný FRIC systém zavěšení u Lotusu (více zde) nechtěl odborný poradce Red Bullu komentovat.
K možnému přestupu Räikkönena po sezóně z Lotusu Marko dodal: "Už jsem to říkal několikrát. Jezdce si vybíráme kolem až kolem srpna a v tomto roce to bude stejné."
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.