Šéf McLarenu Martin Whitmarsh přiznává, že jeho tým letošní sezónu neobětuje ve prospěch té příští, s níž přijdou velké změny.
Jenson Button sice v šampionátu ztrácí na Sebastian Vettela už 64 bodů a McLaren na Red Bull 86 bodů a výkonnost vozu MP4-28 pokulhává, přesto šéf Martin Whitmarsh letošní sezónu nehodlá "odpískat" a začít se brzy zabývat rokem 2014, kdy F1 čekají velké změny v pravidlech i v pohonných jednotkách.
"Tohle je jednou z mých slabostí. Nechci závodit, pokud nejsme konkurenceschopní. Možná je to vada mé osobnosti, ale už v Austrálii jsem dal jasně najevo, že o roku 2014 teď mluvit nebudu," říká šéf McLarenu pro Autosport.
"Chci být konkurenceschopný. Vrátit se na špičku a cestovat na závody s důvěrou, že máme na vítězství," pokračuje. McLaren je však v šampionátu až šestý za Force Indií, konkurenceschopnost jejich vozu by se měla zlepšit ve Španělsku, kam mají přivézt velký balík vylepšení.
"Chci nás vidět na pódiu - na nejvyšší úrovni. Musíme postoupit na další úroveň. Jezdit na závody, kdy víte, že nemůžete vyhrát, to není něco, co bych si mohl užívat. Chci se tedy dostat zpět do situace, kdy ve čtvrtek vyjdete na trať s očekáváním, že byste mohli zvítězit. V takové situaci bych nás chtěl vidět a očekávám to i od našich lidí," dodává Whitmarsh.
Vyústění výfuků McLarenu MP4-28 (foto: McLaren Mercedes)
Podaří se McLarenu učinit obrat ve své výkonnosti a vyhrávat letos závody? Barcelona ukáže, jak velkých pokroků je tým z Wokingu schopný v krátkém čase dosáhnout.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.