Eric Boullier uvádí, že Lotus pomůže Kimimu Räikkönenovi dostal Sebastiana Vettela pod tlak a donutit ho k chybám.
Úřadující mistr světa s Red Bullem si v Bahrajnu dojel v pohodě pro další vítězství, zatímco Räikkönen se po startu z osmé pozice na startu propracoval na druhou příčku. Podle Boulliera bude finský pilot díky své konzistenci na Vettela vyvíjet tlak, Lotus mu však musí poskytnout vůz, díky kterému by mohl bojovat na čele ve všech závodech.
"Určitě na Vettela vyvine nátlak. Dáme vše do toho, abychom jej podpořili, aby ho samozřejmě mohl dostat pod tlak a snad Sebastiana donutit k chybám pod tím tlakem. Je samozřejmě neuvěřitelný v odjíždění do cíle a nikdo jej nemůže zastavit, aby nedokončil spoustu dalších závodů," popisuje Boullier.
Věří také ve vývojový potenciál jejich letošního vozu E21, pro který připravují další vylepšení. "Opět musím poděkovat klukům v [továrně] v Enstone, protože odvádějí skvělou práci. Znám budoucí čísla, vývoj vozu tedy probíhá velmi dobře. Bude to zajímavé pozorovat a sledovat," dodává šéf Lotusu.
Lotus věří ve vývojový potenciál vozu E21, díky kterému bude moci konzistentně bodující Räikkönen dostat Vettela pod tlak a donutit jej k chybám (foto: Lotus F1 Team)
Räikkönenovi patří v šampionátu s 67 body druhá příčka, Vettel jich má na kontě o deset více. Druhý pilot Lotusu - Romain Grosjean - je s 26 body sedmý, stáj však drží v šampionátu konstruktérů druhé místo. První Red Bull má náskok 16 bodů (viz tabulka).
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.