Ačkoliv Ferrari letos hned od počátku patří mezi nejrychlejší, body v tabulkách šampionátu tomu příliš neodpovídají. Podle šéfa týmu, Stefana Domenicaliho, je však především vnější podmínky připravily o možnost bojovat o příčky nejvyšší a plně tak využít potenciál rudých vozů.
Na Velkou cenu Bahrajnu budou chtít v Maranellu rychle zapomenout. "Je těžké vzpomínat na závod, kde se pokazilo tolik věcí. Měli jsme potenciál získat skvělé výsledky, ale nepodařilo se nám jej ukázat," příznává šéf Ferrari Stefano Domenicali. Dodává, že je především vnější podmínky připravily o boj na špici.
"DRS připravilo Fernanda, který opět předvedl skvělý výkon, o šanci bojovat s Vettelem o vítězství. Potom Felipe, který měl problémy s pneumatikami. To ho odsunulo mimo body a znemožnilo mu to se umístit do pátého místa, což bylo v jeho silách," uvedl na oficiálních stránkách Ferrari.
Analýza poškozeného DRS z vozu Fernanda Alonsa ukázala, že problém byl způsoben prasknutím mechanické součástky systému. Něco takového se během doby, kdy se DRS používá, zatím nikdy nestalo. U Ferrari jsou však klidní, protože to podle nich není něco, co by se mohlo opakovat. Přiznávají však, že spolehlivost je nyní hlavním cílem.
Po dominantním vítězství v Číně přišel nepovedený závod v Bahrajnu (foto: Scuderia Ferrari)
"Musíme se zaměřit na spolehlivost a pokračovat ve vývoji vozu a zlepšit naše pochopení pneumatik, což je letos ještě důležitější, než kdykoliv předtím. Z několika důvodů jsme v prvních čtyřech závodech nezískali body, které byly na dosah. Proto ztráta v obou tabulkách šampionátu vypadá celkem výrazně. Ale tím se nenecháme odradit, spíše naopak," upozorňuje.
"Věříme v naše schopnosti bojovat o titul až do konce a tentokrát jsme v té bitvě již od počátku, což v posledních letech nebyl ten případ. Ale musíme si uvědomovat, že abychom dosáhli našich cílů, musíme být v každém směru perfektní," nechal se slyšet Domenicali.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.