Lotus musí lépe pochopit fungování středně-tvrdé směsi pneumatik Pirelli, aby mohl Kimi Räikkönen pomýšlet na další vítězství v závodech a uchovat si naději na boj o titul.
Fin na lídra šampionát Sebastiana Vettela z Red Bullu ztrácí deset bodů, jeho závody jsou však často narušeny špatnou výchozí pozicí po kvalifikaci. Podle šéfa týmu Erica Boulliera letos bojuje Lotusu s odlišnými problémy s pneumatikami, potíže má v kvalifikacích zejména s jedním druhem pneumatiky.
"Jde spíše o problémy s vyvážením, jakmile nasadíme středně-tvrdé pneumatiky. V Číně to našim pilotům moc nepomohlo a vůz se obtížně řídil. Musíme tedy věnovat více pozornosti tomu, co dělají středně-tvrdé pneumatiky a jak s nimi lépe zacházet v chladnějších i teplejších podmínkách," cituje Boulliera Autosport.
Středně-tvrdá směs byla optimální pro kvalifikace v Malajsii a v Bahrajnu, kde Kimi získal až 10. a 8. pozici na startu. Podle šéfa Lotusu však udělali v kvalifikacích znatelné pokroky oproti loňskému roku, což jej naplňuje optimismem.
"Víme, že na to máme. Jde jen o to zvládat to pravidelně. Rozhodně jsme v lepší pozici než loni. Od roku 2012 jsme se zlepšili, navíc máme stabilní jezdeckou sestavu. Je tedy jasné, že můžeme být silnější než minulý rok," věří Boullier.
Kimi Räikkönen po startu z osmého místa projel cílem v Bahrajnu jako druhý (foto: Lotus F1 Team)
Průměrná pozice Räikkönen po kvalifikacích letos činí 6,25. Nejlepší je zatím Hamilton (3,0), 2. Vettel (3,25), 3. Alonso (3,5), 4. Rosberg, 5. Massa (4,25). Grosjeana předčí průměrně o 0,622 s, v šampionátu patří Finovi druhá příčka.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.