Lotus musí lépe pochopit fungování středně-tvrdé směsi pneumatik Pirelli, aby mohl Kimi Räikkönen pomýšlet na další vítězství v závodech a uchovat si naději na boj o titul.
Fin na lídra šampionát Sebastiana Vettela z Red Bullu ztrácí deset bodů, jeho závody jsou však často narušeny špatnou výchozí pozicí po kvalifikaci. Podle šéfa týmu Erica Boulliera letos bojuje Lotusu s odlišnými problémy s pneumatikami, potíže má v kvalifikacích zejména s jedním druhem pneumatiky.
"Jde spíše o problémy s vyvážením, jakmile nasadíme středně-tvrdé pneumatiky. V Číně to našim pilotům moc nepomohlo a vůz se obtížně řídil. Musíme tedy věnovat více pozornosti tomu, co dělají středně-tvrdé pneumatiky a jak s nimi lépe zacházet v chladnějších i teplejších podmínkách," cituje Boulliera Autosport.
Středně-tvrdá směs byla optimální pro kvalifikace v Malajsii a v Bahrajnu, kde Kimi získal až 10. a 8. pozici na startu. Podle šéfa Lotusu však udělali v kvalifikacích znatelné pokroky oproti loňskému roku, což jej naplňuje optimismem.
"Víme, že na to máme. Jde jen o to zvládat to pravidelně. Rozhodně jsme v lepší pozici než loni. Od roku 2012 jsme se zlepšili, navíc máme stabilní jezdeckou sestavu. Je tedy jasné, že můžeme být silnější než minulý rok," věří Boullier.
Kimi Räikkönen po startu z osmého místa projel cílem v Bahrajnu jako druhý (foto: Lotus F1 Team)
Průměrná pozice Räikkönen po kvalifikacích letos činí 6,25. Nejlepší je zatím Hamilton (3,0), 2. Vettel (3,25), 3. Alonso (3,5), 4. Rosberg, 5. Massa (4,25). Grosjeana předčí průměrně o 0,622 s, v šampionátu patří Finovi druhá příčka.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.