Ross Brawn v reakci na penalizaci Lewise Hamiltona uvedl, že by stálo za to se podívat na pravidla a tresty kvůli výměně převodovky.
Hamilton již před kvalifikací věděl, že jej čeká penalizace pěti míst na startu kvůli výměně převodovky. Ve třetím tréninku mu totiž zcela vypověděla službu levá zadní pneumatika a jeho Mercedes utrpěl poškození zavěšení, což následně vedlo i k výměně převodovky.
Podle Pirelli mohou za neobvyklé poškození pneumatiky sutiny na trati. Ross Brawn na otázku, zda je čas na změnu pravidel, protože jejich pilot byl potrestán za něco, co nemohl ovlivnit odpověděl: "Myslím, že Lewis by souhlasil, protože mi pověděl to samé, že mu vnější podmínky způsobili penalizaci," cituje jej web sportinglife.
Hamilton byl potrestán za něco, co nemohl ovlivnit (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Složité do budoucna by to bylo v tom, že ve zlomku případů máte problém, možná způsobený pilotem, a převodovka takto neselže, ale přesto musí být vyměněna. A potom se dostanete do těchto dlouhých debat. Ale je to frustrující, získat penalizaci kvůli vnějším vlivům. Je to k vzteku. Naštěstí se to nestává moc často, ale pokud by se to stalo v kritické části sezony, bylo by to dvojnásobně frustrující, takže by stálo za to se na to (pravidla) opět podívat," domnívá se šéf Mercedesu.
Hamilton sám se tím již nehodlá zaobírat. "Pravidla jsou pravidla. Dostal jsem penalizaci a musím se s tím vypořádat. Byla to smůla," nechal se slyšet.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.