Jedno z největších překvapení kvalifikace na Velkou cenu Bahrajnu bylo kromě vítězství Nica Rosberga výkon Kimiho Räikkönena, potažmo obou černozlatých vozů. Lotus obsadil deváté a jedenácté místo - takový výsledek rozhodně neočekávali. Kam se poděla jejich rychlost?
Kimi Räikkönen během tréninků ukazoval velmi dobrou rychlost a ačkoliv podle svých slov nebyl příliš spokojen, mnoho lidí na základě kvalifikačních i závodních simulací a jeho rychlosti věřilo, že má šanci v závodě zvítězit. V dnešní kvalifikaci to však vypadalo jinak.
Výkon Lotusu zaskočil i ostatní piloti. Na tiskové konferenci byli první tři nejrychlejší dotázáni, zda je překvapily časy Lotusů. "Kde jsou? zjišťoval nejprve Nico Rosberg. "Devátý a jedenáctý? V tom případě ano, určitě, protože po celý víkend vypadali hodně rychle," zněla odpověď vítěze kvalifikace.
Sebastian Vettel reagoval: "Vyjeli vůbec ve třetí části?" načež se dozvěděl, že Räikkönen, který na rozdíl od svého týmového kolegy postoupil do Q3, na trať vyrazil. "Aaano, souhlasím s Nicem, to je velké překvapení. Nevěděl jsem to, proto jsem se ptal. Nevím, jaký je jejich plán na zítřek, ale ano, vypadali dnes ráno dobře. Nezáleželo na sadě pneumatik, byli po celý víkend rychlí, takže se něco muselo pokazit." Souhlas s oběma Němci vyjádřil i Fernando Alonso.
I přes rychlé časy nebyl již od začátku víkendu Räikkönen příliš spokojen (foto: Lotus F1 Team)
Podle ředitele traťového provozu Alana Permana je to záhadou a budou muset pečlivě projít všechna data, aby zjistili, co se vlastně stalo.
Při pohledu na kvalifikační časy zjistíme, že jeho první čas v Q2 byl konkurenceschopný (1:33,146) a stačil by na šesté místo (po penalizacích čtvrté). Ve třetí části však místo zlepšení ztratil na tento čas 0,181 sekundy.
Räikkönen sám uvedl, že dnes neměli rychlost. Pokud bychom však dali dohromady jeho nejrychlejší sektory, mělo by jeho kolo hodnotu 1:32,982 min a vysloužil by si třetí řadu, což by ve výsledku po penalizacích znamenalo čtvrtou příčku. Fin však své nejrychlejší časy nebyl schopen poskládat do jednoho kola. Analýzu sektorů najdete zde.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.