Jedno z největších překvapení kvalifikace na Velkou cenu Bahrajnu bylo kromě vítězství Nica Rosberga výkon Kimiho Räikkönena, potažmo obou černozlatých vozů. Lotus obsadil deváté a jedenácté místo - takový výsledek rozhodně neočekávali. Kam se poděla jejich rychlost?
Kimi Räikkönen během tréninků ukazoval velmi dobrou rychlost a ačkoliv podle svých slov nebyl příliš spokojen, mnoho lidí na základě kvalifikačních i závodních simulací a jeho rychlosti věřilo, že má šanci v závodě zvítězit. V dnešní kvalifikaci to však vypadalo jinak.
Výkon Lotusu zaskočil i ostatní piloti. Na tiskové konferenci byli první tři nejrychlejší dotázáni, zda je překvapily časy Lotusů. "Kde jsou? zjišťoval nejprve Nico Rosberg. "Devátý a jedenáctý? V tom případě ano, určitě, protože po celý víkend vypadali hodně rychle," zněla odpověď vítěze kvalifikace.
Sebastian Vettel reagoval: "Vyjeli vůbec ve třetí části?" načež se dozvěděl, že Räikkönen, který na rozdíl od svého týmového kolegy postoupil do Q3, na trať vyrazil. "Aaano, souhlasím s Nicem, to je velké překvapení. Nevěděl jsem to, proto jsem se ptal. Nevím, jaký je jejich plán na zítřek, ale ano, vypadali dnes ráno dobře. Nezáleželo na sadě pneumatik, byli po celý víkend rychlí, takže se něco muselo pokazit." Souhlas s oběma Němci vyjádřil i Fernando Alonso.
I přes rychlé časy nebyl již od začátku víkendu Räikkönen příliš spokojen (foto: Lotus F1 Team)
Podle ředitele traťového provozu Alana Permana je to záhadou a budou muset pečlivě projít všechna data, aby zjistili, co se vlastně stalo.
Při pohledu na kvalifikační časy zjistíme, že jeho první čas v Q2 byl konkurenceschopný (1:33,146) a stačil by na šesté místo (po penalizacích čtvrté). Ve třetí části však místo zlepšení ztratil na tento čas 0,181 sekundy.
Räikkönen sám uvedl, že dnes neměli rychlost. Pokud bychom však dali dohromady jeho nejrychlejší sektory, mělo by jeho kolo hodnotu 1:32,982 min a vysloužil by si třetí řadu, což by ve výsledku po penalizacích znamenalo čtvrtou příčku. Fin však své nejrychlejší časy nebyl schopen poskládat do jednoho kola. Analýzu sektorů najdete zde.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.