Zatímco v Číně doslova létal, v Bahrajnu jakoby Lewis Hamilton nemohl najít ztracenou pohodu. V prvním tréninku skončil jako třináctý, když na týmového kolegu Rosberga ztratil více než vteřinu. Nejrychlejší čas, který zajel Brazilec Massa na Ferrari, pak byl ještě o tři desetiny rychlejší.
V průběhu druhého tréninku se Brit dokázal o něco zlepšit, přesto obsadil se ztrátou osmi desetin na prvního Räikkönena až osmé místo.
„Netuším, kde jsme ztratili tolik času,“ prozradil Hamilton po skončení prvního dne. „Nemůžeme trefit správný balanc. Odpoledne to sice bylo již o něco lepší, ale stále nejsme tam, kde bychom chtěli být,“ přiznává.
„Inženýři museli auto přenastavit, protože konfigurace zdejšího okruhu je odlišná, od toho v Číně. Ale teď si nejsem tak úplně jistý, zda jsme se vydali tou správnou cestou,“ připouští. „Hodně o tom mluvím s chlapci z týmu a rád bych prosadil nějaké své nápady ohledně nastavení. Nevím, jestli mají, nebo nemají pravdu - každopádně máme problémy,“ připouští Hamilton.
Není divu, že je z hlasu britského pilota cítit lehké zklamání, když během minulého závodu Mercedes dokázal úspěšně atakovat příčky nejvyšší. „Momentálně to nevypadá, že bychom mohli znovu bojovat o pole position, ale pochopitelně zkusíme vše,“ dodává. „Prozatímní výsledky naznačují, že jsme přibližně šest desetin od čela, ale nemyslím, že to je vypovídající. Hádám, že to dokážeme stáhnout na polovinu.“
Ovšem dalším problémem z hlediska stuttgartské automobilky by mohlo být vysoké opotřebení pneumatik - okruh v Bahrajnu je totiž poměrně tvrdý k zadním pneumatikám, s jejichž výdrží mívá Mercedes problémy.
V Bahrajnu se zatím Lewis trápí (foto: Daimler AG)
„Nemám ponětí, proč některým týmům vydrží pneumatiky déle. Bohužel je pravda, že na rozdíl od ostatních s tím [opotřebením] zde máme problémy,“ přiznává Brit. „Faktem je, že na to nemůžete v zatáčkách moc tlačit, jinak si skutečně rychle zničíte pneumatiky. Je to frustrující, ale je to tak,“ dodává bývalý mistr světa.
„Detaily ohledně strategie jsme ještě neřešili, ale předpokládám, že budeme muset jet minimálně na tři až čtyři zastávky v boxech – podobně jako minulý závod,“ tvrdí. „Bude to pro nás opravdu náročný víkend. Je před námi ještě spousta práce,“ uzavírá Hamilton.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.