Zatímco v Číně doslova létal, v Bahrajnu jakoby Lewis Hamilton nemohl najít ztracenou pohodu. V prvním tréninku skončil jako třináctý, když na týmového kolegu Rosberga ztratil více než vteřinu. Nejrychlejší čas, který zajel Brazilec Massa na Ferrari, pak byl ještě o tři desetiny rychlejší.
V průběhu druhého tréninku se Brit dokázal o něco zlepšit, přesto obsadil se ztrátou osmi desetin na prvního Räikkönena až osmé místo.
„Netuším, kde jsme ztratili tolik času,“ prozradil Hamilton po skončení prvního dne. „Nemůžeme trefit správný balanc. Odpoledne to sice bylo již o něco lepší, ale stále nejsme tam, kde bychom chtěli být,“ přiznává.
„Inženýři museli auto přenastavit, protože konfigurace zdejšího okruhu je odlišná, od toho v Číně. Ale teď si nejsem tak úplně jistý, zda jsme se vydali tou správnou cestou,“ připouští. „Hodně o tom mluvím s chlapci z týmu a rád bych prosadil nějaké své nápady ohledně nastavení. Nevím, jestli mají, nebo nemají pravdu - každopádně máme problémy,“ připouští Hamilton.
Není divu, že je z hlasu britského pilota cítit lehké zklamání, když během minulého závodu Mercedes dokázal úspěšně atakovat příčky nejvyšší. „Momentálně to nevypadá, že bychom mohli znovu bojovat o pole position, ale pochopitelně zkusíme vše,“ dodává. „Prozatímní výsledky naznačují, že jsme přibližně šest desetin od čela, ale nemyslím, že to je vypovídající. Hádám, že to dokážeme stáhnout na polovinu.“
Ovšem dalším problémem z hlediska stuttgartské automobilky by mohlo být vysoké opotřebení pneumatik - okruh v Bahrajnu je totiž poměrně tvrdý k zadním pneumatikám, s jejichž výdrží mívá Mercedes problémy.
V Bahrajnu se zatím Lewis trápí (foto: Daimler AG)
„Nemám ponětí, proč některým týmům vydrží pneumatiky déle. Bohužel je pravda, že na rozdíl od ostatních s tím [opotřebením] zde máme problémy,“ přiznává Brit. „Faktem je, že na to nemůžete v zatáčkách moc tlačit, jinak si skutečně rychle zničíte pneumatiky. Je to frustrující, ale je to tak,“ dodává bývalý mistr světa.
„Detaily ohledně strategie jsme ještě neřešili, ale předpokládám, že budeme muset jet minimálně na tři až čtyři zastávky v boxech – podobně jako minulý závod,“ tvrdí. „Bude to pro nás opravdu náročný víkend. Je před námi ještě spousta práce,“ uzavírá Hamilton.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.