Zatímco v Číně doslova létal, v Bahrajnu jakoby Lewis Hamilton nemohl najít ztracenou pohodu. V prvním tréninku skončil jako třináctý, když na týmového kolegu Rosberga ztratil více než vteřinu. Nejrychlejší čas, který zajel Brazilec Massa na Ferrari, pak byl ještě o tři desetiny rychlejší.
V průběhu druhého tréninku se Brit dokázal o něco zlepšit, přesto obsadil se ztrátou osmi desetin na prvního Räikkönena až osmé místo.
„Netuším, kde jsme ztratili tolik času,“ prozradil Hamilton po skončení prvního dne. „Nemůžeme trefit správný balanc. Odpoledne to sice bylo již o něco lepší, ale stále nejsme tam, kde bychom chtěli být,“ přiznává.
„Inženýři museli auto přenastavit, protože konfigurace zdejšího okruhu je odlišná, od toho v Číně. Ale teď si nejsem tak úplně jistý, zda jsme se vydali tou správnou cestou,“ připouští. „Hodně o tom mluvím s chlapci z týmu a rád bych prosadil nějaké své nápady ohledně nastavení. Nevím, jestli mají, nebo nemají pravdu - každopádně máme problémy,“ připouští Hamilton.
Není divu, že je z hlasu britského pilota cítit lehké zklamání, když během minulého závodu Mercedes dokázal úspěšně atakovat příčky nejvyšší. „Momentálně to nevypadá, že bychom mohli znovu bojovat o pole position, ale pochopitelně zkusíme vše,“ dodává. „Prozatímní výsledky naznačují, že jsme přibližně šest desetin od čela, ale nemyslím, že to je vypovídající. Hádám, že to dokážeme stáhnout na polovinu.“
Ovšem dalším problémem z hlediska stuttgartské automobilky by mohlo být vysoké opotřebení pneumatik - okruh v Bahrajnu je totiž poměrně tvrdý k zadním pneumatikám, s jejichž výdrží mívá Mercedes problémy.
V Bahrajnu se zatím Lewis trápí (foto: Daimler AG)
„Nemám ponětí, proč některým týmům vydrží pneumatiky déle. Bohužel je pravda, že na rozdíl od ostatních s tím [opotřebením] zde máme problémy,“ přiznává Brit. „Faktem je, že na to nemůžete v zatáčkách moc tlačit, jinak si skutečně rychle zničíte pneumatiky. Je to frustrující, ale je to tak,“ dodává bývalý mistr světa.
„Detaily ohledně strategie jsme ještě neřešili, ale předpokládám, že budeme muset jet minimálně na tři až čtyři zastávky v boxech – podobně jako minulý závod,“ tvrdí. „Bude to pro nás opravdu náročný víkend. Je před námi ještě spousta práce,“ uzavírá Hamilton.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.