Nejrychlejší čas ve druhém tréninku - důvod ke spokojenosti? Ne v případě Kimiho Räikkönena. Finský pilot Lotusu se nechal slyšet, že auto dnes nebylo nijak zvlášť dobré a že je zde prostor pro zlepšení.
Kimi Räikkönen věří, že se o tomto víkendu Lotus ještě musí zlepšit. A to i přes velmi dobrou závodní simulaci a nejrychlejší kolo pátečních tréninků. I když byl jeho čas jen o 0,03s rychlejší než Red Bull Marka Webbera, jeho rychlost na dlouhou vzdálenost byla konzistentní a velmi dobrá. On sám se však prý v E21 necítil zrovna nejspokojeněji.
"Nebylo to (auto) dnes nijak zvlášť dobré. Myslím, že se musíme zlepšit. Je pěkné být nejrychlejší, ale nikdy nevíte, co dělají ostatní. My se zaměřili na náš program a nezajímalo nás nic ostatního. Udělal jsem chybu v posledních zatáčkách během mého rychlého kola, takže jsem ztratil dost času, ale doufejme, že můj pocit ve voze zítra zlepšíme. Nejsme stoprocentně tam, kde bychom chtěli být, ale časy vypadají, že jsou celkem dobré, takže se musíme zlepšit a jsem si jistý, že potom budou ještě lepší," uvedl.
Finského pilota ani nijak nepřekvapilo, že byl schopen udržet pneumatiky ve funkčím stavu déle, než bylo původně v plánu. "Někdy vám pneumatiky odejdou a potom nemá smysl jet dál a nebo je špatné nastavení a potom je také trošku nesmysl zkoušet závodní simulaci, když víte, že je něco v nepořádku. Takže dnes jsme jen jeli o něco déle, ale to záleží na tom, jak se věci vyvinou," cituje Räikkönena ESPN.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.