Nejrychlejší čas ve druhém tréninku - důvod ke spokojenosti? Ne v případě Kimiho Räikkönena. Finský pilot Lotusu se nechal slyšet, že auto dnes nebylo nijak zvlášť dobré a že je zde prostor pro zlepšení.
Kimi Räikkönen věří, že se o tomto víkendu Lotus ještě musí zlepšit. A to i přes velmi dobrou závodní simulaci a nejrychlejší kolo pátečních tréninků. I když byl jeho čas jen o 0,03s rychlejší než Red Bull Marka Webbera, jeho rychlost na dlouhou vzdálenost byla konzistentní a velmi dobrá. On sám se však prý v E21 necítil zrovna nejspokojeněji.
"Nebylo to (auto) dnes nijak zvlášť dobré. Myslím, že se musíme zlepšit. Je pěkné být nejrychlejší, ale nikdy nevíte, co dělají ostatní. My se zaměřili na náš program a nezajímalo nás nic ostatního. Udělal jsem chybu v posledních zatáčkách během mého rychlého kola, takže jsem ztratil dost času, ale doufejme, že můj pocit ve voze zítra zlepšíme. Nejsme stoprocentně tam, kde bychom chtěli být, ale časy vypadají, že jsou celkem dobré, takže se musíme zlepšit a jsem si jistý, že potom budou ještě lepší," uvedl.
Finského pilota ani nijak nepřekvapilo, že byl schopen udržet pneumatiky ve funkčím stavu déle, než bylo původně v plánu. "Někdy vám pneumatiky odejdou a potom nemá smysl jet dál a nebo je špatné nastavení a potom je také trošku nesmysl zkoušet závodní simulaci, když víte, že je něco v nepořádku. Takže dnes jsme jen jeli o něco déle, ale to záleží na tom, jak se věci vyvinou," cituje Räikkönena ESPN.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.