Lewis Hamilton očekává, že jeho Mercedes bude o tomto víkendu v Bahrajnu opět rychlý na jedno kolo. Obává se však, že se v horkém závodě budou znovu trápit s pneumatikami.
"Auto je stále stejné jako minulý týden, takže by mělo být konkurenceschopné. Ale pneumatiky dělají velký rozdíl, takže mohou sehrát svou roli," upozorňuje britský pilot, který po loňské sezóně přestoupil z McLarenu.
Obává se, že v závodě by se mohli trápit ještě více než minulý týden: "Myslím, že to tady bude určitě podstatné, ještě výraznější - pokles závodní rychlosti a degradace je zde vždy horší než v Číně.
Je to jiné, místo předních pneumatik tady jde o zadní. Očekávám, že to pro nás bude velmi těžký víkend. Tým se minulý rok hodně trápil. Udělali jsme obrovský pokrok v tom, jak pečujeme o naše pneumatiky, takže to snad o tomto víkendu bude mnohem lepší, než bychom si představovali," pokračuje Hamilton.
Zatímco někteří piloti letošní pneumatiky tvrdě zkritizovali, Hamilton si práci a snahu z nich dostat co nejvíce užívá: "Není to tak lehké, můžete používat velmi odlišné techniky, a jak už jsem říkal, je toho tolik k učení."
"Stále se učím: za posledních pár měsíců jsem se naučil několik nových technik, které mi hodně pomáhají. Ale je toho ještě více, co se musím naučit, více věcí, ve kterých se musím zlepšit. Je to však opravdu dobrou výzvou, i když si to snad někteří lidé moc neužívají."
Lewis Hamilton si užívá náročnou výzvu, kterou představují nové pneumatiky Pirelli(foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Přijde mi to fakt těžké. Vyjedu po zastávce na dráhu a chci na to tvrdě tlačit a zkouším získat, ale ve skutečnosti je lepší jezdit v těch několika prvních kolech pomaleji, lidé si toho začínají všímat. To je to, co dělají Kimi, Fernando a Sebastian - jejich rychlost je při dlouhých jízdách opravdu dobrá," dodává Hamilton.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.