Heikki Kovalainen byl oznámen jako druhý rezervní pilot Caterhamu. Finský závodník se vrací do týmu, ze kterého na konci loňské sezony po třech letech odešel.
Heikki Kovalainen se opět objeví ve Formuli 1. Caterham jej oznámil jako svého druhého testovacího pilota po boku Alexandera Rossiho. Ma Quing Hua, který jako první Čínan usedl za volant F1 například v posledním závodě v čínském Šanghaji zůstává členem týmu, avšak musí na sezonu změnit plány.
Kovalainen se poprvé vrátí za volant v prvním tréninku v nadcházející Velké ceně Bahrajnu a poté i ve Španělsku. Po nevydařeném začátku sezony Caterham doufá, že jeho zkušenosti pomohou při vývoji vozu.
"Je to samozřejmě skvělá zpráva, že budu zpět na trati v Bahrajnu a ve Španělsku a opravdu se těším, že pomohu týmu, jak jen budu moci. Zúčastním se pátečních tréninků a dodám zpětnou vazbu na nové díly, které pro tyto závody připravujeme. Budu úzce spolupracovat se závodními piloty a inženýry na trati, stejně jako s továrnou v Leafieldu, abychom z nového balíku dostali maximum," uvedl jednatřicetiletý rodák ze Suomossalmi.
"Tony, Cyril a já jsme o této mé nové roli už nějakou dobu hovořili, takže je dobré, že se konečně oznámilo, jak budu letos týmu pomáhat. Jsem fyzicky připraven usednou zpět za volant a vím, že mé zkušenosti pomohou týmu získat nové nápady a možnosti při nastavování vozu i strategii. Těším se zpět do práce," dodal Kovalainen.
Heikki je zpět v F1 (foto: Caterham F1 Team)
Šéf týmu Cyril Abiteboul k oznámení říká: "Po Maově úspěšné jízdě v prvním tréninku v Číně se pro něj objevilo několik nových příležitostí a my jsme se rozhodli restrukturalizovat naši současnou sestavu. Alexander se přesouvá do Caterham Racing, aby závodil v GP2, a já jsem si jistý tím, že v tomto šampionátu bude ihned úspěšný, zatímco se bude během sezóny dále těšit ze spojení s F1 týmem.
Heikki se vrací k práci na dráze s námi a my jsme potěšeni tím, že jej můžeme přivítat zpět v týmu. Má za sebou šest let zkušeností v F1, takže je v perfektní pozici pro to, aby nám poskytl objektivní zpětnou vazbu týkající se různých typů konfigurací, se kterými budeme jezdit, a dal nám objektivní pohled na letošní pneumatiky ve srovnání s jeho zkušenostmi s loňskými směsmi.
Poté, co jsme do Heikkiho investovali během prvních tří let našeho soutěžení, by bylo zbytečným promrháním nevyužít jeho cenných odborných znalostí ke zlepšení. Protože je F1 týmovým sportem, bude také poskytovat podporu Charlesovi Picovi a Giedovi van der Gardemu, kteří oba ve svých prvních měsících s týmem odvádějí dobrou práci."
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.