Heikki Kovalainen byl oznámen jako druhý rezervní pilot Caterhamu. Finský závodník se vrací do týmu, ze kterého na konci loňské sezony po třech letech odešel.
Heikki Kovalainen se opět objeví ve Formuli 1. Caterham jej oznámil jako svého druhého testovacího pilota po boku Alexandera Rossiho. Ma Quing Hua, který jako první Čínan usedl za volant F1 například v posledním závodě v čínském Šanghaji zůstává členem týmu, avšak musí na sezonu změnit plány.
Kovalainen se poprvé vrátí za volant v prvním tréninku v nadcházející Velké ceně Bahrajnu a poté i ve Španělsku. Po nevydařeném začátku sezony Caterham doufá, že jeho zkušenosti pomohou při vývoji vozu.
"Je to samozřejmě skvělá zpráva, že budu zpět na trati v Bahrajnu a ve Španělsku a opravdu se těším, že pomohu týmu, jak jen budu moci. Zúčastním se pátečních tréninků a dodám zpětnou vazbu na nové díly, které pro tyto závody připravujeme. Budu úzce spolupracovat se závodními piloty a inženýry na trati, stejně jako s továrnou v Leafieldu, abychom z nového balíku dostali maximum," uvedl jednatřicetiletý rodák ze Suomossalmi.
"Tony, Cyril a já jsme o této mé nové roli už nějakou dobu hovořili, takže je dobré, že se konečně oznámilo, jak budu letos týmu pomáhat. Jsem fyzicky připraven usednou zpět za volant a vím, že mé zkušenosti pomohou týmu získat nové nápady a možnosti při nastavování vozu i strategii. Těším se zpět do práce," dodal Kovalainen.
Heikki je zpět v F1 (foto: Caterham F1 Team)
Šéf týmu Cyril Abiteboul k oznámení říká: "Po Maově úspěšné jízdě v prvním tréninku v Číně se pro něj objevilo několik nových příležitostí a my jsme se rozhodli restrukturalizovat naši současnou sestavu. Alexander se přesouvá do Caterham Racing, aby závodil v GP2, a já jsem si jistý tím, že v tomto šampionátu bude ihned úspěšný, zatímco se bude během sezóny dále těšit ze spojení s F1 týmem.
Heikki se vrací k práci na dráze s námi a my jsme potěšeni tím, že jej můžeme přivítat zpět v týmu. Má za sebou šest let zkušeností v F1, takže je v perfektní pozici pro to, aby nám poskytl objektivní zpětnou vazbu týkající se různých typů konfigurací, se kterými budeme jezdit, a dal nám objektivní pohled na letošní pneumatiky ve srovnání s jeho zkušenostmi s loňskými směsmi.
Poté, co jsme do Heikkiho investovali během prvních tří let našeho soutěžení, by bylo zbytečným promrháním nevyužít jeho cenných odborných znalostí ke zlepšení. Protože je F1 týmovým sportem, bude také poskytovat podporu Charlesovi Picovi a Giedovi van der Gardemu, kteří oba ve svých prvních měsících s týmem odvádějí dobrou práci."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.