Bernie Ecclestone tipuje na zisk letošního titul stáj Ferrari. S pneumatikami a podívanou, které letošní závody nabízejí, je spokojený. Ne však s týmovou režií, kterou týmy občas využívají.
"Myslím, že jsou na tom v letošním roce mnohem lépe," poukazuje na loňskou sezónu, na jejímž počátku Ferrari scházela rychlost, ale díky Fernandovi Alonsovi se držela v boji o titul.
Poslední závod v Číně Španěl suverénně vyhrál a jeho týmový kolega Felipe Massa dojel na šesté pozici. "Překvapilo by mě, kdyby nevyhráli titul," pokračuje Ecclestone v rozhovoru pro Sky TV.
Během prvních závodů sezóny 2013 roste kritika na adresu nových pneumatik Pirelli. 82letý Brit je však se současnou podívanou spokojený: "Myslím, že za poslední tři roky to bylo velmi pozitivní, co se týče závodů. Totéž platí i o počátku tohoto roku."
Vrátil se také k otázce týmové režie, kterou okatě využily stáje Red Bull a Mercedes v Malajsii: "Možná mají problémy s pneumatikami, budou se s nimi ale muset vyrovnat - nikdo by neměl udílet pokyny. Žádný tým nemusí pilotům říkat, co mají dělat - mají jim poskytovat informace. Je pak na jezdcích, jak se rozhodnou."
Oba týmy se rozhodly, že využívání týmové režie omezí. Ecclestone k tomu dodává: "Doufám. Měli by závodit."
Bernie Ecclestone (vpravo) s Fernandem Alonsem (foto: Scuderia Ferrari)
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.