David Coulthard ve svém pravidelném sloupku pro BBC hodnotí VC Číny i situaci kolem pneumatik. Fernando Alonso podle něj předvedl prvotřídní a dominantní výkon.
David Coulthard popsal vítězství Fernanda Alonsa ve VC Číny jako prvotřídní a jedno z nejdominantnějších, které jsme mohli v poslední době vidět. Jen to prý potrvdilo to, co již dávno víme - že potíže Ferrari v posledních letech byly způsobeny špatnou kvalifikací, kvůli které potom museli v závodě dohánět ztrátu. "Ze předu startovního pole byli schopni využít svůj vždy rychlý start, dobrou práci s pneumatikami a závodní rychlost," uvedl.
Za výjimečný označil také výkon Kimiho Räikkönena v kvalifikaci. "Jeho kolo, které mu zajistilo druhé místo na startu přišlo z ničeho nic a nebýt toho, možná by nebyl schopen bojovat o pódium. Räikkönen letos naprosto zastínil svého týmového kolegu Romaina Grosjeana," a dodal, že v tuto chvíli by Francouz musel zase začít bourat, abychom si vůbec všimli, že je na trati.
Při hodnocení nepříliš povedeného víkendu Red Bullu připomněl, že většina vítězství Sebastiana Vettela nebyla nijak výrazných a přišla po vyhrané kvalifikaci, kdy si v prvních kolech vyjel dostatečný náskok. "To ukazuje, jak důležité je při prvních zastávkách vést, protože víte, co dělají soupeři a můžete se soustředit na to, co chcete dělat vy," upozornil bývalý skotský závodník.
Jednoznačné vítězství a radost po projetí cílem v podání Fernanda Alonsa (foto: Scuderia Ferrari)
Vyzdvihl také kvalifikační výkon Lewise Hamiltona, který si s Mercedesem vyjel pole position. Podle Coultharda však Brit stále ještě příliš nerozumí těmto pneumatikám. "Vydržel v Malajsii a zopakoval to v Číně a nemyslím, že na výhru Mercedesu budeme dlouho čekat. Teď to však přesto vypadá, že v závodech nemůže uplatnit svůj útočný styl. To je opak proti Alonsovi či Räikkönenovi, kteří se činí a zároveň šetří pneumatiky," domnívá se.
Zaujal jej i Daniel Ricciardo. "Jeho sedmé místo na startu a také v závodě, což mu neuškoví ve snahách následovat kroky svého krajana Webbera v Red Bullu. Pokud si udrží tyto výkony, bude pro něj lehké získat jednou místo v hlavním týmu. Dále jsme mohli vidět další dobrý výkon Paula Di Resty ve Force Indii a především Nica Hülkenberga v Sauberu, který i nadále jezdí dobře," chválí Němce Coulthard.
Hülkenbergův výkon zaujal i Martina Brundla. "Získal pole position s Williamsem, vedl závod s Force Indií a nyní se Sauberem. Není náhodou, že se ten kluk stále objevuje. A zvládl to ve třech různých autech, které nejsou zrovna vítěznými vozy," okomentoval situaci během přenosu pro Sky Sports.
V hlavní roli pneumatiky
Coulthard se také pozastavil nad velkým tématem současné doby - pneumatikami Pirelli. I když prý nemůže s jistotou tvrdit, jak se opravdu chovají, vzhledem ke svým zkušenostem s pneumatikami Goodyear, válkou mezi Bridgestony a Micheliny či pneumatikami s drážkami, může prý říci, že bylo mnoho období, kdy to s pneumatikami bylo náročné.
"Existovala řada technických výzev, ale nejrychlejší auto, nejvýkonnější tým a piloti, kteří tomu nejvíce rozumněli získali více, než ti ostatní. Respektuji všechny závodníky, zvlášť ty, proti kterým jsem závodil, protože s těmi jsme sdíleli zkušenosti. Určitě se teď něco změnilo, především asi v tom, jak se pneumatiky používají," popisuje.
Pneumatiky Pirelli představují pro piloty velkou výzvu (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Ale, například, mluví se o tom, že jezdci nejsou schopni vytočit zadní pneumatiky, protože dostali z teploty povrchu maximum, což změní chování pneumatik a ty spadnou z okraje "srázu" (ztratí výkonnost). No, když řídíte v dešti, protáčíte zadní pneumatiky, to trhá okraje směsy, přehřívá to povrch gumy a vy jedete pomaleji. Takže jedete na hraně, která je jen těsně pod tím bodem, kdy pneumatiky předstanou fungovat. Stejně tak, jako jedete jinak v závodě v porovnání s jedním kolem v kvalifikaci," zní jeho názor.
Přesto se ale zdráhá být tím, kdo řekne: "Zmlkněte a poraďte si s tím." Je pro něj však těžké pochopit, proč by pneumatiky měly být důležitější částí celkového úspěchu týmu, než tomu bylo dříve. "Možná je jejich výkon komplexnější, ale je to jen jeden faktor, který musejí týmy zvládnout. Alonso však rozhodně vypadal, že zvítězí nehledě na rozložení startovního roštu i chování pneumatik," uzavírá Coulthard.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.