Po startu z prvního místo dojel Lewis Hamilton ve Velké ceně Číny na třetím místě. Cílem projel jen o 2 desetiny sekundy dříve než zle dotírající Sebastian Vettel.
Šéf týmu Ross Brawn mu rádiem gratuloval, přičemž uznal, že Mercedesu v závodech výkonnost stále schází: "Ještě tam úplně nejsme." Rychlost na jedno kolo přitom nemá špatnou, britský pilot poměrně snadno vyhrál kvalifikaci, když zbylé kandidáty na titul za sebou nechal o přibližně tři desetiny sekundy.
Co Mercedesu schází k tomu, aby byl konkurenceschopný i v závodech? "To je dobrá otázka. Nejsem si úplně jistý tím, kde ztrácíme," odpověděl Hamilton, před kterého se v průběhu závodu dostali Kimi Räikkönen a Fernando Alonso, jehož Ferrari má opačný problém - slabší rychlost v kvalifikacích, velmi silnou v závodech.
"Dnes jsme zkrátka neměli celkovou rychlost a existuje rozhodně pár oblastí, na které se u auta můžeme zaměřit. Musíme však přivézt více novinek a pokračovat ve zlepšování, tým na tom ale pracuje," vysvětluje Hamilton.
"Alespoň se po tom pustím trochu do analýz a budu se snažit přijít na to, proč ztrácíme čas, a poznat, jestli se do toho můžeme dostat a zlepšit se," pokračuje s odhodláním Hamilton.
Lewis Hamilton se zpočátku držel na čele, cílem však projel až jako třetí(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.