Po startu z prvního místo dojel Lewis Hamilton ve Velké ceně Číny na třetím místě. Cílem projel jen o 2 desetiny sekundy dříve než zle dotírající Sebastian Vettel.
Šéf týmu Ross Brawn mu rádiem gratuloval, přičemž uznal, že Mercedesu v závodech výkonnost stále schází: "Ještě tam úplně nejsme." Rychlost na jedno kolo přitom nemá špatnou, britský pilot poměrně snadno vyhrál kvalifikaci, když zbylé kandidáty na titul za sebou nechal o přibližně tři desetiny sekundy.
Co Mercedesu schází k tomu, aby byl konkurenceschopný i v závodech? "To je dobrá otázka. Nejsem si úplně jistý tím, kde ztrácíme," odpověděl Hamilton, před kterého se v průběhu závodu dostali Kimi Räikkönen a Fernando Alonso, jehož Ferrari má opačný problém - slabší rychlost v kvalifikacích, velmi silnou v závodech.
"Dnes jsme zkrátka neměli celkovou rychlost a existuje rozhodně pár oblastí, na které se u auta můžeme zaměřit. Musíme však přivézt více novinek a pokračovat ve zlepšování, tým na tom ale pracuje," vysvětluje Hamilton.
"Alespoň se po tom pustím trochu do analýz a budu se snažit přijít na to, proč ztrácíme čas, a poznat, jestli se do toho můžeme dostat a zlepšit se," pokračuje s odhodláním Hamilton.
Lewis Hamilton se zpočátku držel na čele, cílem však projel až jako třetí(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.