Nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda slibuje, že jeho tým po kontroverzních událostech v Malajsii už týmovou režii používat nebude.
Rakušan, který nesouhlasil s rozhodnutím šéfa týmu Rosse Brawna zakázat Nicovi Rosbergovi předjet Lewise Hamiltona ve Velké ceně Malajsie, to s ním a s Totem Wolffem prodiskutoval a dnes v Číně potvrdil, že své piloty příště nechají na trati spolu volně bojovat.
"Už žádná týmová režie. Piloti si můžou dělat to, co chtějí. Dáme jim na vědomí veškeré technické potíže a oni se budou moci rozhodnout, co udělají," potvrdil Lauda v Šanghaji, kde Lewis Hamilton potřetí za sebou porazil Nica Rosberga.
Podle Totta Wolffa týmovou režii Mercedes použije pouze v případě technických problémů, Brawn po kvalifikaci v rozhovoru s novináři dokonce uvedl, že o Laudových slovech nic neví a týmovou režii budou používat i nadále, pokud to okolnosti budou vyžadovat.
K rozhodnutí ustoupit od týmové režie během týdne dospěli také u Red Bullu. Šéf týmu Christian Horner během týdne uvedl: "Vedl jsem rozhovory s Dietrichem [Mateschitzem] a souhlasili jsme s tím, že Red Bull není fanouškem týmové režie. Proto ji ke konci závodu nebudeme používat. Očekáváme však, že piloti budou jednat na základě informací, které od týmu budou mít."
Lewis Hamilton dojel v Malajsii po zásahu Rosse Brawna před svým kolegou Nicem Rosbergem (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.