ŠANGHAJ – KVALIFIKACE; Nejrychlejším jezdcem dnešní kvalifikace je Lewis Hamilton, který byl v celém jejím průběhu velmi rychlým jezdcem a má tak velkou šanci na úspěch v zítřejším závodě. Naopak mnoho práce čeká na mechaniky Red Bullu. Nedobrovolně kvalifikaci nedokončil Mark Webber kvůli problémům s tlakem paliva, své auto musel odstavit v druhé části kvalifikace. Jeho týmový kolega v poslední části nezaznamenal žádný čas.
Q1:První vozy se vydávají na trať přibližně devět minut po rozsvícení zelených světel. První rychlejší čas zaznamenává Rosberg, ale jen do doby, než do cíle dojede týmový kolega Hamilton, který je o necelé dvě desetiny sekundy rychlejší. Další pření jezdci (Massa,Webber, Alonso, Vettel, Button, Grosjean, Perez, Räikkönen) se po prvních jízdách staví až za tuto dvojici.
To pro oba jezdce Mercedesu znamená pohodlnou pozici pro postup, a tak oba po necelých třech odjetých kolech zajíždějí do boxů. Většina jezdců umístěných do průběžného 10. místa je následují. O ruchu na trati prozatím nemůže být příliš řeč. Na poslední chvíli se snaží zachránit Bianchi a Guttierez, oba jsou ale neúspěšní.
Nepostoupili: Bottas, Gutierrez, Bianchi, Chilton, Pic a Van der Garde.
Q2:Prvním jezdcem na trati je tentokrát možná trochu překvapivě Sebastian Vettel. Mark Webber jej ihned následuje. Postupně se přidávají další jezdci. Vettel průběžně získává první místo časem o dvě a pl desetiny rychlejší než ve své první části. Za něj se řadí Webber, kterého ale v zápětí přeskakuje di Resta. Nejrychlejší čas v zápětí získává Fernando Alonso (1:36,186), rychlý je také průběžně třetí Massa.
Mark Webber překvapivě staví své auto mimo trať – pravděpodobně kvůli problémům s palivem. Nezbývá mu nic jiného než vylézt z auta a zamávat fanouškům – jeho kvalifikace dnes končí.
Mezitím se na přední pozici vystřídal Räikkönen, Rosberg a Hamilton. Brit dokázal svůj čas stlačit téměř o půl sekundu před svým týmovým kolegou.
Dvě minuty před koncem druhé části vyjíždí polovina jezdců znovu na trať, zatímco průběžně první tři jezdci si jedou odpočinout. O postup do poslední části bojuje Maldonado, dostává se na desáté místo, ale okamžitě se propadá mezi nepostupující, stejně tak i Sutil. Naopak úspěšný je Ricciardo, kterému se podařilo udržet devátou příčku. Na druhé straně žebříčku zajíždí rychlá čas Alonso, Vettel a Massa, ti se řadí za prvního Hamiltona.
Nepostoupili: Di Resta, Pérez, Sutil, Webber, Maldonado, Vergne.
Q3:Prvním na trati je opět Vettel, na autě má nasazené použité měkké pneumatiky. Na trati sám odkrouží jedno kolo, ale bez zaznamenaného času se vrací do boxů. Po polovině vyhrazeného času všichni jezdci stále vyčkávají v boxech.
Vettel se na trať vrací na tvrdší sadě pneumatik, stejně tak i Button. První čas zaznamenává Räikkönen – daleko po uběhnutí časového limitu. Všichni jezdci mají pouze jeden pokus na rychlé kolo.
Räikkönen udržel svůj čas před všemi jezdci kromě Hamiltona, který svým časem 1:34,484 vyhrává dnešní kvalifikaci. Špatný den dnes prožívají u Red Bullu, kde Vettel místo cílovou rovinku volí zajetí do boxů. Na svém účtu proto nemá žádný čas, stejně jako Hülkenberg.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.