Romain Grosjean věří, že ho opět potkaly záhadné problémy s autem. Ty jej provázely již o víkendech v Austrálii a Malajsii. Francouz bojoval s problémy s nedostatkem očekávaného přítlaku během GP Austrálie a také během pátečních tréninků v Malajsii.
Problémy se poprvé na Grosjeanově vozu objevily už v prvním tréninku, když zkoušel novou konfiguraci výfuků, kterou měl Kimi k dispozici již v Malajsii. Odpoledne se Romain vrátil ke starší specifikaci, nicméně problémy nezmizely. Přitom se zdálo, že se týmu tyto starosti podařilo zažehnat v Malajsii před sobotními jízdami.
"Tohle je třetí pátek sezony a potřetí máme stejný problém. Ráno jsme měli na voze novinky a bylo to [chování] hrozné. Odpoledne jsme se vrátili ke specifikaci z minulého závodu a bylo to horší. Posunuly jsme se ze špatného na velmi špatné. Všichni v týmu vidíme, že nám prostě chybí přítlak," popisuje jezdec.
"Teď se musíme pokusit problém pochopit. Bohužel to nejde vyřešit tím, že bychom použili stejný nastavení jako Kimi, tak to nefunguje," pokračoval Romain Grosjean. Dvojka Lotusu přitom odmítala, že by mohl být tento problém spojen s monokokem. Jenže tým už teď na jeho voze vyměnil velkou spoustu dílů a podle jejich slov je výměna šasi možností.
S autem Romain bojoval už v Austrálii
Lotus má s sebou v Číně náhradní šasi, takže pokud by se podařilo problém objevit, tak by byl tým schopný přestavět auto během noci a v neděli použít nové šasi. Zatím to však není v plánu. "Možná, nevím," odpověděl na přímou otázku, zda-li je šasi jádrem problému. "Musíme se na to detailně podívat a může to [výměna šasi] být variantou řešení."
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.