Romain Grosjean věří, že ho opět potkaly záhadné problémy s autem. Ty jej provázely již o víkendech v Austrálii a Malajsii. Francouz bojoval s problémy s nedostatkem očekávaného přítlaku během GP Austrálie a také během pátečních tréninků v Malajsii.
Problémy se poprvé na Grosjeanově vozu objevily už v prvním tréninku, když zkoušel novou konfiguraci výfuků, kterou měl Kimi k dispozici již v Malajsii. Odpoledne se Romain vrátil ke starší specifikaci, nicméně problémy nezmizely. Přitom se zdálo, že se týmu tyto starosti podařilo zažehnat v Malajsii před sobotními jízdami.
"Tohle je třetí pátek sezony a potřetí máme stejný problém. Ráno jsme měli na voze novinky a bylo to [chování] hrozné. Odpoledne jsme se vrátili ke specifikaci z minulého závodu a bylo to horší. Posunuly jsme se ze špatného na velmi špatné. Všichni v týmu vidíme, že nám prostě chybí přítlak," popisuje jezdec.
"Teď se musíme pokusit problém pochopit. Bohužel to nejde vyřešit tím, že bychom použili stejný nastavení jako Kimi, tak to nefunguje," pokračoval Romain Grosjean. Dvojka Lotusu přitom odmítala, že by mohl být tento problém spojen s monokokem. Jenže tým už teď na jeho voze vyměnil velkou spoustu dílů a podle jejich slov je výměna šasi možností.
S autem Romain bojoval už v Austrálii
Lotus má s sebou v Číně náhradní šasi, takže pokud by se podařilo problém objevit, tak by byl tým schopný přestavět auto během noci a v neděli použít nové šasi. Zatím to však není v plánu. "Možná, nevím," odpověděl na přímou otázku, zda-li je šasi jádrem problému. "Musíme se na to detailně podívat a může to [výměna šasi] být variantou řešení."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.