Ani ne před měsícem to vypadalo, že prezidenta FIA, Jeana Todta, moc možnosti snížení nákladů v F1 nezajímají. Teď přišel s tím, že není správné, že když si mladí jezdci musí platit svoji cestu do F1.
Mnoho týmů na startovním roštu by si přálo, aby FIA zasáhla a nějak omezila náklady na provoz stáje Formule 1. "Není to něco, na čem bychom se všichni shodli," řekl Jean Todt minulý měsíc. "My jsme regulátorem. Pokud nechtějí snížit náklady, tak to tak prostě je. Není naší povinností dělat věci, které týmy nechtějí."
V tomto tvrzení by Todta, který býval dříve šéfem týmu Ferrari, pravděpodobně podpořil Red Bullu. Jeho šéf, Christian Horner, tento týden řekl, že by aktuální dohodu o zdrojích rád viděl roztrhanou.
Todt ale trvá na svém: "Nikdy jsem nikoho neslyšel, že by byl proti snižování nákladů ve Formuli 1. Jsem si jistý, že pokud bychom udělali rozumný návrh, tak tak by byl každý šťastný," řekl Francouz pro německý Spox.
"Nepotřebujeme snížit náklady, abychom udrželi každého na lodi. Důležité je najít kompromis. FIA musí dojít ke shodě s držiteli komerčních práv a týmy." Todt také řekl, že 30% snížení nákladů by bylo rozumným cílem. Poukázal také na rostoucí počet platících jezdců. "Není normální, že polovina jezdců musí platit. Formule 1 je vrcholkem motorsportu a myslím, že není správné, že jezdci mus platit tolik peněz jen za to, že tu mohou být."
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.