Ani ne před měsícem to vypadalo, že prezidenta FIA, Jeana Todta, moc možnosti snížení nákladů v F1 nezajímají. Teď přišel s tím, že není správné, že když si mladí jezdci musí platit svoji cestu do F1.
Mnoho týmů na startovním roštu by si přálo, aby FIA zasáhla a nějak omezila náklady na provoz stáje Formule 1. "Není to něco, na čem bychom se všichni shodli," řekl Jean Todt minulý měsíc. "My jsme regulátorem. Pokud nechtějí snížit náklady, tak to tak prostě je. Není naší povinností dělat věci, které týmy nechtějí."
V tomto tvrzení by Todta, který býval dříve šéfem týmu Ferrari, pravděpodobně podpořil Red Bullu. Jeho šéf, Christian Horner, tento týden řekl, že by aktuální dohodu o zdrojích rád viděl roztrhanou.
Todt ale trvá na svém: "Nikdy jsem nikoho neslyšel, že by byl proti snižování nákladů ve Formuli 1. Jsem si jistý, že pokud bychom udělali rozumný návrh, tak tak by byl každý šťastný," řekl Francouz pro německý Spox.
"Nepotřebujeme snížit náklady, abychom udrželi každého na lodi. Důležité je najít kompromis. FIA musí dojít ke shodě s držiteli komerčních práv a týmy." Todt také řekl, že 30% snížení nákladů by bylo rozumným cílem. Poukázal také na rostoucí počet platících jezdců. "Není normální, že polovina jezdců musí platit. Formule 1 je vrcholkem motorsportu a myslím, že není správné, že jezdci mus platit tolik peněz jen za to, že tu mohou být."
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.