Technický ředitel Ferrari Pat Fry hovoří o očekáváních týmu před nadcházejícím závodem v Číně i o tom, na čem v Maranellu momentálně pracují.
"Předváděli jsme celkem dobrou rychlost a na všech typech pneumatik, které jsme doposud využívali, jsme si vedli dobře. Stále nám zbývá ale urazit kus cesty, abychom byli nejrychlejší v kvalifikaci. Momentálně na tom velmi tvrdě pracujeme," uvědomuje si Fry.
"Soustředili jsme se na delší jízdy, i když nebyly až tak dlouhé jako v minulosti, protože letos očekáváme během závodů více zastávek. Neignorovali jsme však naši kvalifikační rychlost. Jsem si jistý, že se v ní zlepšíme s tím, jak nový vůz lépe poznáváme a začínáme z něj dostávat to nejlepší.
Klíčem bude snaha o posun vývojového programu tak, abychom v tom byli rychlejší než ostatní týmy. Jde o těžký cyklus, který potrvá celý rok. Musíme minimálně vyrovnat rychlost našeho vývoje z roku 2012, máme-li v kvalifikacích podávat lepší výkony," popisuje technický ředitel cíle Ferrari.
Se situací v Maranellu je spokojený: "Zatím pracujeme dobře ve všech oblastech od designu po výrobu. Zlepšujeme se oproti tomu, jak jsme dělali věci minulý rok, co se týče nasazování nových díl na auto. Také naše aerodynamická korelace je lepší."
Chce-li Ferrari pomýšlet na titul, musí se zlepšit i v kvalifikacích (foto: Scuderia Ferrari)
Před dalším závodem v Číně je ve svých očekáváních ale opatrný: "Šanghaj je výzvou. Obsahuje různé druhy zatáček a 1,2km dlouhou rovinku. Bude našemu autu vyhovovat více než ostatní? Na to je příliš brzy, protože existuje příliš mnoho neznámých. Například letos poprvé budeme využívat měkkou směs pneumatik Pirelli společně se středně-tvrdou."
"Na konci velké ceny budeme mít jasnější obrázek o tom, jak si jednotlivé pneumatiky mezi sebou stojí. Do určitého stupně tedy Šanghaj bude pro všechny další lekcí, byť můžeme říci, že naše rychlost je ve srovnání s ostatními týmy na všech dosud využívaných pneumatikách v pořádku," dodává Fry.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.