Technický ředitel Ferrari Pat Fry hovoří o očekáváních týmu před nadcházejícím závodem v Číně i o tom, na čem v Maranellu momentálně pracují.
"Předváděli jsme celkem dobrou rychlost a na všech typech pneumatik, které jsme doposud využívali, jsme si vedli dobře. Stále nám zbývá ale urazit kus cesty, abychom byli nejrychlejší v kvalifikaci. Momentálně na tom velmi tvrdě pracujeme," uvědomuje si Fry.
"Soustředili jsme se na delší jízdy, i když nebyly až tak dlouhé jako v minulosti, protože letos očekáváme během závodů více zastávek. Neignorovali jsme však naši kvalifikační rychlost. Jsem si jistý, že se v ní zlepšíme s tím, jak nový vůz lépe poznáváme a začínáme z něj dostávat to nejlepší.
Klíčem bude snaha o posun vývojového programu tak, abychom v tom byli rychlejší než ostatní týmy. Jde o těžký cyklus, který potrvá celý rok. Musíme minimálně vyrovnat rychlost našeho vývoje z roku 2012, máme-li v kvalifikacích podávat lepší výkony," popisuje technický ředitel cíle Ferrari.
Se situací v Maranellu je spokojený: "Zatím pracujeme dobře ve všech oblastech od designu po výrobu. Zlepšujeme se oproti tomu, jak jsme dělali věci minulý rok, co se týče nasazování nových díl na auto. Také naše aerodynamická korelace je lepší."
Chce-li Ferrari pomýšlet na titul, musí se zlepšit i v kvalifikacích (foto: Scuderia Ferrari)
Před dalším závodem v Číně je ve svých očekáváních ale opatrný: "Šanghaj je výzvou. Obsahuje různé druhy zatáček a 1,2km dlouhou rovinku. Bude našemu autu vyhovovat více než ostatní? Na to je příliš brzy, protože existuje příliš mnoho neznámých. Například letos poprvé budeme využívat měkkou směs pneumatik Pirelli společně se středně-tvrdou."
"Na konci velké ceny budeme mít jasnější obrázek o tom, jak si jednotlivé pneumatiky mezi sebou stojí. Do určitého stupně tedy Šanghaj bude pro všechny další lekcí, byť můžeme říci, že naše rychlost je ve srovnání s ostatními týmy na všech dosud využívaných pneumatikách v pořádku," dodává Fry.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.