McLaren se dle svého generálního ředitele Jonathana Neala ve snaze o co nejrychlejší zlepšení monopostu MP4-28 věnuje dvěma vývojovým směrům.
"Podařilo se nám mezi Austrálii a Malajsii zlepšit auto, byli jsme na tam na tom s rychlostí lépe," vzpomíná Neale na poslední závod, kde si mechanici při úpravě podlahy kolem pneumatik pomohli i obyčejnou pilkou. "S ponaučením z toho víkendu si s sebou [do Číny] přivážíme také několik vylepšení."
Některá z nich jsou rutinní záležitostí, zatímco jiná jsou odpovědí na problémy s novým vozem. "Myslím, že v pátek budeme mít hodně práce vzhledem k tomu, že se toho o voze více dozvídáme. Budeme se učit dále podle toho, zda budou přivezená vylepšení fungovat. Pro Sergia a Jensona to tedy bude velmi rušný den."
Podle Neala McLaren "ví, v čem spočívá problém," a věří, že brzy odhalí jeho plný potenciál. Varuje však, že si to vyžádá více než jen jedinou změnu.
"Jako vždy u auta neexistuje jediná věci či zázračný díl. Existuje několik věcí, které obnoví výkonnost vozu, a my věříme, že v základu máme velmi dobrý balík. Ale očividně se nejedná o výkonnost, kterou jsme předpokládali," pokračuje generální ředitel McLarenu.
Okruh v Sepangu hrál McLarenu do karet více než předchozí v Melbourne (foto: McLaren Mercedes)
Uvědomuje si, že do karet jim v Malajsii hrála i charakteristika okruhu: "Určitě si myslím, že malajská trať pro nás byla příhodnější. V Austrálii jsme měli větší problémy, pro Malajsii jsme auto nastavili lépe.
Celé pole bylo vyrovnanější. Když se podíváte na rozdíly mezi pěti či šesti nejrychlejšími vozy, celé pole bylo více pohromadě. Myslím, že v příštích dvou závodech uvidíme zřejmě opět větší rozestupy."
"Jenson nicméně opravdu dřel, aby se dostal na body. Kvůli mechanickému problému s pistolí v boxech na ně žel nedosáhl. Neděláme si iluze o množství práce, které musíme na tomto voze odvést, aby byl rychlostně znovu na výši. Nemyslím si, že to je otázkou pouze drobné úpravy," dodává Neale v dnešním telekonferenčním rozhovoru s novináři.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.