McLaren se dle svého generálního ředitele Jonathana Neala ve snaze o co nejrychlejší zlepšení monopostu MP4-28 věnuje dvěma vývojovým směrům.
"Podařilo se nám mezi Austrálii a Malajsii zlepšit auto, byli jsme na tam na tom s rychlostí lépe," vzpomíná Neale na poslední závod, kde si mechanici při úpravě podlahy kolem pneumatik pomohli i obyčejnou pilkou. "S ponaučením z toho víkendu si s sebou [do Číny] přivážíme také několik vylepšení."
Některá z nich jsou rutinní záležitostí, zatímco jiná jsou odpovědí na problémy s novým vozem. "Myslím, že v pátek budeme mít hodně práce vzhledem k tomu, že se toho o voze více dozvídáme. Budeme se učit dále podle toho, zda budou přivezená vylepšení fungovat. Pro Sergia a Jensona to tedy bude velmi rušný den."
Podle Neala McLaren "ví, v čem spočívá problém," a věří, že brzy odhalí jeho plný potenciál. Varuje však, že si to vyžádá více než jen jedinou změnu.
"Jako vždy u auta neexistuje jediná věci či zázračný díl. Existuje několik věcí, které obnoví výkonnost vozu, a my věříme, že v základu máme velmi dobrý balík. Ale očividně se nejedná o výkonnost, kterou jsme předpokládali," pokračuje generální ředitel McLarenu.
Okruh v Sepangu hrál McLarenu do karet více než předchozí v Melbourne (foto: McLaren Mercedes)
Uvědomuje si, že do karet jim v Malajsii hrála i charakteristika okruhu: "Určitě si myslím, že malajská trať pro nás byla příhodnější. V Austrálii jsme měli větší problémy, pro Malajsii jsme auto nastavili lépe.
Celé pole bylo vyrovnanější. Když se podíváte na rozdíly mezi pěti či šesti nejrychlejšími vozy, celé pole bylo více pohromadě. Myslím, že v příštích dvou závodech uvidíme zřejmě opět větší rozestupy."
"Jenson nicméně opravdu dřel, aby se dostal na body. Kvůli mechanickému problému s pistolí v boxech na ně žel nedosáhl. Neděláme si iluze o množství práce, které musíme na tomto voze odvést, aby byl rychlostně znovu na výši. Nemyslím si, že to je otázkou pouze drobné úpravy," dodává Neale v dnešním telekonferenčním rozhovoru s novináři.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.