McLaren ví, kde je chyba, zrychlení ale ještě chvíli potrvá: "Nejde jen o drobnou úpravu"

Button, Jenson
Button, Jenson, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 9. dubna 2013 06:50
Sdílej:

McLaren se dle svého generálního ředitele Jonathana Neala ve snaze o co nejrychlejší zlepšení monopostu MP4-28 věnuje dvěma vývojovým směrům.

"Podařilo se nám mezi Austrálii a Malajsii zlepšit auto, byli jsme na tam na tom s rychlostí lépe," vzpomíná Neale na poslední závod, kde si mechanici při úpravě podlahy kolem pneumatik pomohli i obyčejnou pilkou. "S ponaučením z toho víkendu si s sebou [do Číny] přivážíme také několik vylepšení."

Některá z nich jsou rutinní záležitostí, zatímco jiná jsou odpovědí na problémy s novým vozem. "Myslím, že v pátek budeme mít hodně práce vzhledem k tomu, že se toho o voze více dozvídáme. Budeme se učit dále podle toho, zda budou přivezená vylepšení fungovat. Pro Sergia a Jensona to tedy bude velmi rušný den."

Podle Neala McLaren "ví, v čem spočívá problém," a věří, že brzy odhalí jeho plný potenciál. Varuje však, že si to vyžádá více než jen jedinou změnu.

"Jako vždy u auta neexistuje jediná věci či zázračný díl. Existuje několik věcí, které obnoví výkonnost vozu, a my věříme, že v základu máme velmi dobrý balík. Ale očividně se nejedná o výkonnost, kterou jsme předpokládali," pokračuje generální ředitel McLarenu.

Okruh v Sepangu hrál McLarenu do karet více než předchozí v Melbourne (foto: McLaren Mercedes)

Uvědomuje si, že do karet jim v Malajsii hrála i charakteristika okruhu: "Určitě si myslím, že malajská trať pro nás byla příhodnější. V Austrálii jsme měli větší problémy, pro Malajsii jsme auto nastavili lépe.

Celé pole bylo vyrovnanější. Když se podíváte na rozdíly mezi pěti či šesti nejrychlejšími vozy, celé pole bylo více pohromadě. Myslím, že v příštích dvou závodech uvidíme zřejmě opět větší rozestupy."

"Jenson nicméně opravdu dřel, aby se dostal na body. Kvůli mechanickému problému s pistolí v boxech na ně žel nedosáhl. Neděláme si iluze o množství práce, které musíme na tomto voze odvést, aby byl rychlostně znovu na výši. Nemyslím si, že to je otázkou pouze drobné úpravy," dodává Neale v dnešním telekonferenčním rozhovoru s novináři.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.