Romain Grosjean uvedl, že pro něj začátek sezony nebyl nejjednodušší a doufá, že bude moci brzy prokázat celý svůj potenciál.
Pilot Lotusu Romain Grosjean přiznal, že zatím v letošní sezoně neukázal svůj plný potenciál. V Austrálii dojel desátý, zatímco jeho týmový kolega Räikkönen zvítězil. V Malajsii dojel šestý, o příčku výš, než jeho finský kolega.
"Bylo to trošku frustrující, protože si nemyslím, že jsem zatím ukázal můj plný potenciál. Dva první závody pro mě byly obtížné a rád bych zažil víkend, kde budu moci ukázat, co já i tým v této sezoně můžeme zvládnout. Máme skvělý potenciál, jen jen potřebujeme odemknout. Snad v Číně najdeme klíč," přeje si šestadvacetiletý Francouz.
V Austrálii měl Grosjean problémy s vozem, nicméně nyní cítí, že udělali krok vpřed. "Bylo to frustrující, protože někdy auto dělalo, co jsem chtěl a jindy ne, i když nastavení a podmínky na trati byly podobné. Úzce jsem spolupracoval s inženýry a udělali jsme během posledního závodního víkendu pokrok. Auto a nejnovější pneumatiky vypadají velmi citlivě a musíte mít správné vyvážení, takže na to se teď zaměřujeme," uvedl v předzávodním prohlášení.
Podle Boulliera se nyní na Grosjeana Lotus může spolehnout (foto: Lotus F1 Team)
Těší se na novinky, které podle něj pomohou výkonnosti E1. V Číně pojede s výfukem, jaký použil Räikkönen v Malajsii. Ze Šanghaje by si rád odvedl co nejvyšší možný počet bodů.
"Dojel jsem desátý v Austrálii a šestý v Malajsii, takže bych byl rozhodně spokojen se druhým místem. To a nebo vítězství, to bych byl šťastný. Uvidíme, jak se bude auto chovat na trati a doufám, že nebude zase pršet, protože jak víme, naše auto se v mokru trošku trápilo," nechal se slyšet Grosjean.
Zatímco on sám doufá v další zlepšování, jeho šéf, Eric Boullier, uvedl, že se na něj nyní, po složité loňské sezoně, mohou spolehnout.
"Pro Romaina bylo těžší hned auto připravit podle jeho představ a to je pro jezdce nevýhodou. Je srovnáván s Kimim, který má obrovské množství zkušeností a ví, co od auta chce a jak to dostat. Myslím, že Romain demonstroval, že práce, kterou odvedl během zimy se vyplatila. Dokázal, že se na něj můžeme spolehnout," okomentoval Grosjeanovy výkony Boullier.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.