U Mercedesu se připravují na závod v Číně, na který mají z loňska velmi dobré vzpomínky. Start do sezony byl podle Lewise Hamiltona či Rosse Brawna velmi povedený, avšak oba upozorňují, že je před nimi ještě stále kus práce.
Nico Rosberg s Mercedesem loni v Číně slavil své první vítězství v kariéře F1. Stříbrné šípy letos posílil Lewis Hamilton či Toto Wolff a po povedeném závodě v Malajsii, který byl poznamenán týmovou režií, tým očekávává další dobré výsledky.
"Do Číny jedu s pěknými vzpomínkami, když jsem loni v Šanghaji vyhrál svoji první Velkou cenu ve Formuli 1 s tím, že jsem v předchozích třech letech v závodě vedl. Okruh se mi líbí a mám pozitivní pocity z vozu, se kterým tam letos jedeme," uvedl v předzávodovém prohlášení Nico Rosberg, kterého nyní čeká práce v simulátoru.
Na závod se těší i Lewis Hamilton, který si nemůže vynachválit atmosféru ve svém novém týmu. "Dva závody s novým týmem byly skvělou zkušeností a všichni se ke mně chovají tak, že se cítím velmi vítán. Měli jsme lepší start, než jsme očekávali a dojet na pátém a třetím místě je zatím opravdu velmi pozitivní výsledek. Vím, že přijde ještě víc, takže musíme i nadále pracovat na vývoji našeho vozu" nechal se slyšet osmadvacetiletý Brit.
Hamilton si pochvaluje atmosféru v týmu (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Že předčili očekávání přiznává i šéf týmu Ross Brawn. "Sezona pro nás začala dobře, možná lépe, než jsme předpokládali. Přesto jsme si vědomi, že ještě stále musíme stahovat ztrátu a udržet si vývojové tempo. V továrně se poslední dva týdny hodně pracovalo a já se těším, až uvidím, jak se to převede na výkony na trati," řekl.
Okruh v Šanghaji označil za náročný - s rychlými a úzkými zatáčkami a dvěma vlásenkami. "Trať vyžaduje dobrou rychlost na rovinkách, stabilitu brzd a trakce. A teploty zřejmě budou chladnější, než jsme zažili během prvních dvou závodních víkendů," popsal Brawn.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.