U Mercedesu se připravují na závod v Číně, na který mají z loňska velmi dobré vzpomínky. Start do sezony byl podle Lewise Hamiltona či Rosse Brawna velmi povedený, avšak oba upozorňují, že je před nimi ještě stále kus práce.
Nico Rosberg s Mercedesem loni v Číně slavil své první vítězství v kariéře F1. Stříbrné šípy letos posílil Lewis Hamilton či Toto Wolff a po povedeném závodě v Malajsii, který byl poznamenán týmovou režií, tým očekávává další dobré výsledky.
"Do Číny jedu s pěknými vzpomínkami, když jsem loni v Šanghaji vyhrál svoji první Velkou cenu ve Formuli 1 s tím, že jsem v předchozích třech letech v závodě vedl. Okruh se mi líbí a mám pozitivní pocity z vozu, se kterým tam letos jedeme," uvedl v předzávodovém prohlášení Nico Rosberg, kterého nyní čeká práce v simulátoru.
Na závod se těší i Lewis Hamilton, který si nemůže vynachválit atmosféru ve svém novém týmu. "Dva závody s novým týmem byly skvělou zkušeností a všichni se ke mně chovají tak, že se cítím velmi vítán. Měli jsme lepší start, než jsme očekávali a dojet na pátém a třetím místě je zatím opravdu velmi pozitivní výsledek. Vím, že přijde ještě víc, takže musíme i nadále pracovat na vývoji našeho vozu" nechal se slyšet osmadvacetiletý Brit.
Hamilton si pochvaluje atmosféru v týmu (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Že předčili očekávání přiznává i šéf týmu Ross Brawn. "Sezona pro nás začala dobře, možná lépe, než jsme předpokládali. Přesto jsme si vědomi, že ještě stále musíme stahovat ztrátu a udržet si vývojové tempo. V továrně se poslední dva týdny hodně pracovalo a já se těším, až uvidím, jak se to převede na výkony na trati," řekl.
Okruh v Šanghaji označil za náročný - s rychlými a úzkými zatáčkami a dvěma vlásenkami. "Trať vyžaduje dobrou rychlost na rovinkách, stabilitu brzd a trakce. A teploty zřejmě budou chladnější, než jsme zažili během prvních dvou závodních víkendů," popsal Brawn.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.