Bývalý hlavní inženýr Williamsu vysvětluje, proč může náprava problémů McLarenu s vozem MP4-28 ještě nějakou dobu trvat.
Stáj z Wokingu končila loňskou sezónu s nejrychlejším vozem, rozhodla se však sáhnout k větším designovým změnám spíše než k pouhému vylepšení monopostu MP4-27. Na úvod jí však čekalo nepříjemné překvapení, když zjistila, jak moc ztrácí na špičku startovního pole. McLaren po dvou závodech ztrácí na Red Bull už 62 bodů.
Ačkoliv je tým znám tím, že se dokáže z počátečních potíží sebrat a vůz rychle vyvíjen, s letošním vozem MP4-28 to však podle Gillana nemusí být tak rychlé, jelikož problém zřejmě nespočívá jednoduše v aerodynamice, ale je hlubšího rázu.
"Byl jsem překvapený tím, jak pomalí na začátku sezóny byli. Pár bídných startů již zažili a obvykle je vyřešili," uvádí Gillan v podcastu Jamese Allena.
"Fakt, že vyjadřují znepokojení ohledně vývoje o rychlosti možné nápravy zřejmě znamená, že se problémy týkají zavěšení a bodů jeho uchycení k šasi, což se dá obtížně rychle změnit. Pokud by se jednalo o čistě aerodynamické změny, očekával bych, že se s tím vyrovnají do jednoho či dvou závodů, takže jim to zřejmě chvíli potrvá," pokračuje zkušený inženýr.
Podle Marka Gillana má McLaren hlubší problémy, zřejmě s uchycením nového pull-rod zavěšení k šasi (foto: McLaren Mercedes)
Pokud by McLaren musel předělávat zavěšení a jeho uchycení, má dvě možnosti: postavit nové šasi, což trvá 90 dní, nebo vyříznout postiženou oblast ze současných šasi a nahradit ji novou, s čímž ale souvisí vyšší hmotnost a vyžaduje to, aby šasi byla poslána do Wokingu, což během následujícího období závodu v Číně a v Bahrajnu není možné.
I kdyby však začali stavět nyní nové šasi, nebylo by připraveno dříve než pro Velkou cenu Kanady, sedmý díl letošního šampionátu.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.