Bývalý hlavní inženýr Williamsu vysvětluje, proč může náprava problémů McLarenu s vozem MP4-28 ještě nějakou dobu trvat.
Stáj z Wokingu končila loňskou sezónu s nejrychlejším vozem, rozhodla se však sáhnout k větším designovým změnám spíše než k pouhému vylepšení monopostu MP4-27. Na úvod jí však čekalo nepříjemné překvapení, když zjistila, jak moc ztrácí na špičku startovního pole. McLaren po dvou závodech ztrácí na Red Bull už 62 bodů.
Ačkoliv je tým znám tím, že se dokáže z počátečních potíží sebrat a vůz rychle vyvíjen, s letošním vozem MP4-28 to však podle Gillana nemusí být tak rychlé, jelikož problém zřejmě nespočívá jednoduše v aerodynamice, ale je hlubšího rázu.
"Byl jsem překvapený tím, jak pomalí na začátku sezóny byli. Pár bídných startů již zažili a obvykle je vyřešili," uvádí Gillan v podcastu Jamese Allena.
"Fakt, že vyjadřují znepokojení ohledně vývoje o rychlosti možné nápravy zřejmě znamená, že se problémy týkají zavěšení a bodů jeho uchycení k šasi, což se dá obtížně rychle změnit. Pokud by se jednalo o čistě aerodynamické změny, očekával bych, že se s tím vyrovnají do jednoho či dvou závodů, takže jim to zřejmě chvíli potrvá," pokračuje zkušený inženýr.
Podle Marka Gillana má McLaren hlubší problémy, zřejmě s uchycením nového pull-rod zavěšení k šasi (foto: McLaren Mercedes)
Pokud by McLaren musel předělávat zavěšení a jeho uchycení, má dvě možnosti: postavit nové šasi, což trvá 90 dní, nebo vyříznout postiženou oblast ze současných šasi a nahradit ji novou, s čímž ale souvisí vyšší hmotnost a vyžaduje to, aby šasi byla poslána do Wokingu, což během následujícího období závodu v Číně a v Bahrajnu není možné.
I kdyby však začali stavět nyní nové šasi, nebylo by připraveno dříve než pro Velkou cenu Kanady, sedmý díl letošního šampionátu.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.