Bývalý hlavní inženýr Williamsu vysvětluje, proč může náprava problémů McLarenu s vozem MP4-28 ještě nějakou dobu trvat.
Stáj z Wokingu končila loňskou sezónu s nejrychlejším vozem, rozhodla se však sáhnout k větším designovým změnám spíše než k pouhému vylepšení monopostu MP4-27. Na úvod jí však čekalo nepříjemné překvapení, když zjistila, jak moc ztrácí na špičku startovního pole. McLaren po dvou závodech ztrácí na Red Bull už 62 bodů.
Ačkoliv je tým znám tím, že se dokáže z počátečních potíží sebrat a vůz rychle vyvíjen, s letošním vozem MP4-28 to však podle Gillana nemusí být tak rychlé, jelikož problém zřejmě nespočívá jednoduše v aerodynamice, ale je hlubšího rázu.
"Byl jsem překvapený tím, jak pomalí na začátku sezóny byli. Pár bídných startů již zažili a obvykle je vyřešili," uvádí Gillan v podcastu Jamese Allena.
"Fakt, že vyjadřují znepokojení ohledně vývoje o rychlosti možné nápravy zřejmě znamená, že se problémy týkají zavěšení a bodů jeho uchycení k šasi, což se dá obtížně rychle změnit. Pokud by se jednalo o čistě aerodynamické změny, očekával bych, že se s tím vyrovnají do jednoho či dvou závodů, takže jim to zřejmě chvíli potrvá," pokračuje zkušený inženýr.
Podle Marka Gillana má McLaren hlubší problémy, zřejmě s uchycením nového pull-rod zavěšení k šasi (foto: McLaren Mercedes)
Pokud by McLaren musel předělávat zavěšení a jeho uchycení, má dvě možnosti: postavit nové šasi, což trvá 90 dní, nebo vyříznout postiženou oblast ze současných šasi a nahradit ji novou, s čímž ale souvisí vyšší hmotnost a vyžaduje to, aby šasi byla poslána do Wokingu, což během následujícího období závodu v Číně a v Bahrajnu není možné.
I kdyby však začali stavět nyní nové šasi, nebylo by připraveno dříve než pro Velkou cenu Kanady, sedmý díl letošního šampionátu.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.