Bývalý hlavní inženýr Williamsu vysvětluje, proč může náprava problémů McLarenu s vozem MP4-28 ještě nějakou dobu trvat.
Stáj z Wokingu končila loňskou sezónu s nejrychlejším vozem, rozhodla se však sáhnout k větším designovým změnám spíše než k pouhému vylepšení monopostu MP4-27. Na úvod jí však čekalo nepříjemné překvapení, když zjistila, jak moc ztrácí na špičku startovního pole. McLaren po dvou závodech ztrácí na Red Bull už 62 bodů.
Ačkoliv je tým znám tím, že se dokáže z počátečních potíží sebrat a vůz rychle vyvíjen, s letošním vozem MP4-28 to však podle Gillana nemusí být tak rychlé, jelikož problém zřejmě nespočívá jednoduše v aerodynamice, ale je hlubšího rázu.
"Byl jsem překvapený tím, jak pomalí na začátku sezóny byli. Pár bídných startů již zažili a obvykle je vyřešili," uvádí Gillan v podcastu Jamese Allena.
"Fakt, že vyjadřují znepokojení ohledně vývoje o rychlosti možné nápravy zřejmě znamená, že se problémy týkají zavěšení a bodů jeho uchycení k šasi, což se dá obtížně rychle změnit. Pokud by se jednalo o čistě aerodynamické změny, očekával bych, že se s tím vyrovnají do jednoho či dvou závodů, takže jim to zřejmě chvíli potrvá," pokračuje zkušený inženýr.
Podle Marka Gillana má McLaren hlubší problémy, zřejmě s uchycením nového pull-rod zavěšení k šasi (foto: McLaren Mercedes)
Pokud by McLaren musel předělávat zavěšení a jeho uchycení, má dvě možnosti: postavit nové šasi, což trvá 90 dní, nebo vyříznout postiženou oblast ze současných šasi a nahradit ji novou, s čímž ale souvisí vyšší hmotnost a vyžaduje to, aby šasi byla poslána do Wokingu, což během následujícího období závodu v Číně a v Bahrajnu není možné.
I kdyby však začali stavět nyní nové šasi, nebylo by připraveno dříve než pro Velkou cenu Kanady, sedmý díl letošního šampionátu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.