Technický ředitel Lotusu James Allison věří, že jejich vozu skutečná rychlost neschází. Slabší výkon v Malajsii byl jednorázovou záležitostí a v dalších závodech bude bojovat na čele.
V Austrálii Kimi Räikkönen s Lotusem vyhrál, v deštivé Malajsii dojel až sedmý za svým týmovým kolegou Romainem Grosjeanem. Vůz E21 přesto za sucha i v Sepangu prokazoval dobrou rychlost.
"V Sepangu jsme neabsolvovali dobrý závod, uškodilo nám prvních sedm kol, kdy jsme ztráceli půl minuty. Když se podíváte na Romaina, který jezdil dobře, po 7 kolem měl ztrátu 26 sekund a na konci závodu 35 sekund s využitím strategie, která nás zřejmě stála celkem 7 sekund," popisuje Allison.
"Takže ztratil pouze dvě či tři sekundy na Vettela v suché části závodu. Rychlost vozu za sucha byla v Sepangu a v Austrálii dobrá, teploty a opotřebení pneumatik byly v obou závodech výborné a myslím si, že v Číně a v Bahrajnu nás čekají vydařené závody," pokračuje technický ředitel Lotusu.
Nezabývá se otázkou rozpočtu, který mají menší než Ferrari, McLaren, Mercedes či Red Bull: "Největší a nejtěžší věcí je dostat auto na první závod. To je skutečně z pohledu financí pro tým náročné období - a nám se to podařilo. Následné zrychlování vozu je znatelně levnější, takže by se nám to mělo dařit."
Lotusy v Malajsii hodně ztratily v úvodní deštivé fázi závodu (foto: Lotus F1 Team)
Věří, že nyní nový monopost již znají dostatečně na to, aby jej mohli zrychlovat: "Existuje významná příležitost pro zlepšování tohoto auta. Není těžké nalézat v aerodynamickém tunelu výkonnost.
Je řada mechanických změn, které podle nás můžeme nasadit, abychom jej zrychlili, a věřím, že na to máme inženýrské schopnosti. Jen se chceme ujistit, že to, co nasadíme, přinese více než to, s čím přijdou ostatní," cituje Allisona James Allen.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.