Technický ředitel Lotusu James Allison věří, že jejich vozu skutečná rychlost neschází. Slabší výkon v Malajsii byl jednorázovou záležitostí a v dalších závodech bude bojovat na čele.
V Austrálii Kimi Räikkönen s Lotusem vyhrál, v deštivé Malajsii dojel až sedmý za svým týmovým kolegou Romainem Grosjeanem. Vůz E21 přesto za sucha i v Sepangu prokazoval dobrou rychlost.
"V Sepangu jsme neabsolvovali dobrý závod, uškodilo nám prvních sedm kol, kdy jsme ztráceli půl minuty. Když se podíváte na Romaina, který jezdil dobře, po 7 kolem měl ztrátu 26 sekund a na konci závodu 35 sekund s využitím strategie, která nás zřejmě stála celkem 7 sekund," popisuje Allison.
"Takže ztratil pouze dvě či tři sekundy na Vettela v suché části závodu. Rychlost vozu za sucha byla v Sepangu a v Austrálii dobrá, teploty a opotřebení pneumatik byly v obou závodech výborné a myslím si, že v Číně a v Bahrajnu nás čekají vydařené závody," pokračuje technický ředitel Lotusu.
Nezabývá se otázkou rozpočtu, který mají menší než Ferrari, McLaren, Mercedes či Red Bull: "Největší a nejtěžší věcí je dostat auto na první závod. To je skutečně z pohledu financí pro tým náročné období - a nám se to podařilo. Následné zrychlování vozu je znatelně levnější, takže by se nám to mělo dařit."
Lotusy v Malajsii hodně ztratily v úvodní deštivé fázi závodu (foto: Lotus F1 Team)
Věří, že nyní nový monopost již znají dostatečně na to, aby jej mohli zrychlovat: "Existuje významná příležitost pro zlepšování tohoto auta. Není těžké nalézat v aerodynamickém tunelu výkonnost.
Je řada mechanických změn, které podle nás můžeme nasadit, abychom jej zrychlili, a věřím, že na to máme inženýrské schopnosti. Jen se chceme ujistit, že to, co nasadíme, přinese více než to, s čím přijdou ostatní," cituje Allisona James Allen.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.