Technický ředitel Lotusu James Allison věří, že jejich vozu skutečná rychlost neschází. Slabší výkon v Malajsii byl jednorázovou záležitostí a v dalších závodech bude bojovat na čele.
V Austrálii Kimi Räikkönen s Lotusem vyhrál, v deštivé Malajsii dojel až sedmý za svým týmovým kolegou Romainem Grosjeanem. Vůz E21 přesto za sucha i v Sepangu prokazoval dobrou rychlost.
"V Sepangu jsme neabsolvovali dobrý závod, uškodilo nám prvních sedm kol, kdy jsme ztráceli půl minuty. Když se podíváte na Romaina, který jezdil dobře, po 7 kolem měl ztrátu 26 sekund a na konci závodu 35 sekund s využitím strategie, která nás zřejmě stála celkem 7 sekund," popisuje Allison.
"Takže ztratil pouze dvě či tři sekundy na Vettela v suché části závodu. Rychlost vozu za sucha byla v Sepangu a v Austrálii dobrá, teploty a opotřebení pneumatik byly v obou závodech výborné a myslím si, že v Číně a v Bahrajnu nás čekají vydařené závody," pokračuje technický ředitel Lotusu.
Nezabývá se otázkou rozpočtu, který mají menší než Ferrari, McLaren, Mercedes či Red Bull: "Největší a nejtěžší věcí je dostat auto na první závod. To je skutečně z pohledu financí pro tým náročné období - a nám se to podařilo. Následné zrychlování vozu je znatelně levnější, takže by se nám to mělo dařit."
Lotusy v Malajsii hodně ztratily v úvodní deštivé fázi závodu (foto: Lotus F1 Team)
Věří, že nyní nový monopost již znají dostatečně na to, aby jej mohli zrychlovat: "Existuje významná příležitost pro zlepšování tohoto auta. Není těžké nalézat v aerodynamickém tunelu výkonnost.
Je řada mechanických změn, které podle nás můžeme nasadit, abychom jej zrychlili, a věřím, že na to máme inženýrské schopnosti. Jen se chceme ujistit, že to, co nasadíme, přinese více než to, s čím přijdou ostatní," cituje Allisona James Allen.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.