Doslova za pět minut dvanáct naskočil Jules Bianchi do kolotoče F1, když na poslední chvíli vystřídal u Marussie brazilce Raziu. A takřka okamžitě zavelel k útoku.
Není žádným tajemstvím, že ruský tým sužují vážné finanční problémy. Na konci loňské sezony tak byl nucen rozloučit se se svým dlouholetým pilotem Timem Glockem a angažovat místo něj platícího jezdce – Luize Raziu. Ovšem ani tímto krokem si Marussia zrovna dvakrát nepolepšila. Brazilcovi sponzoři neplatili dle plánu a tým se tak ocitl ve slepé uličce.
Z té jí pomohlo až angažování 23letého Julese Bianchiho, který předtím neuspěl v přetahované s Adrianem Sutilem o místo ve Force Indii. Přestože Bianchi absolvoval pouze jeden a půl testovacího dne, byl to právě on, kdo během úvodních dvou závodů držel prapor ruského týmu nejvýše.
V australské kvalifikaci byl o celých osm desetin rychlejší, než jeho stájový kolega Max Chilton a startoval tak 19. V samotném závodě nakonec obsadil výborné 15. místo, když se po celý závod dokázal držet silnějších Williamsů a Chiltona s oběma Caterhamy nechal daleko za sebou.
Další špičkový výkon předvedl na Sepangu, když v kvalifikaci předčil Chiltona dokonce o 1,3s a na postup do druhé části mu chybělo pouze půl vteřiny. Na rošt se tedy postavil opět na 19. místo, přičemž cíl proťal jako 13., nejlepší z jezdců Caterhamu a Marussie – opět.
Ovšem ani to mladému Francouzovi nestačí a avizuje útok na střed pole. „Jistý potenciál tu je - a to jak z pozice týmu, tak i z hlediska mých výkonů,“ tvrdí.
„Rozhodně jsem očekával, že rozdíl bude o něco větší,“ pokračuje pilot, který se ještě před několika málo měsíci podílel na vývoji nové Force Indie – vozu, se kterým Adrian Sutil dokonce chvíli vedl závod v Austrálii.
„V Malajsii jsme v kvalifikaci byli jen o 0,3 sekundy pomalejší než Williams a oproti loňskému roku jsme zde zrychlili přibližně o dvě sekundy, což není vůbec špatné,“ dodává. „Budeme li dále pokračovat tímto tempem, tak můžeme začít reálně uvažovat o Q2. Možná dokonce i o zisku našeho prvního bodu. To by bylo splnění snu,“ přiznává Bianchi.
V úvodních podnicích sezony dokázal Jules Bianchi potrápit oba Williamsy (foto: Marussia F1 Team)
A možné budoucí spojení Marussie s Ferrari? Vzhledem k faktu, že Francouz je členem jezdecké akademie Ferrari, tak se blížící přechod na italské agregáty přímo nabízí. Nemluvě o tom, že dosavadní dodavatel motorů Cosworth o vývoji nového turbomotoru neuvažuje.
„To se musíte zeptat týmu,“ reaguje Bianchi. Zároveň ale dodává, že jeho vazby na Ferrari mu určitě nebyly ke škodě: „Pochopitelně, Ferrari mi pomohlo získat závodní sedačku, jelikož jsem členem jejich akademie. Ale já osobně o žádné budoucí dohodě nevím,“ zakončuje pilot Marussie.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.