Doslova za pět minut dvanáct naskočil Jules Bianchi do kolotoče F1, když na poslední chvíli vystřídal u Marussie brazilce Raziu. A takřka okamžitě zavelel k útoku.
Není žádným tajemstvím, že ruský tým sužují vážné finanční problémy. Na konci loňské sezony tak byl nucen rozloučit se se svým dlouholetým pilotem Timem Glockem a angažovat místo něj platícího jezdce – Luize Raziu. Ovšem ani tímto krokem si Marussia zrovna dvakrát nepolepšila. Brazilcovi sponzoři neplatili dle plánu a tým se tak ocitl ve slepé uličce.
Z té jí pomohlo až angažování 23letého Julese Bianchiho, který předtím neuspěl v přetahované s Adrianem Sutilem o místo ve Force Indii. Přestože Bianchi absolvoval pouze jeden a půl testovacího dne, byl to právě on, kdo během úvodních dvou závodů držel prapor ruského týmu nejvýše.
V australské kvalifikaci byl o celých osm desetin rychlejší, než jeho stájový kolega Max Chilton a startoval tak 19. V samotném závodě nakonec obsadil výborné 15. místo, když se po celý závod dokázal držet silnějších Williamsů a Chiltona s oběma Caterhamy nechal daleko za sebou.
Další špičkový výkon předvedl na Sepangu, když v kvalifikaci předčil Chiltona dokonce o 1,3s a na postup do druhé části mu chybělo pouze půl vteřiny. Na rošt se tedy postavil opět na 19. místo, přičemž cíl proťal jako 13., nejlepší z jezdců Caterhamu a Marussie – opět.
Ovšem ani to mladému Francouzovi nestačí a avizuje útok na střed pole. „Jistý potenciál tu je - a to jak z pozice týmu, tak i z hlediska mých výkonů,“ tvrdí.
„Rozhodně jsem očekával, že rozdíl bude o něco větší,“ pokračuje pilot, který se ještě před několika málo měsíci podílel na vývoji nové Force Indie – vozu, se kterým Adrian Sutil dokonce chvíli vedl závod v Austrálii.
„V Malajsii jsme v kvalifikaci byli jen o 0,3 sekundy pomalejší než Williams a oproti loňskému roku jsme zde zrychlili přibližně o dvě sekundy, což není vůbec špatné,“ dodává. „Budeme li dále pokračovat tímto tempem, tak můžeme začít reálně uvažovat o Q2. Možná dokonce i o zisku našeho prvního bodu. To by bylo splnění snu,“ přiznává Bianchi.
V úvodních podnicích sezony dokázal Jules Bianchi potrápit oba Williamsy (foto: Marussia F1 Team)
A možné budoucí spojení Marussie s Ferrari? Vzhledem k faktu, že Francouz je členem jezdecké akademie Ferrari, tak se blížící přechod na italské agregáty přímo nabízí. Nemluvě o tom, že dosavadní dodavatel motorů Cosworth o vývoji nového turbomotoru neuvažuje.
„To se musíte zeptat týmu,“ reaguje Bianchi. Zároveň ale dodává, že jeho vazby na Ferrari mu určitě nebyly ke škodě: „Pochopitelně, Ferrari mi pomohlo získat závodní sedačku, jelikož jsem členem jejich akademie. Ale já osobně o žádné budoucí dohodě nevím,“ zakončuje pilot Marussie.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.