Doslova za pět minut dvanáct naskočil Jules Bianchi do kolotoče F1, když na poslední chvíli vystřídal u Marussie brazilce Raziu. A takřka okamžitě zavelel k útoku.
Není žádným tajemstvím, že ruský tým sužují vážné finanční problémy. Na konci loňské sezony tak byl nucen rozloučit se se svým dlouholetým pilotem Timem Glockem a angažovat místo něj platícího jezdce – Luize Raziu. Ovšem ani tímto krokem si Marussia zrovna dvakrát nepolepšila. Brazilcovi sponzoři neplatili dle plánu a tým se tak ocitl ve slepé uličce.
Z té jí pomohlo až angažování 23letého Julese Bianchiho, který předtím neuspěl v přetahované s Adrianem Sutilem o místo ve Force Indii. Přestože Bianchi absolvoval pouze jeden a půl testovacího dne, byl to právě on, kdo během úvodních dvou závodů držel prapor ruského týmu nejvýše.
V australské kvalifikaci byl o celých osm desetin rychlejší, než jeho stájový kolega Max Chilton a startoval tak 19. V samotném závodě nakonec obsadil výborné 15. místo, když se po celý závod dokázal držet silnějších Williamsů a Chiltona s oběma Caterhamy nechal daleko za sebou.
Další špičkový výkon předvedl na Sepangu, když v kvalifikaci předčil Chiltona dokonce o 1,3s a na postup do druhé části mu chybělo pouze půl vteřiny. Na rošt se tedy postavil opět na 19. místo, přičemž cíl proťal jako 13., nejlepší z jezdců Caterhamu a Marussie – opět.
Ovšem ani to mladému Francouzovi nestačí a avizuje útok na střed pole. „Jistý potenciál tu je - a to jak z pozice týmu, tak i z hlediska mých výkonů,“ tvrdí.
„Rozhodně jsem očekával, že rozdíl bude o něco větší,“ pokračuje pilot, který se ještě před několika málo měsíci podílel na vývoji nové Force Indie – vozu, se kterým Adrian Sutil dokonce chvíli vedl závod v Austrálii.
„V Malajsii jsme v kvalifikaci byli jen o 0,3 sekundy pomalejší než Williams a oproti loňskému roku jsme zde zrychlili přibližně o dvě sekundy, což není vůbec špatné,“ dodává. „Budeme li dále pokračovat tímto tempem, tak můžeme začít reálně uvažovat o Q2. Možná dokonce i o zisku našeho prvního bodu. To by bylo splnění snu,“ přiznává Bianchi.
V úvodních podnicích sezony dokázal Jules Bianchi potrápit oba Williamsy (foto: Marussia F1 Team)
A možné budoucí spojení Marussie s Ferrari? Vzhledem k faktu, že Francouz je členem jezdecké akademie Ferrari, tak se blížící přechod na italské agregáty přímo nabízí. Nemluvě o tom, že dosavadní dodavatel motorů Cosworth o vývoji nového turbomotoru neuvažuje.
„To se musíte zeptat týmu,“ reaguje Bianchi. Zároveň ale dodává, že jeho vazby na Ferrari mu určitě nebyly ke škodě: „Pochopitelně, Ferrari mi pomohlo získat závodní sedačku, jelikož jsem členem jejich akademie. Ale já osobně o žádné budoucí dohodě nevím,“ zakončuje pilot Marussie.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.