Výkonný ředitel ruské Marussie Andy Webb věří, že letos v šampionátu F1 získají svůj první mistrovský bod.
"Všichni vědí, že máme nejmenší rozpočet ze všech týmů v F1, a celkem upřímně vám můžu říct, že jsem na to hrdý. Udržet se v F1 stojí 1,25 milionu liber [přes 38 milionu Kč], abyste si udrželi tuto úroveň.
"Pokud se chcete posunout výše, musíte mít samozřejmě rozpočet mnohem vyšší," řekl včera pro Reuters Webb po uzavření jednoleté smlouvy s ruskou sázkovou společnosti Liga Stavok (Liga sázení), jejíž logo se bude objevovat na vozech MR02.
"Pro Marussii to jsou kritické časy, takže je každý sponzor dobrou zprávou, ale vstup ruské společnosti je mnohem významnější faktorem než množství peněz, které mohou přinést. První je vždy důležitý a jsem rád, že Liga Stavok učinila historický krok, protože to je vždy těžké dostat se do F1," pokračuje výkonný ředitel Marussie.
"Zájem Ruska o Formuli 1 je momentálně velmi nízký, nepochybně však vzroste," očekává před první Velkou cenou Ruska, která je plánována na příští rok v Soči u Černého moře.
U Marussie v prvních dvou závodech zářil absolvent akademie Ferrari - Jules Bianchi (foto: Marussia F1 Team)
"Snažíme se do Formule 1 dostat více Ruska a více Formule 1 do Ruska. Já si samozřejmě nemůžu sázet na závody F1, ale kdybych byl sázkařem, vsadil bych si na nás, že letos porazíme Caterham. Také bych doporučil si vsadit na to, že Marussia v letošní sezóně získá svůj první bod," doporučuje Webb.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.