Výkonný ředitel ruské Marussie Andy Webb věří, že letos v šampionátu F1 získají svůj první mistrovský bod.
"Všichni vědí, že máme nejmenší rozpočet ze všech týmů v F1, a celkem upřímně vám můžu říct, že jsem na to hrdý. Udržet se v F1 stojí 1,25 milionu liber [přes 38 milionu Kč], abyste si udrželi tuto úroveň.
"Pokud se chcete posunout výše, musíte mít samozřejmě rozpočet mnohem vyšší," řekl včera pro Reuters Webb po uzavření jednoleté smlouvy s ruskou sázkovou společnosti Liga Stavok (Liga sázení), jejíž logo se bude objevovat na vozech MR02.
"Pro Marussii to jsou kritické časy, takže je každý sponzor dobrou zprávou, ale vstup ruské společnosti je mnohem významnější faktorem než množství peněz, které mohou přinést. První je vždy důležitý a jsem rád, že Liga Stavok učinila historický krok, protože to je vždy těžké dostat se do F1," pokračuje výkonný ředitel Marussie.
"Zájem Ruska o Formuli 1 je momentálně velmi nízký, nepochybně však vzroste," očekává před první Velkou cenou Ruska, která je plánována na příští rok v Soči u Černého moře.
U Marussie v prvních dvou závodech zářil absolvent akademie Ferrari - Jules Bianchi (foto: Marussia F1 Team)
"Snažíme se do Formule 1 dostat více Ruska a více Formule 1 do Ruska. Já si samozřejmě nemůžu sázet na závody F1, ale kdybych byl sázkařem, vsadil bych si na nás, že letos porazíme Caterham. Také bych doporučil si vsadit na to, že Marussia v letošní sezóně získá svůj první bod," doporučuje Webb.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.