Výkonný ředitel ruské Marussie Andy Webb věří, že letos v šampionátu F1 získají svůj první mistrovský bod.
"Všichni vědí, že máme nejmenší rozpočet ze všech týmů v F1, a celkem upřímně vám můžu říct, že jsem na to hrdý. Udržet se v F1 stojí 1,25 milionu liber [přes 38 milionu Kč], abyste si udrželi tuto úroveň.
"Pokud se chcete posunout výše, musíte mít samozřejmě rozpočet mnohem vyšší," řekl včera pro Reuters Webb po uzavření jednoleté smlouvy s ruskou sázkovou společnosti Liga Stavok (Liga sázení), jejíž logo se bude objevovat na vozech MR02.
"Pro Marussii to jsou kritické časy, takže je každý sponzor dobrou zprávou, ale vstup ruské společnosti je mnohem významnější faktorem než množství peněz, které mohou přinést. První je vždy důležitý a jsem rád, že Liga Stavok učinila historický krok, protože to je vždy těžké dostat se do F1," pokračuje výkonný ředitel Marussie.
"Zájem Ruska o Formuli 1 je momentálně velmi nízký, nepochybně však vzroste," očekává před první Velkou cenou Ruska, která je plánována na příští rok v Soči u Černého moře.
U Marussie v prvních dvou závodech zářil absolvent akademie Ferrari - Jules Bianchi (foto: Marussia F1 Team)
"Snažíme se do Formule 1 dostat více Ruska a více Formule 1 do Ruska. Já si samozřejmě nemůžu sázet na závody F1, ale kdybych byl sázkařem, vsadil bych si na nás, že letos porazíme Caterham. Také bych doporučil si vsadit na to, že Marussia v letošní sezóně získá svůj první bod," doporučuje Webb.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.