Sahara Force India a Mercedes-Benz oznamují uzavření nové dlouhodobé dohody týkající se dodávky pohonných jednotek od přelomového roku 2014 dále.
Mercedes bude dodávat Force Indii kompletní pohonnou jednotku (tedy spalovací motor včetně systému pro rekuperaci energie), převodovku a veškeré související pomocné systémy dle nových pravidel pro sezónu 2014.
Mercedes dodává motory indické stáji od roku 2009, tedy již pátou sezónu. Toto historické spojení a rostoucí konkurenceschopnost Force Indie vedly k rozšíření existujícího partnerství také na převodovku a hydraulické systémy, které stáj dosud odebírala od McLarenu.
Šéf Force Indie Vijay Mallya k tomu říká: "Naše dohoda s Mercedesem pro nadcházející léta je tou nejdůležitější v historii Sahary Force Indie. Vzhledem k tomu, že příští rok budou představena nová pravidla pro pohonná ústrojí, si nedokážu vybavit lepšího partnera pro spolupráci v nové a vzrušující éře Formule 1. Tato dohoda nám poskytuje dlouhodobou stabilitu, kterou potřebujeme. Umožní nám pokračování v naší cestě na čelo startovního roštu F1."
Připravovaný 1,6l V6 turbomotor Mercedesu pro sezónu 2014 (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff dodává: "Jedná se o významný milník oznámit naši první dlouhodobou smlouvu na dodávku pohonných jednotek v rámci pravidel pro rok 2014. Force India je naším prvním opravdovým zákazníkem v F1 od roku 2009 a my jsme potěšeni tím, že s ním můžeme vstoupit do rozšířeného dlouhodobého vztahu od roku 2014 dále.
Tato dlouhodobá smlouva nabízí výbornou hodnotu, co se týče vyvážení mezi cenou a výkonností. Doufáme, že Mercedes-Benz a Sahara Force India budou spolupracovat po celé období životního cyklu nové generace pohonných jednotek."
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.