Sahara Force India a Mercedes-Benz oznamují uzavření nové dlouhodobé dohody týkající se dodávky pohonných jednotek od přelomového roku 2014 dále.
Mercedes bude dodávat Force Indii kompletní pohonnou jednotku (tedy spalovací motor včetně systému pro rekuperaci energie), převodovku a veškeré související pomocné systémy dle nových pravidel pro sezónu 2014.
Mercedes dodává motory indické stáji od roku 2009, tedy již pátou sezónu. Toto historické spojení a rostoucí konkurenceschopnost Force Indie vedly k rozšíření existujícího partnerství také na převodovku a hydraulické systémy, které stáj dosud odebírala od McLarenu.
Šéf Force Indie Vijay Mallya k tomu říká: "Naše dohoda s Mercedesem pro nadcházející léta je tou nejdůležitější v historii Sahary Force Indie. Vzhledem k tomu, že příští rok budou představena nová pravidla pro pohonná ústrojí, si nedokážu vybavit lepšího partnera pro spolupráci v nové a vzrušující éře Formule 1. Tato dohoda nám poskytuje dlouhodobou stabilitu, kterou potřebujeme. Umožní nám pokračování v naší cestě na čelo startovního roštu F1."
Připravovaný 1,6l V6 turbomotor Mercedesu pro sezónu 2014 (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff dodává: "Jedná se o významný milník oznámit naši první dlouhodobou smlouvu na dodávku pohonných jednotek v rámci pravidel pro rok 2014. Force India je naším prvním opravdovým zákazníkem v F1 od roku 2009 a my jsme potěšeni tím, že s ním můžeme vstoupit do rozšířeného dlouhodobého vztahu od roku 2014 dále.
Tato dlouhodobá smlouva nabízí výbornou hodnotu, co se týče vyvážení mezi cenou a výkonností. Doufáme, že Mercedes-Benz a Sahara Force India budou spolupracovat po celé období životního cyklu nové generace pohonných jednotek."
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.