Sahara Force India a Mercedes-Benz oznamují uzavření nové dlouhodobé dohody týkající se dodávky pohonných jednotek od přelomového roku 2014 dále.
Mercedes bude dodávat Force Indii kompletní pohonnou jednotku (tedy spalovací motor včetně systému pro rekuperaci energie), převodovku a veškeré související pomocné systémy dle nových pravidel pro sezónu 2014.
Mercedes dodává motory indické stáji od roku 2009, tedy již pátou sezónu. Toto historické spojení a rostoucí konkurenceschopnost Force Indie vedly k rozšíření existujícího partnerství také na převodovku a hydraulické systémy, které stáj dosud odebírala od McLarenu.
Šéf Force Indie Vijay Mallya k tomu říká: "Naše dohoda s Mercedesem pro nadcházející léta je tou nejdůležitější v historii Sahary Force Indie. Vzhledem k tomu, že příští rok budou představena nová pravidla pro pohonná ústrojí, si nedokážu vybavit lepšího partnera pro spolupráci v nové a vzrušující éře Formule 1. Tato dohoda nám poskytuje dlouhodobou stabilitu, kterou potřebujeme. Umožní nám pokračování v naší cestě na čelo startovního roštu F1."
Připravovaný 1,6l V6 turbomotor Mercedesu pro sezónu 2014 (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff dodává: "Jedná se o významný milník oznámit naši první dlouhodobou smlouvu na dodávku pohonných jednotek v rámci pravidel pro rok 2014. Force India je naším prvním opravdovým zákazníkem v F1 od roku 2009 a my jsme potěšeni tím, že s ním můžeme vstoupit do rozšířeného dlouhodobého vztahu od roku 2014 dále.
Tato dlouhodobá smlouva nabízí výbornou hodnotu, co se týče vyvážení mezi cenou a výkonností. Doufáme, že Mercedes-Benz a Sahara Force India budou spolupracovat po celé období životního cyklu nové generace pohonných jednotek."
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.