Flavio Briatore po Velké ceně Malajsie zkritizoval šéfa Red Bullu Christiana Hornera. Podle něj je slabým, zbabělým manažerem.
Poté, co Sebastian Vettel svévolně předjel Marka Webbera, měl podle Briatoreho šéf týmu nařídit, aby si vyměnili pozice zpět. Proč k tomu nedošlo?
"Šéfuje tam Vettel. Kdyby tam byl manažer s koulemi, donutil by je znovu k výměně pozic. Jejich problémem je, že mají na boxové zídce dva lidi s odlišnými názory a s Helmutem [Markem], který za nimi jedná s Mateschitzem - pochopte tedy, že mají všichni strach," popisuje pro rádio RAI Briatore.
"Normálně jde po vítězství v prvním závodě sezóny na pódium šéf týmu. Christian neměl ani sílu na to pódium vylézt, protože se bojí pilota, který to vede - místo manažera týmu. Nejprve tam po prvním vítězství či vyhraném šampionátu jdete vy, až pak posíláte závodní inženýry nebo svého technického ředitele," pokračuje Ital, kterému se nelíbí, že šéf Red Bullu v Sepangu na pódium poslal Adriana Neweyho.
Na pódiu se v Malajsii po kontroverzních událostech objevil technický ředitel Adrian Newey(foto: Red Bull Racing)
"Fakt, že Christian na pódium po zisku prvního a druhého místa nešel, hodně vypovídá o jeho slabině ve srovnání s ostatními," hodnotí Briatore, jenž je zároveň manažerem Marka Webbera závodícího za Red Bull.
Jeho svěřenec na konci roku 2013 Red Bull určitě opustí: "Nemyslím si, že by se jejich vztah mohl napravit. Určitě odejde. Minulý rok tam byly také problémy," dodává pro Reuters.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.