Flavio Briatore po Velké ceně Malajsie zkritizoval šéfa Red Bullu Christiana Hornera. Podle něj je slabým, zbabělým manažerem.
Poté, co Sebastian Vettel svévolně předjel Marka Webbera, měl podle Briatoreho šéf týmu nařídit, aby si vyměnili pozice zpět. Proč k tomu nedošlo?
"Šéfuje tam Vettel. Kdyby tam byl manažer s koulemi, donutil by je znovu k výměně pozic. Jejich problémem je, že mají na boxové zídce dva lidi s odlišnými názory a s Helmutem [Markem], který za nimi jedná s Mateschitzem - pochopte tedy, že mají všichni strach," popisuje pro rádio RAI Briatore.
"Normálně jde po vítězství v prvním závodě sezóny na pódium šéf týmu. Christian neměl ani sílu na to pódium vylézt, protože se bojí pilota, který to vede - místo manažera týmu. Nejprve tam po prvním vítězství či vyhraném šampionátu jdete vy, až pak posíláte závodní inženýry nebo svého technického ředitele," pokračuje Ital, kterému se nelíbí, že šéf Red Bullu v Sepangu na pódium poslal Adriana Neweyho.
Na pódiu se v Malajsii po kontroverzních událostech objevil technický ředitel Adrian Newey(foto: Red Bull Racing)
"Fakt, že Christian na pódium po zisku prvního a druhého místa nešel, hodně vypovídá o jeho slabině ve srovnání s ostatními," hodnotí Briatore, jenž je zároveň manažerem Marka Webbera závodícího za Red Bull.
Jeho svěřenec na konci roku 2013 Red Bull určitě opustí: "Nemyslím si, že by se jejich vztah mohl napravit. Určitě odejde. Minulý rok tam byly také problémy," dodává pro Reuters.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.