Flavio Briatore po Velké ceně Malajsie zkritizoval šéfa Red Bullu Christiana Hornera. Podle něj je slabým, zbabělým manažerem.
Poté, co Sebastian Vettel svévolně předjel Marka Webbera, měl podle Briatoreho šéf týmu nařídit, aby si vyměnili pozice zpět. Proč k tomu nedošlo?
"Šéfuje tam Vettel. Kdyby tam byl manažer s koulemi, donutil by je znovu k výměně pozic. Jejich problémem je, že mají na boxové zídce dva lidi s odlišnými názory a s Helmutem [Markem], který za nimi jedná s Mateschitzem - pochopte tedy, že mají všichni strach," popisuje pro rádio RAI Briatore.
"Normálně jde po vítězství v prvním závodě sezóny na pódium šéf týmu. Christian neměl ani sílu na to pódium vylézt, protože se bojí pilota, který to vede - místo manažera týmu. Nejprve tam po prvním vítězství či vyhraném šampionátu jdete vy, až pak posíláte závodní inženýry nebo svého technického ředitele," pokračuje Ital, kterému se nelíbí, že šéf Red Bullu v Sepangu na pódium poslal Adriana Neweyho.
Na pódiu se v Malajsii po kontroverzních událostech objevil technický ředitel Adrian Newey(foto: Red Bull Racing)
"Fakt, že Christian na pódium po zisku prvního a druhého místa nešel, hodně vypovídá o jeho slabině ve srovnání s ostatními," hodnotí Briatore, jenž je zároveň manažerem Marka Webbera závodícího za Red Bull.
Jeho svěřenec na konci roku 2013 Red Bull určitě opustí: "Nemyslím si, že by se jejich vztah mohl napravit. Určitě odejde. Minulý rok tam byly také problémy," dodává pro Reuters.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.