Stáj z Wokingu nezažívá právě nejúspěšnější vstup do nového ročníku, když z dvou doposud odjetých závodu získala pouhé 4 body a v průběžném pořadí Poháru konstruktérů je tak na neuspokojivém 7. místě.
Přestože v Malajsii, stejně jako v úvodním závodě v Austrálii, získal McLaren jen 2 body za 9. místo, tak z Kuala Lumpur odjíždí v o poznání lepší náladě, nežli z Melbourne. Jenson Button totiž na Sepangu ukázal jistý progres a dlouho okupoval místa v nejlepší pětce, než ho zbrzdil problém v boxech.
Těsně po závodě šéf stáje Martin Whitmarsh přiznal, že je frustrován faktem, že McLaren takovouto hloupou chybou ztratil naději na kvalitnější umístění. Zároveň ale dodal, že je hrdý, jak rychle tým zareagoval na neuspokojivé výsledky během prvního závodního víkendu.
„Kdyby mi někdo ve čtvrtek řekl, že po většinu závodu se budeme držet nejlepších, nevěřil bych mu,“ přiznal Whitmarsh. „Ale teď už to vidím jinak. Zahodili jsme pátou pozici, na které jsme měli skončit – a to bez jakýchkoliv problémů. Navíc jsme mohli ještě pěkně zatopit oběma Mercedesům před námi,“ dodal.
„Během tohoto víkendu jsme udělali určitý pokrok a naučili se zase něco víc o našem voze. A když trochu poodstoupím a podívám se na to objektivně, asi se zas budu cítit o něco lépe. Ale momentálně nejsem v tak dobrém rozpoložení, v jakém bych asi měl být,“ uznal Whitmarsh po závodě.
S přesvědčením, že práce na novém MP4-28 již pomalu začínají přinášet ovoce se zdá, že McLaren již zcela zapudil myšlenku vrátit se ke svému loňskému vozu. Whitmarsh zároveň přiznal, že na techniky ve Wokingu všemožně tlačí, aby další posun vpřed nastal již během dalšího závodu v Číně.
Špatně upevněná pneumatika stála Buttona šance na lepší umístění (foto: McLaren Mercedes)
„Ano, zaznamenali jsme jistý progres, ale to nestačí. Musíme se dále zlepšovat,“ tvrdí Whitmarsh. „Víme, že vůz ještě zdaleka neukázal celý svůj potenciál. Ale i tak s ním oba naši piloti odvádí perfektní práci.“
„Naším úkolem zůstává dále se zlepšovat. Neměli bychom být tam, kde se momentálně nacházíme. Musíme tvrdě pracovat a posunout se blíže k čelu,“ uzavírá.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.