Stáj z Wokingu nezažívá právě nejúspěšnější vstup do nového ročníku, když z dvou doposud odjetých závodu získala pouhé 4 body a v průběžném pořadí Poháru konstruktérů je tak na neuspokojivém 7. místě.
Přestože v Malajsii, stejně jako v úvodním závodě v Austrálii, získal McLaren jen 2 body za 9. místo, tak z Kuala Lumpur odjíždí v o poznání lepší náladě, nežli z Melbourne. Jenson Button totiž na Sepangu ukázal jistý progres a dlouho okupoval místa v nejlepší pětce, než ho zbrzdil problém v boxech.
Těsně po závodě šéf stáje Martin Whitmarsh přiznal, že je frustrován faktem, že McLaren takovouto hloupou chybou ztratil naději na kvalitnější umístění. Zároveň ale dodal, že je hrdý, jak rychle tým zareagoval na neuspokojivé výsledky během prvního závodního víkendu.
„Kdyby mi někdo ve čtvrtek řekl, že po většinu závodu se budeme držet nejlepších, nevěřil bych mu,“ přiznal Whitmarsh. „Ale teď už to vidím jinak. Zahodili jsme pátou pozici, na které jsme měli skončit – a to bez jakýchkoliv problémů. Navíc jsme mohli ještě pěkně zatopit oběma Mercedesům před námi,“ dodal.
„Během tohoto víkendu jsme udělali určitý pokrok a naučili se zase něco víc o našem voze. A když trochu poodstoupím a podívám se na to objektivně, asi se zas budu cítit o něco lépe. Ale momentálně nejsem v tak dobrém rozpoložení, v jakém bych asi měl být,“ uznal Whitmarsh po závodě.
S přesvědčením, že práce na novém MP4-28 již pomalu začínají přinášet ovoce se zdá, že McLaren již zcela zapudil myšlenku vrátit se ke svému loňskému vozu. Whitmarsh zároveň přiznal, že na techniky ve Wokingu všemožně tlačí, aby další posun vpřed nastal již během dalšího závodu v Číně.
Špatně upevněná pneumatika stála Buttona šance na lepší umístění (foto: McLaren Mercedes)
„Ano, zaznamenali jsme jistý progres, ale to nestačí. Musíme se dále zlepšovat,“ tvrdí Whitmarsh. „Víme, že vůz ještě zdaleka neukázal celý svůj potenciál. Ale i tak s ním oba naši piloti odvádí perfektní práci.“
„Naším úkolem zůstává dále se zlepšovat. Neměli bychom být tam, kde se momentálně nacházíme. Musíme tvrdě pracovat a posunout se blíže k čelu,“ uzavírá.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.