Stáj z Wokingu nezažívá právě nejúspěšnější vstup do nového ročníku, když z dvou doposud odjetých závodu získala pouhé 4 body a v průběžném pořadí Poháru konstruktérů je tak na neuspokojivém 7. místě.
Přestože v Malajsii, stejně jako v úvodním závodě v Austrálii, získal McLaren jen 2 body za 9. místo, tak z Kuala Lumpur odjíždí v o poznání lepší náladě, nežli z Melbourne. Jenson Button totiž na Sepangu ukázal jistý progres a dlouho okupoval místa v nejlepší pětce, než ho zbrzdil problém v boxech.
Těsně po závodě šéf stáje Martin Whitmarsh přiznal, že je frustrován faktem, že McLaren takovouto hloupou chybou ztratil naději na kvalitnější umístění. Zároveň ale dodal, že je hrdý, jak rychle tým zareagoval na neuspokojivé výsledky během prvního závodního víkendu.
„Kdyby mi někdo ve čtvrtek řekl, že po většinu závodu se budeme držet nejlepších, nevěřil bych mu,“ přiznal Whitmarsh. „Ale teď už to vidím jinak. Zahodili jsme pátou pozici, na které jsme měli skončit – a to bez jakýchkoliv problémů. Navíc jsme mohli ještě pěkně zatopit oběma Mercedesům před námi,“ dodal.
„Během tohoto víkendu jsme udělali určitý pokrok a naučili se zase něco víc o našem voze. A když trochu poodstoupím a podívám se na to objektivně, asi se zas budu cítit o něco lépe. Ale momentálně nejsem v tak dobrém rozpoložení, v jakém bych asi měl být,“ uznal Whitmarsh po závodě.
S přesvědčením, že práce na novém MP4-28 již pomalu začínají přinášet ovoce se zdá, že McLaren již zcela zapudil myšlenku vrátit se ke svému loňskému vozu. Whitmarsh zároveň přiznal, že na techniky ve Wokingu všemožně tlačí, aby další posun vpřed nastal již během dalšího závodu v Číně.
Špatně upevněná pneumatika stála Buttona šance na lepší umístění (foto: McLaren Mercedes)
„Ano, zaznamenali jsme jistý progres, ale to nestačí. Musíme se dále zlepšovat,“ tvrdí Whitmarsh. „Víme, že vůz ještě zdaleka neukázal celý svůj potenciál. Ale i tak s ním oba naši piloti odvádí perfektní práci.“
„Naším úkolem zůstává dále se zlepšovat. Neměli bychom být tam, kde se momentálně nacházíme. Musíme tvrdě pracovat a posunout se blíže k čelu,“ uzavírá.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.