David Coulthard ve svém pravidelném sloupku pro BBC popisuje své pocity ohledně týmové režie, chování pilotů, jejich tvrdohlavosti a situace u Red Bullu.
"Mark Webber si vysloužil právo vyhrát Velkou cenu Malajsie. Není o tom pochyb." Tak začíná popisovat své pocity po posledním závodě F1 v Sepangu David Coulthard.
Podle něj předjetí Marka Webbera navzdory příkazům znamená, že Sebastian Vettel u týmu ztratil přízeň. "Abych použil staré pořekadlo, které jsme využívali v McLarenu: Vítězíte jako tým a prohráváte jako tým," nechal se slyšet bývalý skotský závodník.
Týmová režie je zkrátka součástí F1 a Coulthard připomněl i situaci u Mercedesu ve stejném závodě, kde však na rozdíl od Vettela Rosberg příkazy dodržel.
"BBC F1 pit-lane reportér Tom Clarkson se šéfa Mercedesu Rosse Brawna po závodě zeptal, zda byl Rosbergovým chováním přes týmové rádio zklamaný. A Brawn odpověděl moc pěkne. Řekl, že by byl zklamaný, kdyby to Nico neudělal. To přesně shrnuje, co týmy chtějí. Každý tým chce mít problém dvou jezdců bojujících o výhru. Nechtějí bačkory. A tohle je negativní stránka toho, když máte dva rychlé jezdce - musíte se s tím vypořádat," popisuje nynější spolukomentátor BBC.
Podle něj to můžeme analyzovat jak chceme, avšak Vettel dostal příkazy, které porušil. Pochopil to a omluvil se - co jiného by prý měl udělat.
"Je mu 25 let. Po závodě jsem v hotelu mluvil s Damonem Hillem, který mi připomněl, že když mi bylo 24 nebo 25, párkrát jsem ho hodně rozrušil. V tom věku máte jiné priority. Snažil jsem se vybudovat si kariéru a Damon se snažil vyhrát titul. Ano, Vettel to už udělal, ale nemůžete nacpat 40 let do 25," domnívá se.
Podle Coultharda je Vettel ještě příliš mladý (foto: Red Bull Racing)
Podotkl také, že například Michaelovi Schumacherovi trvalo dlouhou dobu, než se omluvil za to, že se v Jerezu 1997 při závodě rozhodujícím o titulu snažil vytlačit Jacquese Villeneuva mimo trať - neudělal to až do chvíle, než mu to po pár týdnech FIA nařídila.
"A Schumacher se dodnes neomluvil za zaparkování svého vozu v kvalifikaci v Monaku v roce 2006, když zastavil Fernanda Alonsa, aby získal pole position. Schumacher byl výjimečný závodník a pracoval pro tým, který mu poskytl všechny výhody toho být jednoznačnou jedničkou a on toho plně využíval. Ve chvíli, kdy podepsali s jemu rovným pilotem - Kimim Räikkönenem - odešel. Nenaplnil zcela svou kariéru a vrátil se, což jako experiment jasně nefungovalo," vypráví.
"Můžete se vrátit do časů Ayrtona Senny a Alaina Prosta a posunout se až k Vettelovi a Alonsovi. Jsou to skvělí závodníci a částí jejich umění je absolutní přesvědčení, že dělají správnou věc. Skromnost mají ti, kteří si uvědomí, že udělali něco špatně. Někteří to ukázali, někteří odešli ze sportu nebo dokonce na onen svět s tvrdohlavostí a nikdy se neomluvili," upozornil.
Podle něj je jen škoda, že celá takto kontroverzní situace a divná nálada na pódiu po konci závodu zastínila jinak velmi kvalitní souboj Vettela s Webberem. A až prý Marka Webbera uvidí, zeptá se jej, zda souboj o svou pozici vzdal, protože se obával kolize nebo k tomu měl jiný důvod.
Už během komentování se totiž prý pozastavil nad tím, zda Australan svému německému týmovému kolegovi nakonec vítězství nepřenechal. Očekával totiž, že Webber Vettla vytlačí na okraj tratě, což se ale nestalo.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.