Oba jezdci Mercedesu, Lewis Hamilton a Nico Rosberg, prohlásili, že chápou důvody pro týmovou režii, kterou se tým rozhodl v závěru VC Malajsie nařídit.
Nico Rosberg si v závěru závodu několikrát týmu postěžoval, že je výrzaně rychlejší jak jeho kolega Lewis Hamilton. Německý jezdec žádal tým o povolení k předjetí kolegy, aby tak mohl stíhat vedoucí Red Bully. Jenže šéf týmu, Ross Brawn, trval na tom, že jezdci mají své pozice držet a šetřit palivo a pneumatiky.
Na podium očividně zaražený Hamilton pak prohlásil, že měl na jeho místě stát Rosberg. Nico také svoji nelibost s týmovým rozhodnutím dal najevo do týmové výsílačky, když při parkování monopostu týmu řekl, že "si to bude pamatovat". Po nějakém čase však svůj postoj přehodnotil a prohlásil, že rozhodnutí Mercedesu chápe.
"Právě jsme o tom s týmem hovořili a každý člen byl fantastický. Ti hoši odvedli skvělou práci a Nico byl vyjímečný. Prokázal svoji dospělost a zachoval se v této situaci unikátně. Budu pracovat velmi tvrdě na tom, abychom se v podobné situaci již neocitli. Je to obtížné, všichni tvrdě pracujeme na tom, abychom vyhrávali, ale přitom musíte porazit i lidi kolem sebe," řekl Lewis Hamilton včera večer v Sepangu.
"I pro mě to byla obtížná situace zůstat před ním a nenechat ho jet. Pro Nica bylo velmi obtížné zůstat za mnou a nepředjet mě. Za mě, já jsem ho chtěl nechat předjet, ale měli jsme týmové nařízení. Jak už jsem jednou řekl, nebýt problémů s nedostatkem paliva, tak by to dnes mohlo vypadat jinak. Ale klobouk dolu před Nicem, pro mě byl dnes jezdcem závodu."
K několika vzájemným soubojům došlo, pak je ale Ross Brawn, stejně jako za dob Ferrari, zastavil
Nico Rosberg po závodu připustil, že z pohledu Mercedesu vidí v tomto rozhodnutí logiku: "Pochopitelně, je to těžké. Chápu důvody týmu a chápal jsem je i v ten okamžik. Pochopitelně, že jsem Lewise chtěl předjet a stíhat Red Bully, abychom věděli, jak na tom jsme. Nevím ale, jak moc bych je byl schopný stáhnout a také jsem musel pošetřit nějaké palivo, ale nic neobvyklého."
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.