Oba jezdci Mercedesu hovoří o týmové režii z Malajsie

Mercedes F1 W04
Mercedes F1 W04, foto: Daimler AG
iM2 25. března 2013 16:13
Sdílej:

Oba jezdci Mercedesu, Lewis Hamilton a Nico Rosberg, prohlásili, že chápou důvody pro týmovou režii, kterou se tým rozhodl v závěru VC Malajsie nařídit.

Nico Rosberg si v závěru závodu několikrát týmu postěžoval, že je výrzaně rychlejší jak jeho kolega Lewis Hamilton. Německý jezdec žádal tým o povolení k předjetí kolegy, aby tak mohl stíhat vedoucí Red Bully. Jenže šéf týmu, Ross Brawn, trval na tom, že jezdci mají své pozice držet a šetřit palivo a pneumatiky.

Na podium očividně zaražený Hamilton pak prohlásil, že měl na jeho místě stát Rosberg. Nico také svoji nelibost s týmovým rozhodnutím dal najevo do týmové výsílačky, když při parkování monopostu týmu řekl, že "si to bude pamatovat". Po nějakém čase však svůj postoj přehodnotil a prohlásil, že rozhodnutí Mercedesu chápe.

"Právě jsme o tom s týmem hovořili a každý člen byl fantastický. Ti hoši odvedli skvělou práci a Nico byl vyjímečný. Prokázal svoji dospělost a zachoval se v této situaci unikátně. Budu pracovat velmi tvrdě na tom, abychom se v podobné situaci již neocitli. Je to obtížné, všichni tvrdě pracujeme na tom, abychom vyhrávali, ale přitom musíte porazit i lidi kolem sebe," řekl Lewis Hamilton včera večer v Sepangu.

"I pro mě to byla obtížná situace zůstat před ním a nenechat ho jet. Pro Nica bylo velmi obtížné zůstat za mnou a nepředjet mě. Za mě, já jsem ho chtěl nechat předjet, ale měli jsme týmové nařízení. Jak už jsem jednou řekl, nebýt problémů s nedostatkem paliva, tak by to dnes mohlo vypadat jinak. Ale klobouk dolu před Nicem, pro mě byl dnes jezdcem závodu."

K několika vzájemným soubojům došlo, pak je ale Ross Brawn, stejně jako za dob Ferrari, zastavil

Nico Rosberg po závodu připustil, že z pohledu Mercedesu vidí v tomto rozhodnutí logiku: "Pochopitelně, je to těžké. Chápu důvody týmu a chápal jsem je i v ten okamžik. Pochopitelně, že jsem Lewise chtěl předjet a stíhat Red Bully, abychom věděli, jak na tom jsme. Nevím ale, jak moc bych je byl schopný stáhnout a také jsem musel pošetřit nějaké palivo, ale nic neobvyklého."

Stalo se
Novinky
Piloti F1 během zimní pauzy

Jezdci využili zimní přestávku k načerpání sil na novou sezónu. Každý zvolil svůj vlastní způsob odpočinku

Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.

Novinky
Charles Leclerc při testech v Barceloně (2025).

Jak se Charles Leclerc cítil po havárii Lewise Hamiltona? Brit zničil celý plán Ferrari

Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.

Novinky
Pascal Wehrlein při rozhovoru s Johnym Herbertem v Bahrajnu

Johnny Herbert končí v pozici komisaře FIA. Můžou za to jeho veřejná prohlášení

Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.

Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.